اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

بررسی وضعیت بیت‌کوین کش پس از گذشت ۵۰۰ روز از اجرای فورک آن

با گذشت یک سال و نیم از شکل‌گیری «بیت‌کوین کش»، همچنان بخش عظیمی از ظرفیت بلاک‌های این رمزارز بدون استفاده باقی مانده است

نکات برگزیده مطلب
  • با سپری شدن ۱۷ ماه پس از فورک بحث برانگیزی که تولد بیت‌کوین کش(BCH) را موجب شد هم اکنون به جرات می‌توان گفت که کل اهداف اجرای فورک شکست خورده است و این رمزارز نیز به عنوان یک آلت‌کوین در میان دیگر رمزارزها قرار می‌گیرد. بررسی ۵۰۰ روز از داده‌های بلاکچین بیت‌کوین کش نشان می‌دهد، با وجود ادعا‌های فراوان در زمینه‌ی اندازه‌ی بلوک ۸ مگابایتی، هیچ‌گاه از حداکثر این ظرفیت استفاده نشده است.

داده‌های Coinmetrics نشان می‌دهد که بیت‌کوین کش هنوز در ویژگی‌های تناسبی و مطلق خود با بیت‌کوین(BTC) فاصله‌ی زیادی دارد، به‌طوری که بیشتر ماینر‌ها و جامعه‌ی بیت‌کوین پس از اجرای فورک تصمیم گرفتند بیت‌کوین را همراهی کنند. به نظر می‌رسد با وجود چند نقطه‌ی افزایش قیمت در نمودار قیمت بیت‌کوین کش، بازار تصمیم خود را در این زمینه اتخاذ کرده است.

مقایسه‌ی اندازه‌ی بلاک مصرف شده در مدت زمان یک روز برای بیت‌کوین و بیت‌کوین کش، نمودار قرمز بیت‌کوین و نمودار آبی ظرفیت مصرف شده از بلاک‌های بیت‌کوین کش را در یک روز نشان می‌دهد

سلطه‌ی بیت‌کوین ادامه می‌یابد

به نظر می‌رسد اجرای فورک بیت‌کوین کش که در میانه‌ی اختلافات در حفظ حجم 1 مگابایتی اندازه‌ی بلاک بیت‌کوین اتفاق افتاد، به هدفی پوچ تبدیل شده است. ایده‌ی اصلی افزایش اندازه‌ی بلاک بیت‌کوین کش با هدف اجرای سریعتر و آسان‌تر تراکنش‌ها صورت گرفته است؛ جامعه‌ی رمزارزی برای مدت یک و نیم سال این موضوع را آزمایش کرده است و نتیجه‌ی آن برای بیت‌کوین کش مطلوب نیست.

داده‌ها نشان می‌دهد که اندازه‌ی 8 مگابایتی بلاک بدون استفاده بوده و بیشتر این ظرفیت بدون استفاده باقی می‌ماند؛ متوسط اندازه‌ی بلاک بیت‌کوین کش از زمان اجرای فورک در آگوست 2017 تاکنون 171 کیلوبایت است. در صورتی که در ماه گذشته 934 کیلوبایت از حجم 1 مگابایتی ظرفیت بلوک بیت‌کوین استفاده شده است. به عبارت دیگر، با وجود این‌که فورک با هدف ایجاد بلاک‌های بزرگتری صورت گرفته است، تنها 2.1 درصد از ظرفیت بلاک بیت‌کوین کش استفاده می‌شود و در مقایسه با بیت‌کوین 18 درصد از اندازه بلاک بیت‌کوین را داراست. این موضوع نشان می‌دهد که برخلاف ادعای طرفداران بیت‌کوین کش، خلاء قابل توجهی در استقبال از این رمزارز وجود دارد.

متوسط استفاده از ظرفیت بلاک بیت‌کوین کش

از زمان تولد بیت‌کوین کش تاکنون تنها در یک روز میزان استفاده از ظرفیت بلاک بیت‌کوین کش، بیش از 50 درصد از ظرفیت بلاک این رمزارز را تشکیل داده است. این موضوع در 9 جولای 2018 اتفاق افتاده است، در این روز 59 درصد از ظرفیت 8 مگابایتی اندازه‌ی بلاک بیت‌کوین کش استفاده شده است ولی در روز بعد به سرعت به مقدار متوسط خود در گذشته بازگشت. از جنبه‌ی سرمایه‌گذاری نیز بیت‌کوین کش فاصله‌ی زیادی با بیت‌کوین دارد و در مقایسه، تنها 3.6 درصد از ارزش بازار بیت‌کوین را در اختیار دارد.

نظر شما در رابطه با عملکرد بیت‌کوین کش چیست؟ آیا ظرفیت 8 مگابایتی اندازه‌ی بلاک این رمزارز در آینده نیز بدون استفاده باقی خواهد ماند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
منبع
CCN
دکمه بازگشت به بالا