اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

همکاری بانک‌ مرکزی امارات متحده و عربستان جهت صدور رمزارزی مشترک

از این رمزارز برای انجام تراکنش‌های برون مرزی بین این دو کشور استفاده خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • طبق گزارشاتی که اخیر منتشر شده است، مقامات مالی و بانک‌ مرکزی امارات متحده‌ی عربی و عربستان سعودی قصد دارند تا با همکاری یکدیگر رمزارز جدیدی را صادر کنند. براساس گفته‌ی مسئولان این دو کشور، رمزارز مذکور تنها در دسترس بانک‌ها قرار می‌گیرد تا از آن برای انجام تراکنش‌های برون مرزی خود بهره ببرند. هنوز تاریخ عرضه‌ی این رمزارز مشخص نشده است.

 

امارات متحده‌ی عربی و عربستان سعودی اخیرا تایید کرده‌اند که با همکاری یکدیگر، در حال کار بر روی نوعی ارز دیجیتال برای تراکنش‌های بروز مرزی‌ هستند. هنوز تاریخ دقیق عرضه‌ی این ارز دیجیتال اعلام نشده است اما یک چیز روشن است، اینکه این رمزارز با هدف عرضه به مصرف‌کنندگان نیست و تنها در دسترس بانک‌ها قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری‌های محلی گزارش داده‌اند که بانک مرکزی امارات متحده‌ی عربی با همکاری صندوق ارزی سعودی(Sama) قصد دارند که یک رمزارز برای تراکنش‌های برون مرزی صادر کنند که در تراکنش‌های بین این دو کشور استفاده خواهد شد.

باید یاد‌آوری کرد که در سال ۲۰۱۷ گزارشاتی مبنی بر همکاری مقامات پولی این دو کشور، منتشر شده بود.

در آن زمان مبارک رشیدالمنصوری(Mubarak Rashid Al-Mansouri) ریاست بانک مرکزی عربستان سعودی به عموم اطلاع داد که موسسات مذکور هنوز در حال مطالعه‌ و بررسی تکنولوژی‌های لازم برای اجرای دارایی‌های دیجیتال هستند. با این حال، آقای المنصوری توضیح داد که این رمزارز بین مقامات مالی این دو کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت و برای مصرف‌کنندگان خرد قابل دسترسی نخواهد بود.

طبق گزارشات اخیر، آقای المنصوری طی یک گردهمایی با حضور مقامات بلند‌پایه‌ی بانکی اعلام کرد که مقامات مالی هنوز مطالعه و آزمایشات خود را به پایان نرسانده‌اند، چرت که هیچ کدام از مقامات مالی این دو کشور «هنوز یک چهارچوب زمانی برای پایان و تکمیل مطالعات و همچنین مشخص نموده افراد دخیل» ارائه نکرده‌اند.

وی در ادامه افزود:

این مورد احتمالا اولین باری است که شاهد همکاری مقامات مالی کشور‌های مختلف در این رابطه با این موضوع هستیم، ما امیدواریم که این دستاورد همکاری‌های مشابه دیگری را در منطقه بوجود آورد. Mubarak Rashid Al-Mansouri

وی در ادامه باز هم تایید کرد این رمزارز که به زودی صادر خواهد شد، در دسترس عموم مردم قرار نخواهد گرفت و تنها به عنوان وسیله‌ای جهت تبادل بین بانک‌های این دو کشور، استفاده خواهد شد.

امارات متحده‌ی عربی به شدت در حال بررسی و آماده شدن برای استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین و رمزارزها در تمام زمینه‌های ممکن است. در ماه اکتبر گزارشاتی منتشر شد که نشان می‌دهد این کشور قصد دارد ICOها را به عنوان یک روش جمع‌آوری سرمایه برای کمپانی‌ها و شرکت‌های خصوصی واقع در امارات به تصویب برساند. مقامات این کشور همچنین وعده داده‌اند که تا قبل از پایان نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹، یک چهارچوب قانونی برای صنعت رمزارزی ارائه کنند.

عمر سیف‌الظبی(Omar Saif al-Zaabi) رئیس مرکز نظارت بر بازار اوراق بهادار امارات متحده‌ی عربی نیز در رابطه با این موضوع اعلام کرده است:

اعضای کمیته‌ی کالا و اوراق بهادار امارات(ESCA) اخیرا ICOها را به عنوان اوراق بهادار پذیرفته‌اند. طبق برنامه‌، ما باید مقررات مربوط به این تصمیم را در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ آماده کنیم. Omar Saif al-zaabi

نظر شما در رابطه با این همکاری و صدور رمزارز مشترک برای انجام تراکنش‌های برون مرزی بین بانک‌های این دو کشور چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا