آموزش تریدتریدترید و ماینینگپیشنهاد سردبیر

هرآنچه که باید برای شروع ترید و مبادله‌ی رمزارزها بدانید

آموزش نحوه‌ی شروع مبادله‌ی رمزارزها، استفاده از گزینه‌های مختلف صرافی‌ها و برخی شاخص‌های مهم در نمودار‌های مرتبط با این صنعت

امروزه تجارت رمزارزی و ترید یا همان مبادله‌ی رمزارزها بسیار محبوب شده است و تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران به امید کسب درآمد و رسیدن به سود کلان، وارد این صنعت نوپا می‌شوند. در روزهای اولیه‌ی آغاز فعالیت‌های صنعت رمزارزی تنها چند پلت‌فرم قابل اطمینان برای مبادله‌ی رمزارزها در دسترس بود، اما حالا تعداد زیادی صرافی رمزارزی معتبر در سراسر دنیا و حتی کشور خودمان نیز وجود دارد.
reviews
با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید به راحتی بررسی‌های انجام شده در رابطه با صرافی‌های رمزارزی را مشاهده نمایید.

برای شروع ترید یا همان مبادله‌ی رمزارزی شما ابتدا نیاز دارید تا بر روی یکی از صرافی‌های رمزارزی بین‌المللی، حساب کاربری افتتاح کنید. افراد تازه‌کار باید به یاد داشته‌ باشند که بسیاری از پلت‌فرم‌های معتبر و بین‌المللی از کاربران خود می‌خواهند تا قبل از هرگونه برداشت وجه، فرایند‌های تایید هویت(از جمله آپلود یک عکس از کاربر به همراه کارت شناسایی) را انجام دهند.

از سوی دیگر، باید به یاد داشته باشید که در جهت تحریم‌های جدید ایالات متحده، تعداد زیادی از صرافی‌های رمزارزی خارجی به کاربران ایرانی خدمات رمزارزی ارائه نمی‌دهند، بنابراین قبل از آغاز به کار باید با یک جستجوی ساده در اینترنت در رابطه با پلت‌فرم مبادلاتی مورد نظرتان اطلاعات کافی بدست آورید. در حال حاضر تعداد زیادی بازبینی و بررسی نسبت به صرافی‌های رمزارزی بین‌المللی و برخی صرافی‌های داخلی انجام شده است و دیگر کاربران تجربه‌ی کارکردن با این پلت‌فرم‌ها را به اشتراک گذاشته‌اند. شما می‌توانید با مطالعه‌ی سریع نظرات دیگران کاربران و بازبینی‌های آنلاین، نسبت به صرافی مورد نظر خود اطلاعات مناسبی را کسب کنید.

پس از اینکه در یک صرافی رمزارزی معتبر ثبت‌نام کردید، ممکن است که بخواهید یک کیف‌پول رمزارزی نیز در اختیار داشته باشید تا در صورت نیاز به ذخیره‌سازی دارایی‌های رمزارزی به مدت طولانی، از آن استفاده نمایید. البته اگه قصد مبادله‌ی رمزارزی به صورت روزانه را دارید، نگهداری دارایی‌هایتان بر روی حساب صرافی‌های رمزارزی اشکالی ندارد، اما به یاد داشته باشید این کار می‌تواند خطراتی همچون هک شدن، تحریم و دیگر موارد این چنینی را به همراه داشته باشد. با این حال، یکی از معروف‌ترین جملات صنعت رمزارزی به کاربران هشدار داده است که «اگر کلید خصوصی ندارید(رمزارزهایتان در کیف‌پول رمزارزی مجزا نگهداری نمی‌شود)، بنابراین مالکیت رمزارزهایتان نیز در اختیار شما نیست».

poloniex
برخی اطلاعات لازم برای ثبت‌ نام در یک صرافی رمزارزی معتبر(شامل اطلاعات مربوط به احراز هویت)

