اخبار و مقالاتمقاله

چرا سرمایه‌گذاران ثروتمند در رابطه با آینده‌ی بازار رمزارزی خوش‌بین هستند؟

مایک نووگراتز، جیم بریر، تیم درپر و بسیاری دیگر با اینکه سرمایه‌گذاران بازار سنتی هستند ولی آینده‌ی روشنی را برای رمزارزها تصور می‌کنند

نکات برگزیده مطلب
  • بازار رمزارزی طی ماه‌های گذشته یک روند نزولی را پیش گرفته و ارزش اغلب رمزارزهای بزرگ مانند بیت‌کوین(BTC) و اتریوم(ETH) بیش از ۸۰ درصد سقوط کرده است. با این وجود چرا سرمایه‌گذاران و افراد ثروتمندی که دارایی بیشتری را در این رکود از دست داده‌اند، هنوز هم نسبت به آینده‌ی این صنعت و بازار‌ رمزارزی خوش‌بین هستند و بخش اعظم دارایی‌های رمزارزی خود را نگه‌ داشته‌اند. برای بررسی بیشتر این موضوع با ما همراه باشید.

 

مایک نووگراتز(Mike Novogratz)، جیم بریر(Jim Breyer) و تیم درپر(Tim Draper) از جمله سرمایه‌گذارن میلیونر فعال در بازار‌های مالی سنتی هستند که نسبت به روند بلند مدت صنعت رمزارزی و آینده‌ی خوش‌بین می‌باشند. اما این سرمایه‌گذاران چطور توانسته‌اند با وجود روند نزولی بازار رمزارزی و کاهش ۸۵ درصدی ارزش آن طی ماه‌های گذشته، همچنان دیدگاه مثبت خود را نسبت به آینده‌ و رشد این صنعت حفظ کنند؟

این تنها یک چرخه است

در اغلب موارد سرمایه‌گذاران شخصی که درآمدی بالایی دارند، می‌توانند به راحتی از پس ضرر‌های مالی پیش آمده در دارایی‌های جدید و یا دارایی‌های پرخطری همچون بیت‌کوین(BTC) و اتریوم(ETH) برآیند، چونکه این افراد معمولا تنها بخش کوچکی از ثروت و دارایی خود را در اینگونه فعالیت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

سرمایه‌گذاران ثروتمند این توانایی را دارند که همانند فعالیت در صنعت املاک و یا دیگر بازار‌های سنتی، دارایی‌ها و اموال خود را حتی در صورت وقوع یک سقوط بازار و یا ایجاد روند نزولی، نگه دارند.

اما سرمایه‌گذاران معمولی و تجاری که به درآمد سریع نیاز دارند تا بتوانند هزینه‌های روزانه و جاری را پرداخت نمایند، در این برهه‌ی زمانی مجبورند برای تامین مخارج خود دارایی‌های پرخطر(رمزارزها) خود را به فروش برسانند.

در روند نزولی بازار‌، معمولا تجار کوچک‌تر دچار خسارت قابل توجه‌تری می‌شوند زیرا نمی‌توانند ۸۰ یا ۹۰ درصد کاهش ارزش دارایی‌های خود را تحمل کنند و مجبور می‌شوند دارایی‌های خود را بفروشند و به نقدینگی تبدیل کنند. در مقابل، سرمایه‌گذاران میلیاردر و نهاد‌های بزرگ  توان آن را دارند که در اینگونه وضعیت‌ها مقاومت کرده و دارایی‌های خود را نگه دارند.

نمودار تغییرات قیمت بیت‌کوین از اولین روز فعالیت تا به امروز

شاید یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث شده آینده‌ی صنعت رمزارزی و روند بلند مدت تغییرات آن از دید افراد ثروتمند مثبت در نظر گرفته شود، تاریخچه‌ی عملکرد رمزارز بیت‌کوین باشد.

طی ۹ سال گذشته، رمزارز بیت‌کوین شاهد پنج چرخه‌ی «ترکیدن حباب قیمت و رکود بزرگ»  بوده است که طی آن‌ها ارزش این رمزارز بیش از ۸۵ درصد سقوط کرده و پس از مدتی به رکورد‌های جدیدی از نظر قیمت دست یافته است. با در نظر گرفتن قیمت ۱۹۵۰۰ دلار برای بیت‌کوین، می‌توان گفت که این رمزارز در حال حاضر شاهد افت ارزش۸۲ درصدی است و برای رسیدن به افت ۸۵ درصد، قیمت آن باید تا ۲۹۵۰ دلار نیز کاهش یابد.

در وال‌استریت نیز سرمایه‌گذاران بزرگی که اکنون به صنعت رمزارزی نیز وارد شده‌اند، به دفعات از اینگونه چرخه‌های حباب قیمت و رکود مشابه اتفاقات صنعت رمزارزی، عبور کرده‌اند؛ برای تعداد زیادی از این سرمایه‌گذاران قدرتمند، وجود چنین چرخه‌هایی اصلا غیر معمول و تازه به حساب نمی‌آید.

رویداد‌هایی که در سال جاری به وقوع پیوست، به تمام سرمایه‌گذاران نشان داد که رمزارزها به عنوان یک کلاس دارایی اصلا یک دارایی زودگذر و سرگرمی نیستند زیرا هم کسب و کار‌های مرتبط با صنعت رمزارزی و هم موسسات مالی بزرگ، ساخت و تقویت زیرساخت‌های پیرامون این کلاس از دارایی‌ را ادامه می‌دهند. در این میان می‌توان از تلاش‌هایی مستمری که بورس اوراق بهادار نیویورک(NYSE)، بورس Nasdaq و ICE در این راستا انجام می‌دهند، نام برد.

جیم بریر که یک میلیاردر سرمایه‌دار است، اعلام نموده که بهترین دانشمندان علوم کامپیوتری جهان در حال ورود به فضای بلاک‌چین هستند و حرکت در مسیر خلاف این صنعت اصلا کار هوشمندانه‌ای محسوب نمی‌شود. وی در ادامه افزود:

Jim Breyerتعداد زیادی از بهترین دانشمندان علوم کامپیوتری و دانشجویان دکترای علم یادگیری عمیق(deep learning) در حال کار بر روی بلاک‌چین هستند زیرا آن‌ها به معنای واقعی کاربرد‌های بلاک‌چین علاقه‌ي زیادی دارند. شما اصلا نمی‌خواهید که در مقابل بهترین‌ها و درخشان‌ترین ذهن‌های جهان قرار بگیرید. Jim Breyer

این روند بازار چه زمانی تغییر می‌کند؟

بر اساس پنج اصلاح قیمتی رخ داده برای بیت‌کوین طی ۹ سال‌ گذشته، به طور متوسط حدود ۶۷ هفته زمان برای بهبود و تغییر در روند نزولی این رمزارزی، مورد نیاز است. در صورتی که شروع این ۶۷ هفته را از زمان رسیدن قیمت بیت‌کوین به مرز ۱۹۵۰۰ دلار در نظر بگیریم، پایان رکود فعلی بازار در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ رخ می‌دهد.

البته گذشته‌ی این بازار نمی‌تواند تضمینی بر عملکرد مثبت برای آینده‌ی فضای رمزارزی باشد، اما می‌توان آن را نشانه‌ای از نحوه‌ی عملکرد معمول بازار و زنده ماندن آن پس از فروش شدید کاربران محسوب کرد.

نظر شما در رابطه با رویکرد سرمایه‌گذاران ثروتمند و موسسات مالی بزرگ چیست؟ آیا روند نزولی بازار رمزارزی در سال آینده دچار تغییر خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا