اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

افزایش فرمایشی قیمت پترو به بیش از دو برابر توسط رئیس جمهور ونزوئلا

با توجه به اینکه کیف‌پول این رمزارز هنوز موجود نیست، نیکلاس مادورو قیمت هر واحد پترو را از ۳۶۰۰ به ۹۰۰۰ بولیوار افزایش داد

نکات برگزیده مطلب
  • نیکلاس مادورو(Nicolas Maduro) رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که قیمت پترو(Petro)، رمزارز ملی ونزوئلا از ۳۶۰۰ به ۹۰۰۰ بولیوار افزایش یافته است. در حالی که هنوز کیف پولی برای رمزارز پترو در دسترس نیست، دولت ونزوئلا همچنان به فروش این ارز دیجیتالی و ارائه‌ی گواهی خرید به خریداران، ادامه می‌دهد.

افزایش قیمت پترو

دستور افزایش قیمت رمزارز پترو به تقریبا دوبرابر قیمت پیشین خود، در تلوزیون ملی کشور ونزوئلا اعلام شد. این اطلاعیه همزمان با ششمین دستور افزایش ۱۵۰ درصدی حداقل دستمزد ماهیانه در سال جاری و در این کشور اعلام شد. بلومبرگ در روز پنجشنبه نوشت:

 

قیمت رمزارز پترو از ۳۶۰۰ بولیوار به  ۹۰۰۰ بولیوار افزایش خواهد یافت. Bloomberg

بر اساس تصمیم مادورو در ماه آگوست قیمت پترو بر اساس Sovereign Bolivar(که از ۲۰ آگوست ارز اصلی ونزوئلا محسوب می‌شود) محاسبه می‌گردد. او در آن زمان اعلام کرد که «هر پترو ۳۶۰۰ بولیوار ارزش دارد.»

در پی اطلاعیه‌ی اخیر مادورو، لئوناردو بونیاک(Leonardo Buniak) اقتصاد‌دان ونزوئلایی توضیح داد پترو به دلیل این‌که دلار رسمی این کشور(Dicom Dollar) برابر با بولیوار ۶۰ و نفت نیز برابر با Dicom Dollar ۶۰ ارزش داشت، ارزش پترو برابر با بولیوار ۳۶۰۰ مشخص گردید. هم اکنون که هر پترو ۹ هزار بولیوار تعیین شده است، شما باید ارزش بولیوار را به تناسب کاهش دهید(بیش از ۱۰۰ درصد کاهش ارزش بولیوار)، وی ادامه داد:

ارتباط بولیوار به پترو در حقیقت برابر با ارتباط دادن آن به هیچ است. Leonardo Buniak

فقدان ویژگی‌های رمزارزی

بونیاک همچنین اظهار داشت: «پترو را نمی‌توان یک  رمزارز تلقی کرد، چرا که قیمت آن به‌جای تعامل میان عرضه و تقاضا، توسط رئیس جمهوری ونزوئلا تعیین می‌شود.» نشریات از وی نقل کردند:

زمانی که رئیس جمهور تصمیم می‌گیرد هر پترو ۹ هزار بولیوار ارزش دارد، در حقیقت اعلام می‌کند که پترو یک رمزارز نیست بلکه نوعی اوراق قرضه است که قیمت آن از قبل تعیین می‌شود و نمی‌توان آن را از طریق ماین به‌دست آورد. زمانی که قیمت پترو توسط تعامل میان عرضه و تقاضا مشخص نمی‌شود، فرض آن به عنوان یک رمزارز غیر ممکن است. Leonardo Buniak

بعلاوه، هنوز کیف پولی برای پترو در دسترس نیست. کلیک بر روی لینک دانلود نسخه‌ی ویندوز و لینوکس کیف پول که در وب‌سایت پترو تعبیه شده است، پیغامی را به صورت پاپ‌آپ نمایش می‌دهد: «این کیف پول بزودی برای سیستم عامل شما در دسترس خواهد بود.» تارک ال ایسامی(Tarek El Aissami)، معاون پیشین رئیس جمهور و وزیر اقتصاد کنونی ونزوئلا، در گذشته اعلام کرده بود که شرکت گوگل، اپلیکیشن اندروید کیف پول پترو را از فروشگاه گوگل پلی(GooglePlay) حذف کرده است.

کُد‌های پترو نیز در دسترس همگان قرار ندارد، بنابراین تایید مستقل وجود و یا کارکرد پترو به عنوان یک رمزارز ممکن نیست. هیچ نمودار و یا اطلاعاتی که سلامت شبکه‌ی پترو را نشان دهد؛ همانند فعالیت شبکه، زمان تایید تراکنش‌ها، توان عملیاتی تراکنش‌ها، هش‌ریت ماینینگ و یا وضعیت اولیه‌ی رمزارزها، وجود ندارد.

اگرچه در وایت‌پیپر پترو، نرخ یک بلاک در دقیقه برای این رمزارز اعلام شده است، جستجوگر بلاک دولت ونزوئلا برای پترو، تعداد کل بلاک‌ها را ۳,۱۳۸ بلاک، نشان می‌دهد.

یک مقام دولتی ونزوئلا در حالی‌که گواهی رسمی پترو‌های خود را نشان می‌دهد.

علی‌رغم فقدان ویژگی‌های رمزنگاری در پترو، ستاد نظارت بر دارایی‌های رمزارزی و فعالیت‌های مرتبط با رمزنگاری در ونزوئلا(Sunacrip)، این ارز دیجیتالی را تا انتهای اکتبر در دفتر مرکزی خود به فروش می‌رساند. خریداران پس از تکمیل مراحل تایید احراز هویت(KYC) و ثبت اثر انگشت، گواهی خرید دریافت می‌کردند.

El Nacional گزارش کرد که مادورو ۲۶ نوامبر در طی ملاقاتی با اعضای کابینه‌ی وزیران اعلام کرد: «نواحی گردشگری در این کشور ایجاد خواهد شد که در آن خدمات با استفاده از رمزارز پترو و رمزارزهای جهانی ارائه می‌گردد.»

نظر شما در ارتباط با افزایش قیمت پترو در مقابل بولیوار توسط مادورو چیست؟ آیا رمزارز پترو، یک رمزارز واقعی است؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com
دکمه بازگشت به بالا