اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بلاکچین بزرگترین تهدید برای «امنیت ملی ایالات متحده آمریکا» است

یک افسر سابق سازمان سیا، بلاکچین را ابزاری بسیار قدرتمند و بزرگترین تهدید امنیتی برای آمریکا خواند

نکات برگزیده مطلب
  • اندرو باستامانت(Andrew Bustamante)، افسر اطلاعاتی سابق سازمان سیا ادعا می‌کند که بلاکچین تکنولوژی بسیار قدرتمندی است که می‌تواند تهدیداتی را به امنیت ملی آمریکا تحمیل کند. وی که تخصص اصلیش جاسوسی و اطلاعات است، نظر شخصی خود را در این رابطه در سایت Reddit منتشر کرده است.

 

باستامانت خدمت در نیروی‌هوایی ایالات متحده آمریکا و مشاور شرکت Fortune 10 را در سوابق خود دارد. بر اساس این گزارش، وی موضوع تهدید بلاکچین را در پاسخ به سوالی در سایت Reddit عنوان کرد. وی در تاپیک «Everyday Espionage» در این سایت به استفاده از تاکتیک‌های جاسوسی برای ارتقا کیفیت زندگی روزمره می‌پردازد.

 

یکی از کاربران Reddit از باستامانت پرسید نظر وی در رابطه با «بزرگترین تهدید امنیتی برای آمریکا در سال‌های آینده چیست؟» با وجود چندین پاسخ احتمالی همانند «روسیه»، «تغییرات آب و هوا»، «ایران» و یا «کره شمالی» وی پاسخ داد:

تکنولوژی بلاکچین. بدون شوخی، ابزار بسیار قدرتمندی است. اولین کسی که بتواند روش دستکاری و یا هک کردن آن را پیدا کند، برنده است. Andrew Bustamante

اگر چه این افسر سابق سیا توضیحاتی بیشتری را در این مورد ارائه نکرد، پاسخ یکی دیگر از کاربران Reddit را تصدیق کرد. این کاربر که از او خواسته بود در زمینه‌ی توسعه‌ی محاسبات کوانتومی در مقابل بلاکچین شفاف سازی کند، با تایید این استدلال از طرف باستامانت روبرو شد.

 

صحبت‌های باستامانت موجب موج گستره‌ای از بحث پیرامون امکان «تغییر دائمی» روش‌های رمزنگاری(که زیربنای بلاکچین را تشکیل می‌دهد)، با محاسبات کوانتومی مطرح کرد.

برخی از دیگر کاربران Reddit تلاش کردند معانی مختلفی که در کامنت باستامانت به اشتباه عنوان شده بود را دریابند.

یکی از کاربران Reddit نظر باستامانت را در ارتباط با تهدیدات امنیتی آمریکا به دلیل «پیگیر‌گریزی و ناشناس بودن تراکنش‌ها دانست.» یکی از کاربران دیگر به پتانسیل «تحریف» اطلاعات اشاره کرد؛ یعنی رخنه به بلاکچین به منظور تغییر داده‌ها. در این صورت و در صورتی که مهاجم موفق شود اطلاعات اشتباه را وارد بلاکچین کند، با توجه به طبیعت تغییر ناپذیر بلاکچین، اطلاعات اشتباه و تحریف شده نیز به شکل غیر قابل تغییری ذخیره می‌شود.

قابل ذکر است، آخرین زمانی که بحث پیرامون مسائل سیاسی در ارتباط با بلاکچین شدت گرفت، زمانی بود که وزارت دادگستری آمریکا(DoJ)، هفت افسر اطلاعاتی روسی(GRU) را به دلیل حمله‌ی سایبری با استفاده از رمزارزها برای تامین مالی، تحت پیگیری قرار داد.

وزارت دادگستری آمریکا در ماه جولای همچنینی 20 شخص را از دو واحد ستاد مشترک نیروهای مسلح فدراسیون روسیه(GRU)، تحت تعقیب قرار داد. ادعا می‌شود آن‌ها رمزارزها را از طریق ماین و دیگر روش‌ها به‌دست آورده و از آن برای تامین مالی هک شبکه‌های کامپیوتری حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا، کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون(Hillary Clinton) و شرکت‌های فن‌آوری مرتبط با زیرساخت‌های انتخاباتی آمریکا، استفاده کردند.

نظر شما در ارتباط با دیدگاه باستامانت در زمینه‌ی بلاکچین چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
cointelegraph.com
دکمه بازگشت به بالا