بازار، کیف‌پول و سفارشات

پس از اینکه بر روی یک پلت‌فرم مبادله‌ی رمزارزی عملیات تایید هویت شما به پایان رسید، می‌توانید تجارت رمزارزی را آغاز نمایید، اما به یاد داشته باشید که برای شروع کار حداقل نیاز دارید که مقداری رمزارز به حساب خود واریز کرده باشید. اگر در حال حاضر مالک رمزارزهای معروفی همچون بیت‌کوین کش(BCH)، اتریوم(ETH) یا بیت‌کوین(BTC) هستید، می‌توانید با واریز مقدار کمی از آن‌ها به حساب کاربری خود در صرافی رمزارزی، فرایند مبادله‌ی رمزارزها را شروع کنید. البته برخی از صرافی‌های رمزارزی معتبر به کاربران خود اجازه می‌دهند که به صورت مستقیم، با استفاده از پول‌های فیات خود اقدام به خرید رمزارز نمایند.

یکی از بخش‌هایی که کاربران تازه وارد باید به آن توجه داشته باشند، فعال نمودن قابلیت two-factor authentication(تایید هویت دو مرحله‌ای) می‌باشد. این بخش در بسیاری از پلت‌فرم‌های معتبر وجود دارد و به کاربران اجازه می‌دهد تا با فعال‌سازی لایه‌ی دوم حفاظتی بر روی حساب کاربری، از هک شدن و سرقت دارایی‌های رمزارزی جلوگیری به عمل آید.

گزینه‌های رایج در یک صرافی رمزارزی

در صرافی‌های رمزارزی معمولا بخش‌هایی با نام بازار‌ها(Markets)، کیف‌پول‌ها(Wallets)، تنظیمات(Settings)، حساب‌ کاربری(Profile) و سفارشات(Orders) وجود دارد.

گزینه‌ی «بازار‌ها» اغلب کاربر ره به بخش‌هایی راهنمایی می‌کند که در آن می‌توانند جفت‌های معاملاتی(Tradeing Pairs) را مشاهده کرد و اقدام به تجارت رمزارزی کنند.

در بخش «کیف‌پول» این صرافی می‌توان موجودی فعلی و تاریخچه‌ی مربوط به پرداخت‌ها و برداشت‌های انجام شده از این حساب کاربری را مشاهده نمود

بخش «کیف‌پول‌ها» تمامی کیف‌پول‌های رمزارزی معتبر و قابل پشتیبانی توسط صرافی‌ را به کاربران نشان می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از این کیف‌پول‌ها اقدام به دریافت یا سپرده‌گذاری دارایی‌های رمزارزی خود کنید. معمولا کاربران در بخش «کیف‌پول‌ها» می‌توانند پرداخت‌ها و دریافت‌های در حال پردازش خود را مشاهده کنند و از این راه بر روی تایید تراکنش خود نظارت داشته باشند.

معمولا صرافی‌های رمزارزی معتبر دارای یک دوره‌ی تایید هویت هستند که تجار باید برای مدت مشخصی صبر کرده تا به آن‌ها اجازه‌ی شروع تجارت رمزارزی داده شود. به عنوان مثال در برخی از صرافی‌های رمزارزی، کاربران پس از تایید هویت خود و برای شروع تجارت، به مدت ۲۴ ساعت صبر نمایند.

بخش‌های «تنظیمات و حساب کاربری» نیز به کاربران اجازه می‌دهند تا برخی تنظیمات از جمله فعال‌سازی قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای، اطلاعات تکمیلی، ایمیل و دیگر داده‌های مهم مربوط به حساب را بررسی کرده یا تغییر دهند. این بخش شامل اطلاعاتی مهمی از جمله رمز عبور، کلید‌های API، تنظیمات رابط کاربری، لیست IPهای قابل اعتماد و دیگر موارد بسیار کاربردی می‌باشد. بخش «تنظیمات و حساب کاربری» پلت‌فرم‌های مبادله‌ی رمزارزی همچنین به شما اعلام می‌کند که آیا حساب کاربری مذکور تایید شده تا خیر؛ در این بخش همچنین می‌تواند میزان حد مجاز دارایی قابل برداشت(withdrawal limit) در هر مرحله را نیز مشاهده نمود.

در بخش «سفارشات» کاربران می‌توانند می‌توانند سفارش خرید رمزارز خود را مشاهده کنند و از تکمیل و یا عدم خرید هرگونه رمزارز آگاه شوند. در برخی موارد ممکن است که شما یک سفارش خرید به ثبت برسانید اما پس از رسیدن ارزش یک رمزارز به آن حد، فرایند خرید انجام نشود. این امر طبیعی است و معمولا زمانی رخ می‌دهد که موجودی حساب کاربری شما کمتر از مقدار لازم برای انجام فرایند خرید می‌باشد. برای رفع این مشکل تنها کافیست تا رمزارز یا ارز فیات مورد نیاز برای انجام سفارش خرید را به حساب کاربری خود در صرافی، واریز نمایید. در برخی موارد نیز صرافی بدون نیاز به واریز مابقی رمزارز لازم برای انجام سفارش، اقدام به تکمیل سفارشات می‌کند و معمولا یک چهارم یا بخشی از سفارش خرید کاربر را پردازش کرده و اقدام به خرید مقدار کمتری می‌کند.

لازم به ذکر است که در بخش «سفارشات» معمولا می‌توان تاریخچه‌ای از مبادلات انجام شده‌ی اخیر را مشاهده نمود.

order book

روند قرار دادن یک سفارش در صرافی‌های رمزارزی(سفارش خرید و یا سفارش فروش) کاملا بصری است. به این معنی که اگر قصد فروش ۱۰ اتریوم و دریافت دلار در یک صرافی رمزارزی را دارید، معمولا می‌توانید قسمت‌هایی را مشاهده کنید که با نام «سفارش نوع محدود(Order Type که به صورت پیش‌فرض فعال هستند)» یا «سفارشات شرطی(Conditional Order)» فعال هستند.

در صورت استفاده از سفارشات نوع محدود، خرید و فروش زمانی رخ می‌دهد که یک شرط خاص در این سفارش برقرار باشد. توصیه می‌شود که افراد تازه‌کار برای شروع مبادله‌ی رمزارزی از این گزینه استفاده نمایند.

در صفحه‌ی «مقدار(یا Quantity)» می‌توانید ۱۰ اتریوم یا مقدار رمزارز مدنظر خود را در جهت خرید یا فروش وارد نمایید. پس از این مرحله نیز نوبت به انتخاب قیمت مد نظر برای فروش اتریوم یا یک سفارش محدود که شامل چند انتخاب است، میرسد. کاربر می‌تواند دارایی خود را در ازای قیمت «پیشنهادی(Bid)» بفروش برساند، که معمولا بالاترین قیمت ارائه شده توسط صرافی در ازای رمزارزهای شماست. در مقابل قیمت پیشنهادی نیز قیمت «درخواستی(Ask)» وجود دارد که نشان دهنده‌ی پایین‌ترین قیمت ارائه شده توسط بازار برای خرید رمزارز شما می‌باشد. این قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای هستند و ممکن است در چند دقیقه یکبار و حتی سریع‌تر، بروزرسانی شده و تغییر یابند.

آخرین گزینه نیز قیمت «نهایی(last)» می‌باشد که اساسا قیمت آخرین مبادلات را اعلام می‌کند. البته کاربران می‌توانند این ارقام را به هر عددی که مد نظر دارند تغییر دهند، اما به طور معمول تجار تازه‌کار باید از بین این سه گزینه یکی را انتخاب کرده و یا قیمت‌های نزدیک به آن‌ها را انتخاب نمایند.

پس از انتخاب نوع سفارش، مقدار و قیمت مورد نظر، صرافی کارمزد انجام تراکنش را به شما نشان خواهد داد که شامل کارمزد دریافتی توسط صرافی برای مبادله‌ی رمزارزهای شماست. در نهایت کاربر می‌تواند بر روی سفارش خود را بر روی گزینه‌ی «اجبار زمانی(Time In Force)» تنظیم نماید که معمولا به صورت پیش‌فرض در حالت «Good Until Canceled» قرار دارد و سفارش تا زمانی که ملغی نشود، پابرجا خواهد بود. کاربر می‌تواند با فعال سازی این گزینه یک زمان مشخص را تعیین نماید، و در صورتی که قبل از پایان این زمان خرید یا فروش انجام نشود، سفارش فوق از لیست سفارشات کاربر حذف خواهد شد.

صفحه‌ی «بازارها» احتمالا باید شامل موارد دیگری از جمله تمام انتخاب‌های موجود برا سفارش از جمله سفارشات فعلی بازار، تاریخچه کلی، و تاریخچه‌ی مبادلات کاربر نیز باشد.

ممکن است در این صفحه یک نمودار عمقی(نموداری که اطلاعات بیشتری و تخصصی‌تری در اختیار کاربران قرار می‌دهد) نیز وجود داشته باشد که یک تجسم گرافیکی و دیداری از دفتر سفارشات فعلی بازار(current market order book)، یک گزارش نوشتاری از دفاتر سفارش و همچنین یک نمودار مبادله‌ی قابل تنظیم از عملکرد و تغییرات قیمت رمزارزها، ارائه می‌کند. دفاتر سفارش و نمودار‌های مربوطه معمولا به صورت پیش‌فرض به دوره‌های زمانی خاصی تقسیم‌بندی شده‌اند که به کاربران این امکان را می‌دهد با نگاهی به آن‌ها، یک بینش کلی نسبت به وضعیت فعلی بازار یا صعودی و نزولی بودند روند تغییرات قیمت رمزارزها را بدست آورند.

indicator

نمودار‌ها، ابزار‌ها و شاخص‌ها

از آنجایی که نمودار‌ها می‌توانند روند تغییرات قیمت و عملکرد یک رمزارز را نشان دهند، برخی ابزار‌های نموداری ارائه شده توسط صرافی‌های رمزارزی، می‌توانند در پیش‌بینی کوتاه مدت و بلند مدت این تغییرات و تحرکات به کاربران کمک کنند.

پس از آشنایی با یک صرافی رمزارزی و انجام چندین مبادله‌ی ساده، ممکن است که تمایل داشته باشید تا در رابطه با برخی شاخص‌های فنی یا ابزار‌های نموداری اطلاعات بیشتری کسب کنید. به عنوان مثال، شاخص قدرت نسبی(Relative Strength Index یا RSI) هم سرعت و هم قدرت نوسان در قیمت‌های بازار را اندازه‌گیری می‌کند. شاخص RSI در مورد اینکه آیا در بازار «فروش بیش از حد( oversold)» یا «خرید بیش از حد(overbought)» رخ داده است، اطلاعاتی به تجار ارائه می‌کند. (منظور از خرید و فروش بیش از حد، تغییرات قیمتی است که به واسطه‌ی عرضه و تقاضا در بازار‌های رمزارزی رخ می‌دهد).

شاخص دیگری که مختصرا به معرفی آن می‌پردازیم، شاخص تغییرات تصادفی(Stochastic Indicator) می‌باشد که تغییرات و حرکات فعلی بازار را اندازه‌گیری کرده و اطلاعات مربوط به نقاط حمایتی و مقاومت یک دارایی‌ دیجیتال را جمع‌آوری می‌کند.

شاخص دیگری که دارای دو نوسانگر می‌باشد، شاخص همگرایی/انجراف متوسط حرکت(MACd) نامیده می‌شود. این شاخص بخصوص دارای دو میانگین نمایی تغییرات است که از آن‌ها برای ردیابی تغییرات لحظه‌ای استفاده می‌کند. در حقیقت این سه شاخص فنی اغلب در نمودار‌ها به شکلی مشابه قرار داده می‌شوند و در جهت‌های مختلفی حرکت می‌کنند.

مرحله‌ی بعدی پس از یادگیری کامل نمودار‌های لحظه‌ای، یادگیری تحرکات متوسط(Moving Averages) می‌باشد. در نمودار‌های مختلف شاخص‌های متوسط حرکت مختلفی وجود دارد؛ به عنوان مثال می‌تواند از شاخص «حرکت نمایی متوسط(EMA)» و یا «حرکت نمایی ساده(SMA)» یاد کرد.

شاخص‌های متوسط حرکت از یک سری چهارچوب‌های زمانی در دفاتر سفارش اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند تا یک تصویر تجسمی و قابل فهم در رابطه با روند‌ تغییرات کوتاه مدت و بلند مدت را ارائه نمایند. با استفاده از آمار مربوط به مبادلات می‌تواند شاخص‌های متوسط حرکت را به دوره‌های زمانی و یا داده‌های خاصی محدود کرد. مثلا کاربران می‌توانند با ایجاد یک نمودار روند تغییرات متوسط، می‌توانند به آمار و نمودار‌های مربوط به تغییرات متوسط ۵۰، ۱۰۰ و یا ۲۰۰ روز گذشته دسترسی پیدا کنند.

نوسانگر‌های لحظه‌ای و خطوط روند تغییرات متوسط به نوعی مبانی تحلیل فنی پایه محسوب می‌شوند و ابزار‌های پیشرفته‌تر و بیشتری همچون Bollinger Bands، موسانگر‌های Aroon، ATR bands و trailing stops، fractals، میانه‌ها و نسبت‌های فیبوناچی وجود دارد.

trading-platform
صفحه‌ی مبادله در صرافی رمزارزی بایننس که علاوه قیمت‌های لحظه‌ای، نمودار تغییرات و عملکرد رمزارز را در اختیار کاربر قرار می‌دهد

برای مبادلات ساده نیازی به درک نمودار‌های فنی نیست

وقتی که اطلاعات کافی در مورد نحوه‌ی پرداخت و برداشت از صرافی‌های رمزارزی و همچنین مبانی پایه‌ی مبادله‌ی رمزارزها را یاد گرفتید، می‌توان گفت که برای انجام مبادله‌ی رمزارزی و تبدیل دارایی خود دیگر به چیزی نیاز ندارید. در اختیار داشتن یک کیف‌پول رمزارزی برای ارسال دارایی یا ذخیره‌ی بلند مدت آن‌ها ایده‌ی بسیار خوبی است. با داشتن یک کیف‌پول رمزارزی کاربر می‌تواند به راحتی کنترل کلید خصوصی خود را بدست گرفته و هرزمان که لازم باشد اقدام به مبادله‌ی رمزارزهای خود بکند.

در نهایت باید گفت که تجارت و مبادله‌ی رمزارزها بسیار ساده است و پس از چندبار امتحان کردن گزینه‌های مختلف و سروکله زدن با امکانات ارائه شده در صرافی‌های رمزارزی، به راحتی می‌توانید متوجه‌ی کارکرد آن‌ها شوید. در حال حاضر، درصوتی که بتوانید در این کار مهارت‌ کافی کسب کنید، به سادگی هرچه تمام‌تر می‌توانید از طریق مبادله‌ی رمزارزها و خرید با قیمت کم و فروش با قیمت بالاتر به سود‌ و درآمد قابل توجهی برسید. یکی از بهترین راه‌های آشنایی و شروع این کار، انجام چندین مبادله‌ی ساده در یک صرافی رمزارزی معتبر است.

خلاصه‌ای از موارد گفته‌ شده در این مقاله برای شروع مبادله‌ی رمزارزها:

  • یک ایمیل معتبر به همراه نام کاربری و رمز عبور قوی
  • اطلاعات هویتی صحیح؛ از جمله مجوز‌ها، کارت شناسایی معتبر، اطلاعات محل سکونت و …
  • مقداری سرمایه؛ مثلا مقداری رمزارز یا ارز فیات برای سپرده‌گذاری در صرافی
  • فعال‌سازی گزینه‌ی احراز هویت دو مرحله‌ای(2FA)؛ در برخی صرافی‌های رمزارزی از شما می‌خواهند که از پلت‌فرم‌های 2FA مانند Authy یا Google Authenticator استفاده نمایید.
  • یک کیف‌پول رمزارزی معتبر؛ داشتن یک کیف‌پول در کنار حساب کاربری مربوط به صرافی شدیدا توصیه می‌شود، زیرا ممکن است که کاربر بخواهد دارایی‌های دیجیتال خود را برای مدت طولانی ذخیره کند.
  • تحقیق و کسب اطلاعات بیشتر؛ بررسی اعتبار یک صرافی رمزارزی از جمله مواردی است که حتما باید قبل از انجام هرگونه سپرده‌گذاری صورت بگیرد. همچنین کاربر باید در رابطه با موارد دیگری مانند نحوه‌ی کارکرد پلت‌فرم‌های تجاری، تجزیه و تحلیل فنی بازار و روش‌های مبادله‌ی تخصصی نیز اطلاعات کافی کسب کند.

شما می‌توانید سوالات و نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.5]

منبع
Bitcoin.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی

‫23 دیدگاه ها

  1. سلام … معاملات روزانه ای دارم که طرف مقابل سهم من رو با بیت کوین میخواد پرداخت کنه … بهترین روش برای دریافت این مبلغ و نقد کردن آن چیست آیا میتونم خودم والت داشته باشم ؟ من کلا در این مبحث بی اطلاع هستم لطف میکنید راهنمایی کنید/

    1. سلام. اول از همه بهتون توصیه می‌کنم در این رابطه مطالعه کنید. بعدش هم می‌تونید کیف پول کوینومی رو نصب کنید و به صورت مستقیم بیت کوین ارسال و دریافت کنید.

  2. سلام توی بلاکچینم بالا سمت راست total balance مقدار موجودی بیت کوین من رو زده $ 0.10 خواستم ببینم این مقدار همون 10 دلاره یا کمتر از 10 دلاره ممنون میشم راهنماییم کنید

  3. سلام من یه سوال راجب بلاک چین دارم توی قسمت موجودی مانده حساب منو 0.11 دلار زده خواستم ببینم این مقدار به دلار چقدره همون 11 دلاره یا کمتره ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام. کجا این مقدار زده؟ هر ارزی قیمتش به دلار متفاوته.بیت کوین؟ اتریوم؟ ریپل؟

    1. سلام. توی سایت کوینیت مطالب آموزشی زیادی در رابطه با تریدینگ هست. اگر هم حضوری مد نظرتون هست می‌تونید توی سایت Evand جستجو کنید

  4. باسلام
    میشه کسی لطفا یه سایت ترید خوب معرفی کنه.
    در سایت های باینانس و کوین بیس نمیشود اکانت درست کرد.
    درکدام صرافی میشود ترید کرد؟

  5. سلام برای کار از کیف پول blockchain.com استفاده کنید جدیدا exchage هم میکنه و خیلی کار و راحت کرده دنبال صرافی های دیگه‌ نگردید که این از همه بهتر است وقتی سود کردید سودتون و‌منتقل کنید به ارز usd pax و با خیال راحت توی سایت bidarz بفروشیدش موفق باشید

  6. سلام دروب مانی حساب بازکردم ودرالیمپاتریدمی خواستم شروع به کارکنم وحسابموشارژیابرداشت کنم .لی حسابوکه واردمیکنم اصلاکلرنمیکنه چیکارکنم

    1. سلام. در اینجا به مسائل رمزارزها پرداخته میشه فقط. امیدوارم مشکلتون حل بشه

    2. شما باید دلار واریز کنین از طریق صرافی به حساب وبمانیتون بعد داخل الیمپ ترید که برید deposit رو انتخاب کنین ، میزان دلاری که میخواین واریز کنین مثلا 10 دلار باید در نظر بگیرید که داخل حسابتون 11 دلار باید باشه چون به عنوان کارمزد مقداری برمیداره وبمانی بعد اقدام کنین به پرداخت همونجا از طریق الیمپ ترید وصل میشید به درگاه وبمانی و اس ام اس تایید که بیاد و کد رو بزنین بعد از انتقال پول میاد به حساب الیمپ تریدتون

    3. صرافی زرین معتبره و قیمت دلارش پائین تر از جاهای دیگه هستش اگه میخواین دلار بخرین از اونجا خرید کنین

