اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

یارانه‌ی برق مصرفی ماینر‌های نروژ بزودی قطع خواهد شد

انتظار می‌رود ماینرهای نروژی به زودی به مکان‌هایی که صرفه‌ی اقتصادی بیشتری برای استخراج رمزارز دارند، نقل مکان کنند

نکات برگزیده مطلب
  • گزارشات نشان می‌دهد که نروژ در اصلاحیه‌ی بودجه‌ی دولت برای سال آینده، یارانه‌ی مربوط به هزینه‌های برق فارم‌های ماینینگ را قطع خواهد کرد. این کار باعث می‌شود که هزینه‌ی برق ماینر‌ها در این کشور افزایش یافته و آن‌ها به کشور‌های دیگری مانند سوئد و دانمارک نقل مکان کنند.

 

اخیرا گزارش شده که نروژ تصمیم گرفته که یارانه‌ی مربوط به تامین برق فارم‌های ماینینگ رمزارز کشور را قطع کند، این یارانه به آن‌ها اجازه داده‌ بود طی دوره‌ی نزولی اکوسیستم رمزارزی دوام بیاورند.

براساس گزارش خبرگزاری‌های محلی، فارم‌های داخل نروژ با داشتن این یارانه برای هرکیلوات ساعت برق تنها 0/48 اور(0/000۵۶ دلار) پرداخت می‌کردند. حال قرار است که از ابتدای سال جدید این یارانه قطع شود و هزینه‌ی برق آن‌ها به 16/58 اور (0/0۱۹۴ دلار) برای هر کیلووات ساعت افزایش یابد. هر ۱۰۰ اور معادر ۱ کرون نروز(0/12 دلار) می‌باشد.

این بدان معناست که ماینر‌ها نسبت به استاندارد‌های قابل پرداخت تنها ۲/8 درصد از هزینه‌های واقعی برق را برای راه‌اندازی دستگاه‌های خود پرداخت کرده‌اند و حذف این یارانه باعث می‌شود که این کشور دیگر یک مقصد مناسب برای ماینر‌ها محسوب نشود و احتمالا ماینر‌ها از نروژ به سمت کشور‌های دیگری همچون سوئد که هزینه‌های برق بسیار پایینی دارند، نقل مکان خواهند کرد.

این حرکت در راستای اصلاحیه‌ی بودجه‌ی دولت انجام شده است. یکی از سیاستگذاران حزب چپ سوسیالیست(SV) با نام لارس هالت‌بریکن(Lars Haltbrekken) در رابطه با این موضوع اظهار داشته است:

Lars Haltbrekken

نروژ نمی‌تواند این یارانه‌ی مالیاتی عظیم را برای یکی از کثیف‌ترین جنبه‌های رمزنگاری به نام بیت‌کوین فراهم کند. بیت‌کوین به انرژی زیادی نیاز دارد و مقدار قابل توجهی گاز گلخانه‌ای در سطح جهان تولید می‌کند. Lars Haltbrekken

طبق گزارشاتی که به آن اشاره شده است، فارم‌های ماینینگ رمزارز در نروژ قادر بودند بیت‌کوین را با حدود قیمت ۷۷۰۰ دلار برای هر رمزارز استخراج کنند، که به شکل قابل توجهی از رقم ۴۳۸۱ دلار در بازارهای جهانی بالاتر است.

راجر شوجروا(Roger Schjerva) اقتصاددان برتر سازمان فناوری اطلاعات نروژ(ICT) از این حرکت دولت نروژ انتقاد کرد و ادعا نمود که این کار «تعجب برانگیز بوده» که بودجه‌ی دولت را بدون «گفتگو، مشاوره یا بحث با این صنایع» تعیین کنند. طبق گفته‌های او، دولت با انجام این حرکت با «با اعتبار خود بازی کرده است».

آقای شوجروا در ادامه استدلال می‌کند که حذف این یارانه‌ها باعث می‌شود که ماینر‌های نروژ به سمت سوئد و دانمارک نقل مکان کنند. وی در ادامه افزود که امیدوار است «سیاستگذاران متوجه شوند که محاسبات مصرف کننده‌ی انرژی یکی از مواردی خواهد بود که در آینده در کنار آن زندگی خواهیم کرد».

همانطور که در گزارشات مذکور پوشش داده شده، نروژ اوایل سال جاری به این ایده رسیده بود که رمزارزی خود را راه‌اندازی کند، زیرا این رمزارز می‌تواند «مکمل پول نقد» در چرخه‌ی اقتصادی کشور باشد و به عنوان «یک راه دیگر برای سپرده‌گذاری در بانک‌ها» شناخته شود. همچنین گفته شده که می‌توان از این رمزارز به عنوان یک شکل از پرداخت الکترونیک یاد کرد.

نظر شما در رابطه با این تصمیم نروژ چیست؟ این تصمیم چه تاثیراتی بر صنعت ماینینگ خواهد گذاشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptoglobe

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا