اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

ماینرهای جان‌سختی که در زمستان رمزارزی دوام آورده‌اند

با توجه به کاهش ارزش رمزارزها و روند نزولی کنونی، برخی از ماینر‌ها توانسته‌اند با اتخاذ راه‌کارهایی توان رقابتی خود را افزایش ‌دهند

نکات برگزیده مطلب
  • در بازار نزولی کنونی ماینر‌ها به دلیل کاهش ارزش دارایی‌های دیجیتالی سودآوری کمتری دارند. بسیار از آن‌ها کسب و کار خود را به منظور سودآوری تنظیم می‌کنند. برخی ماینر‌های خارجی نیز که توان رقابت خود را از دست داده‌اند مجبور به ترک این صنعت شده‌اند. ماینر‌های با تجربه در غیاب ماینر‌هایی که مجبور به ترک بازار شده‌اند، سهم بیشتری از بازار را به‌دست گرفته‌اند.

 

روزهای سخت برای صنعت رمزارزی

در سال جاری با تعطیل شدن تعدادی از کسب و کار‌های ماینینگ، صدها هزار تجهیز ماینینگ نیز در سراسر جهان خاموش شد. با این وجود، بازار نزولی موجب شد تا برخی ماینر‌ها برای ادامه‌ی کسب و کار خود با اتخاذ استراتژی‌های کارآمد، و ارائه‌ی نوآوری شانس بقای خود را در این بازار رقابتی افزایش دهند.

مت دِسوزا(Matt D’Souza)، یکی از بنیانگذارن Blockware Solutions و مشاور KPMG در شیکاگو، یکی از بزرگترین استخر‌های ماینینگ را برای Aion Network مدیریت می‌کند. دِسوزا ادغان دارد، در حالی که بازار نزولی موجب تعطیلی بسیاری از تاسیسات ماینینگ می‌شود، ماینر‌های با تجربه به کمک خلاقیت سهم بیشتری از بازار را به‌دست می‌آورند.

ماینر‌هایی که چند سال پیش(از سه ماهه‌ی سوم 2017 تا سه ماهه‌ی دوم 2018) تجهیزات ماینینگ خود را خریداری کرده‌اند ممکن است هم اکنون در وضعیت دشواری قرار داشته باشند. دِسوزا توضیح می‌دهد که سرمایه‌گذاران حوزه‌ی ماینینگ که احتمالا در بازه‌ی سه ماهه‌ی چهارم 2017 الی سه ماهه‌ی دوم 2018، تجهیزات ماینینگ خود را خریداری کرده و یا قرارداد میزبانی را منعقد کرده‌اند، هم اکنون در حال خروج از بازار هستند. در بازه‌ی زمانی اشاره شده، هر بیت‌کوین بیش از 9 هزار دلار ارزش داشت، S9s با قیمت بیش از 2 هزار دلار به فروش می‌رسید و قرارداد دوساله‌ی میزبانی هر S9 در هر ماه برابر با 120 دلار بود.

تطبیق و افزایش رقابت پذیری ماینر‌ها

بر اساس داده‌های Blockware، در شرایط کنونی بازار میزبانی S9 در ایالات متحده‌ی آمریکا، با توجه به تعداد دستگاه‌های ماینینگ، 60-75 دلار در هر ماه هزینه دارد. «همانند هرچرخه‌ی دیگری بخش‌های ضعیف و ناکارآمد(که توانایی رقابت ندارند) از بین رفته اما ماینر‌های خلاق با مشاهده‌ی اشتباهات دیگران، عملیات ماینینگ خود را کم هزینه و کارآمد پیاده‌سازی می‌کنند و از مزایای رقابت طولانی مدت بهره‌مند می‌شوند. عملیات ماینینگ ما در قیمت 1500 دلار برای هر بیت‌کوین نیز قادر خواهد بود به فعالیت خود ادامه دهد.

ماینر‌های سولو(Solo Miners)، برای راه‌اندازی فعالیت ماینینگ در خانه و یا مناطق مسکونی، به‌طور متوسط 0.13 دلار بر هر کیلووات ساعت می‌پردازند. بر اساس اظهارات Blockware، ماینر‌ها قادر خواهند بود در یک قرار داد با خدمات دهندگان میزبانی تجهیزات ماینینگ با پرداخت 0.06 الی 0.07 دلار بر هر کیلوات ساعت هزینه‌ی خود را تا 40 درصد کاهش دهند.

دِسوزا می‌گوید ماینر‌هایی که با قیمت‌های فعلی قرارداد دو ساله برای میزبانی منعقد می‌کنند همانند سرمایه‌گذارانی هستند که بیت‌کوین را با قیمت 3,500 دلار و با دید دو ساله خریداری می‌کنند. آن‌ها به‌طور میانگین 60 الی 75 دلار برای میزبانی هر S9 و در هر ماه خواهند پرداخت و برای خرید دستگاه‌های ماینینگ نیز 265 الی 340 دلار می‌پردازند. قیمت‌های(پایین) کنونی برای میزبانی و خرید دستگاه‌ها تنها در طول بازار نزولی در دسترس خواهند بود.

محاسبه‌ی هزینه‌‌ها شامل تاسیسات قرارگیری تجهیزات ماینینگ، خرید تجهیزات ماینینگ و هزینه‌های عملیاتی که اساسا تابع قیمت و توان برق مصرفی است، برای ماینر‌هایی که قصد گسترش فعالیت خود را دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

تاثیرات سیاسی و تعرفه‌های گمرکی آمریکا و چین

بیشتر تجهیزات ماینینگ از کشور چین به سراسر جهان صادر می‌شود، بنابراین تعرفه‌های گمرکی به‌طور مستقیم بر قیمت تجهیزات ماینینگ و در نهایت هزینه‌ی ماینر‌ها تاثیر می‌گذارد. بر اساس اعلام Blockware، تعدادی از ماینر‌های آمریکایی با پیش‌بینی اجرای تعرفه‌های آمریکا –چین، هزاران دستگاه S9s را با تخفیف زیادی خریداری کرده‌اند. با این وجود، تاسیسات و توان مورد نیاز آن‌ها با سرعتی که در زمان خرید انتظار داشتند آماده نشده است.

دِسوزا نتیجه‌گیری می‌کند «با وجود شرایط دشوار ناشی از بازار نزولی، ما امیدواریم بسیاری از مزارع ماینینگ، تاسیسات میزبانی و ماینر‌های کوچک بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و درصورت بازگشت بازار همانطور که به آن اعتقاد داریم به موفقیت دست یابند.»

نظر شما در ارتباط با اظهارات دِسوزا چیست؟ آیا فکر می‌کنید بازار رمزارزی روند نزولی خود را تغییر خواهد داد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com
دکمه بازگشت به بالا