اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

فرد ویلسون: روند نزولی در سال 2019 پایان خواهد یافت

این سرمایه‌گذار موفق آمریکایی گفت بازار رمزارزی برای سرمایه‌گذاران بورس آمریکا «بهشت امن» نخواهد بود ولی آینده‌ی خوبی در انتظار آن است

نکات برگزیده مطلب
  • فرد ویلسون(Fred Wilson)، سرمایه‌گذار ریسک پذیر و بلاگر آمریکایی می‌گوید سال 2019 ممکن است به «سال منحصر بفردی» برای سرمایه‌گذاران هوشیار تبدیل شود. وی که سرمایه‌گذار پروژه‌های موفقی همانند توئیتر بوده است در زمینه‌ی پدیده‌های اثر گذار بر اقتصاد جهانی سخن گفت. ویلسون انتظار دارد برخی از پروژه‌های بزرگ رمزارزی در سال 2019 عرضه شوند.

با توجه به بی اعتمادی‌های جهانی نسبت به رمزارزها، این حوزه یک «پناه گاه امن» نیست اما: «در سال 2019 نشانه‌هایی از بازیابی در دنیای رمزارزی وجود خواهد داشت.»

ویلسون معتقد است که ایالات متحده‌ی آمریکا در سال آینده شاهد تغییر ریاست جمهوری خواهد بود. این موضوع بر اقتصاد و بازارهای سرمایه تاثیر گذار خواهد بود.

بازار‌های سرمایه در ایالات متحده با وجود آشوب وارد سال 2019 ‌شده‌اند. اگرچه آخرین هفته در سال گذشته با یک رالی تشکین دهنده همراه بود، بازار با نرخ‌های بالاتری مواجه است. برخی از نشانه‌های اولیه‌ی اقتصاد ضعف اقتصادی در سال 2019 مشاهده می‌شود. Fred Wilson

او فکر می‌کند شاخص سهام اس اند پی(S&P 500) به‌طور قابل ملاحظه‌ای سقوط کند و افزایش نرخ‌های بهره به مشتریان و وام‌های کسب و کار منتقل شود.

شاخص سهام S&P – در سال 2019 چه اتفاقی خواهد افتاد.

هنگامی که وام گرفتن گران‌تر(دشوارتر) شود، پروژه‌های حاشیه‌ای تامین سرمایه نخواهند شد. بیشتر انسان‌ها می‌دانند که این پروژه‌ها تاثیر بسیار بزرگی بر اقتصاد دارند. Fred Wilson

ویلسون می‌گوید: «با خروج انگلیس از اتحادیه‌ی اروپا(Brexit)، کسب و کار اروپایی‌ها حالت تدافعی خواهد داشت.» بعلاوه:

احتمالا بزرگترین پدیده‌ی نامشخص در اقتصاد جهانی، نتیجه‌ی تنش معاملاتی بین چین و ایالات متحده آمریکا است. Fred Wilson

این موضوع و کاهش تولید ناخالص داخلی در چین، «قدرتمند‌ترین موتور رشد اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.» ویلسون فکر می‌کند که استارت‌آپ‌ها و حوزه‌ی تکنولوژی، «تا حدودی ایمن» خواهد بود.

us china trade war

ویلسون انتظار دارد در سال 2019  تفاوت مشخصی برای شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی و استارت‌آپ‌ها وجود نداشته باشد. چرا که ما از «اقتصاد صنعتی به اقتصاد بر پایه‌ی اطلاعات» حرکت می‌کنیم.

رمزارزها به پایین‌ترین سطح قیمتی خود رسیده و بازار صعودی پدیدار خواهد شد

من فکر می‌کنم در فرآیند مشخص شدن کف قیمت برای رمزارزهای بزرگ، نقد شونده و پایدار قرار داریم. اما فکر می‌کنم این فرآیند می‌تواند برای قسمت زیادی از سال 2019 طول بکشد. Fred Wilson

ویلسون می‌گوید آغاز بازار صعودی می‌تواند پس از کاهش قیمت‌ها اتفاق بیفتد، اما:

پایان فرآیند نزولی زمانی در سال 2019 اتفاق خواهد افتاد و ما به آرامی به مرحله‌ی صعودی جدیدی وارد خواهیم شد.

او انتظار دارد پروژه‌های (احتمالا) موفق بازار رمزارزی که در سال 2017 فعالیت بر روی آن‌ها آغاز شد، در سال 2019 بهره‌برداری و تحویل گردند. ویلسون پروژه‌هایی همانند Filecoin، Protocol Labs و پروژه‌یAlgorand  را از سبد شرکت خود نام می‌برد.

ما ظهور «نسل بعدی» پلتفرم‌های قرارداد‌های هوشمند را شاهد خواهیم بود که اتریوم را به عنوان رهبر این حوزه‌ی مهم رمزارزها به چالش می‌کشند. Fred Wilson

اما اتریوم با توسعه‌ی خود، از رهبری‌اش در این حوزه دفاع خواهد کرد. ویلسون نگران است که قانون‌گذاران «با اطلاعات نادرست» به برخی از پروژه‌های رمزارزی با کیفیت صدمه وارد کنند. در سال 2019 نیز پروژه‌های ناکام، کلاهبرداری و هک وجود خواهد داشت:

«این نوآوری که نیازی به مجوز ندارد در طول زمان بازدهی بالایی خواهد داشت، اما بازیگران و رفتار‌های مخرب غیر قابل اجتناب نیز همراه آن وجود خواهد داشت.»

Crypto Projects

پیش‌بینی ویلسون وحی آسمانی نیست، بلکه وی احساسات بازار و جامعه‌ی رمزارزی را بازتاب می‌کند. زمان آن فرا رسیده است که برخی از پروژه‌های بلاکچینی به ویژه آن دسته از پروژه‌هایی که سرمایه‌ی بالایی را به‌دست آوردند، تحویل داده شوند. اما یقینا این زمان هیجان انگیز و احتمالا در سال 2019 خواهد بود. این سال همچنین زمان مناسبی برای ورود بانک‌های بزرگ در رمزارزها خواهد بود.

این سرمایه‌گذار ریسک پذیر ادعا می‌کند که رمزارزها همچنان پناه‌گاه امنی از سقوط بازار سهام نیستند. اما همانند طلا هدف احتمالی در روزهای دشوار بازار‌های رایج خواهد بود، بازار رمزارزی اگر چه ناپایداری بیشتری دارد، همان ویژگی‌ها را داراست.

نظر شما در ارتباط با دیدگاه ویلسون چیست؟ آیا پروژه‌هایی که وی انتظار دارد در سال 2019 ارائه شوند، به راستی موفق خواهند شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN
دکمه بازگشت به بالا