  7. سلام به همه ی دنبال کننده های سایت کوینیت

    من خیلی راجب این که کدوم صرافی بهتره تحقیق کردم چه از نظر حجم چه از نظر کارمزد و چه از نظر امنیت ولی واقعا به صرافی های خارجی نمیشه اعتماد کرد هر لحظه ممکنه کل داراییتون از بین بره حتی چه به وسیله ی تحریم یا چه هک شدن اگه تازه وارد دنیا ی ارز های مجازی شدید پیشنهاد من اینه که فعلا سراغ صرافی های خارجی نرید اگه بازم اصرار دارید میتوانید از صرافی hit btc یاcobinhood استفاده کنید و حتما با تغیر آی پی توسط وی پی ان یا وی پی اس. اگه با vpn یا vpsهم وصل بشید چه ضمانتی هست که اونا کارتون رو مانیتور نکنن و باز هم خطر بزرگیه برای ایرانیا سعی کنید تا حد امکان اگر شخصی در خارج کشور دارید ازش بخواهید که یک اکانت برای شما بسازه . یک سایت ایرانی رو یکی از دوستان معرفی کرده بود منم بهش سر زدم و اکانت باز کردم انصافا سایت خوبیه تنها ضعفش به نظر من حجم معاملات که خیلی زیاد نیست ولی قابل قبوله برای ترید و خرید و فروش حتی برای دو ستانی که میخوان بیت کوین بخرن با ریال باید بگم یکی از بهترین هاست حتی قیمت هاش از سایت local bitcoin بعضا بهتره و اما امنیتش هم من بررسی کردم یک اینکه دفترشون توی تهرانه یک جای باحال که مخصوص استارتاپ های ایرانیه اینا هم یک گوشه رو گرفتن دارن کار میکنن اگه تونستین بهشون سر بزنین یا تو اینترنت عکساشو ببینید من خودم تا از جایی خیالم راحت نشه پول توش نمیزارم بهشون زنگ زدم که مطمعن بشم از کارشون و اینکه از کیف پول سرد برای نگهداری استفاده میکنن که امنیت مناسبی داره میتونید اتریم بیت کوین و ارز های دیگه رو به سادگی تبدیل کنید .اگه با لینکی که من میزارم برید برای شما فرقی نداره ولی برای من سود داره و شما هم که عضو شدید اگه راضی بودید میتونید به همین صورت به دوستاتون معرفی کنید به امید روزی که خودمون بهترین صرافی ها رو تو ایران داشته باشیم

    https://wallex.market/app/auth/register/Vddp

    اگه لینک بالا فعال نبود به سایت wallex برید ودر قسمت کد ثبت نام لطفا این کد معرف رو بزنید

    Vddp

    امید وارم تجربه ی خوبی که من از کار با این صرافی داشتم شما هم داشته باشید

  8. باعرض سلام خدمت شما
    مرسی از بابت مطالب خوبتون. سوالی خدمت شما داشتم:
    صرافی هایی که کاربران ایرانی رو تحریم کردن رو میشه از طریق VPN مثلا آلمان، و انتخاب نام کشور آلمان در زمان درست کردن حساب به نوعی دور زد ؟ یا خیر ؟
    راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام، توصیه میشه که از VPS بجای VPN استفاده کنید برای انجام این کار. موفق باشید

    2. بله میشه ولی برای امنیت بیشتر و جلوگیری از مشکلات احتمالی توصیه میشه که از VPS برای این کار استفاده کنید.

  9. شما چه صرافی رو پیشنهاد میدید که الان ایران رو تحریم نکرده باشه و از لحاظ امنیتی هم در رده خوبی قرار داشته باشه؟ و اینکه برای شروع کار در صرافی محدودیت سرمایه گذاری وجود داره( مثلا من الان فقط میخوام ه دلار به صرافی منتقل کنم و ترید انجام بدم)

    1. – در حال حاضر می‌تونید به صرافی HitBTC مراجعه کنید، ولی در نظر داشته باشید که به دلیل شرایط فعلی هر لحظه ممکنه این صرافی‌ هم مانند دیگر صرافی‌های بزرگ(Binance یا Bittrex) اقدام به تحریم‌ کردن کاربران ایرانی و مسدودسازی سرمایه کنه! پس دارایی‌های خودتون رو به مقدار زیاد و طولانی مدت در حساب‌های صرافی نگهداری نکنید.
      – محدودیت میزان سرمایه‌گذاری هم در هر صرافی متفاوت است و باید با مراجعه به سایت رسمی اون صرافی اطلاعات لازم رو بدست بیارید.

  10. سلام وقتتون بخیر ممنونم از مطلبتون خیلی خوب بود لطفا اگر ممکنه اموزش تحلیل اسیلاتورها مانندRSIرو برای بنده ارسال کنید متشکرم

    1. متاسفانه امکان ارسال وجود نداره، ولی در مقالات بعدی حتما به شکل کامل شاخص‌های مختلف و نمودار‌های مربوط به ترید رمزارزها مورد بررسی و آموزش قرار میگیره. ما رو همراهی کنید.

دکمه بازگشت به بالا