اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

کمپانی GMO از عرصه‌ی تولید سخت‌افزار‌های ماینینگ کنار رفت

تصمیم GMO برای کناره‌گیری پس از کاهش شدید قیمت رمزارزها و به بار آمدن ضررهای مالی سنگین برای این شرکت گرفته شده است

نکات برگزیده مطلب
  • کمپانی ژاپنی GMO Internet Group در سال ۲۰۱۷ به بازار رقابتی تولید سخت‌افزار‌های ماینینگ بیت‌کوین وارد شد و سعی داشت با کمپانی‌های دیگری همچون Bitmain رقابت کند. حال پس از گذشت کمتر از یک سال، به نظر می‌رسد که کاهش شدید قیمت رمزارز بیت‌کوین(BTC) و عدم سود‌آوری دستگاه‌های ماینینگ این رمزارز باعث شده تا کمپانی مذکور برای سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۸ با ضرر‌های مالی شدید روبرو شده و تصمیم به توقف تولید این سخت‌افزار‌ها را بگیرد.

 

توقف تولید سخت‌افزارهای GMO

براساس اسناد عمومی که اخیرا منتشر شده است، یک وب‌سایت ژاپنی گزارش داده که غول صنعت اینترنت این کشور یعنی شرکت GMO Internet Group در حال خروج از بخش تولید سخت‌افزار‌های ماینینگ بیت‌کوین است.

GMO

براساس این گزارشات، کمپانی GMO که در سال ۲۰۱۷ به عرصه‌ی تولید سخت‌افزار‌های ماینینگ بیت‌کوین وارد شده بود، اکنون با اشاره به «خسارت‌های بسیار بالا» در سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری، تصمیم به پایان فعالیت‌های مربوط به تولید سخت‌افزار گرفته و از این پس «تولید و فروش دستگاه‌های ماینینگ» نخواهد داشت.

در بخش‌هایی از این اسناد آمده است:

پس از در نظر گرفتن تغییرات پیش آمده در محیط کسب و کار فعلی، شرکت به این نتیجه رسیده که بازیابی مبالغ از دست رسته در کسب و کار مرتبط با تولید سخت‌افزار‌های ماینینگ به سختی انجام خواهد گرفت، از این رو تصمیم گرفته شد تا یک «خسارت مالی بسیار سنگین» به ثبت برسد. GMO Documents

کمپانی GMO در ادامه توضیح داد که قرار است فعالیت‌های ماینینگ این شرکت نیز «به یک مکان امن‌تر و دارای برق ارزان‌تر منتقل شود».

به نظر می‌رسد که این اخبار مربوط به کمپانی GMO آخرین خبر‌های مرتبط با تلفات روند نزولی بازار رمزارزی و کاهش شدید قیمت بیت‌کوین(با نماد BTC) طی سال میلادی جاری باشد. سقوط شدید قیمت‌ها طی چند ما اخیر باعث شده تا میزان درآمد حاصل از ماینینگ این شرکت نیز به شکل چشم‌گیری افت کند.

همانطور که قبلا گزارش شده بود، پس از انتشار اخبار مربوط به کاهش در آمد دستگاه‌های تولید شده توسط کمپانی Bitmain و ضرردهی مالی آن‌ها، در فضای مجازی می‌توان تصاویری را مشاهده کرد که در آن کاربران چینی اقدام به دور انداختن اسیک‌های خود کرده‌اند و یا آن‌ها را به صورت کیلویی برای فروش عرضه می‌کنند.

asic sell

پس از انتشار اخباری در رابطه با کمپانی Bitmain و تعطیلی بخش تحقیقاتی این شرکت در اسرائیل، حال اخباری منتشر شده که ادعا می‌کند این کمپانی قصد دارد بیش از نیمی از ۲۵۰۰ نفر کارمند خود را  اخراج کند.

خسارات وارده به کمپانی GMO برای سه‌ماهه‌ی چهارم سال جالی ۳۵/۵ میلیارد ین(معادل ۳۲۰ میلیون دلار) اعلام شده است، در حالی که میزان خسارت و ضرر‌های مالی این شرکت برای دوره‌ی مالی مذکور، در مجموع ۳۸ میلیارد ین(معادل ۳۳۴/۵ میلیون دلار) تخمین زده می‌شود.

کمپانی GMO در ادامه ادعا کرده است که این ضرر‌ها و خسارات وارده هیچ تاثیری بر «یکپارچگی مالی» آن‌ها نداشته است.

این شرکت در گزارش منتشر شده برای پایان دوره‌ی مالی سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری اعلام کرده بود که توانسته از لحاظ درآمد‌های مربوط به پروژه‌های رمزارزی، که شامل فروش سخت‌افزار‌های ماینینگ نیز می‌باشد، به عملکردی «تاریخی» دست یابد. در این گزارشات ادعا شده بود که درآمد خالص این کمپانی برای سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ در مجموع بیش از ۲/۶ میلیارد ین(معادل 56/16 میلیون دلار) بوده است.

نظر شما در رابطه با عدم تولید دستگاه‌های اسیک جدید توسط این کمپانی چیست؟ آیا این روند نزولی به پایان خواهد رسید و بازار رمزارزی از رکود خارج خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا