اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

کریگ رایت: Bitcoin SV به توانایی پردازش بلاک‌های ۱ترابایتی خواهد رسید

او ادعا کرده است که می‌توان طی دو سال به این حجم از سایز بلاک دست پیدا کرد

نکات برگزیده مطلب
  • آقای کریگ رایت(Craig Wright) اخیر با انتشار یک پست توییتری ادعا کرده است که قصد دارد اندازه‌ی بلاک‌های شبکه‌ی رمزارز Bitcoin SV را به ۱ ترابایت برساند. وی در پست مذکور مدعی شده است که این یک هدف دو ساله بوده و به آن دست خواهند یافت.

 

آقای کریگ رایت(Craig Wright) اخیرا یک پست توییتری منتشر کرده است که نشان می‌دهد او به دنبال پردازش بلاک‌‌هایی با حجم یک ترابایت در رمزارز Bitcoin SV می‌باشد و برای این هدف یک زمان‌بندی دوساله را مشخص نموده است.

آقای رایت در رابطه با چگونگی رسیدن به این هدف توضیحی ارائه نکرد، اما میزان تقاضا برای فضای بیشتر در تراکنش‌های بلاک‌های بیت‌کوین بسیار بالاست و قطعا می‌توان گفت که بیت‌کوین نتوانسته با این میزان تقاضا همگان شود و آن را رفع کند. آقای رایت و دیگر همکارانش که بر روی توسعه‌ی بیت‌کوین کش کار می‌کنن، به راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری که به جای افزایش اندازه‌ی بلاک‌ها و فضای ذخیره‌سازی مربوط به گره‌های شبکه تراکنش‌های رمزارزی را به صورت خارج زنجیره‌ای(Off-Chain) پردازش می‌کنند، اعتقادی ندارند. لازم به ذکر است که اولین پروژه‌ی هارد فورک Bitoin SV چهاربرابر کردن سایز بلاک‌ها و رساندن آن‌ها به ۱۲۸ مگابایت بوده است.

با این حال، در زمان نگارش این مقاله به دلیل کمبود فعالیت‌ و پایین بودن تعداد تراکنش‌ها، بلاک‌های رمزارز Bitcoin SV بسیار کوچک‌تر از متوسط بلاک‌های بیت‌کوین(BTC) هستند. در بین سه نسخه‌ی بیت‌کوین ارائه در بازار رمزارزی می‌توان مشاهده کرد که Bitcoin SV کمترین تعداد تراکنش و کوچک‌ترین بلاک‌ها را دارد. آقای رایت و همکارانش قصد دارند تا از طریق مشارکت‌ با شرکت‌های مختلف این وضعیت را تغییر داده و کسب و کار‌های بیشتری را به سمت این رمزارز جذب کند.

هزینه و کارمزد پایین برای تراکنش‌ها در کنار فضای زیاد بلاک‌ها، می‌تواند برای توسعه‌دهندگانی که به دنبال یک پلت‌فرم جهت ایجاد پروژه‌های خود هستند، بسیار جذاب به نظر برسد. با این حال تعداد بلاک‌چین‌های رقیب هر روز در حال افزایش است و به نظر نمی‌رسد که این روند به این زودی پایان یابد. به نظر می‌رسد که یکی از اصلی‌ترین فاکتور‌های انتخاب یک پلت‌فرم رمزارزی توسط توسعه‌دهندگان که در نهایت منجر به افزایش تراکنش‌ها در آن خواهد شد، احتمال تبدیل آن پلت‌فرم به یک پلت‌فرم فراگیر است. تا به امروز، غیرمتمرکزترین نرم‌افزار‌های موجود کمترین تعداد کاربران را دارند، وضعیتی مداوم که باعث نگرانی و ناامیدی افرادی می‌شود که قصد ساخت و توسعه‌ی چنین نرم‌افزار‌هایی را دارند.

 با این حال اعلام یک مدت زمان ۲ ساله برای رسیدن به این اهداف، زیاد طولانی به نظر نمی‌رسد. باید در نظر داشته باشید که حدود ۱۰ سال طول کشید که رمزارز بیت‌کوین به شکل و اندازه‌ی فعلی مورد پذیرش قرار بگیرد. رمزارز Bitcoin SV باید از طریق لایه‌های Omni با بیت‌کوین، از طریق Wormhole با بیت‌کوین کش، اتریوم، نئو و رقبای تازه‌واردی همچون AELF مقاله کند. اتریوم در بین توسعه‌دهندگان با اختلاف زیادی محبوب‌ترین پلت‌فرم جهت راه‌اندازی نرم‌افزار‌های هوشمند غیرمتمرکز است اما به عنوان یک شبکه‌ی محبوب برای رسیدن به تعداد تراکنش‌هایی که آقای رایت برای Bitcoin SV پیش‌بینی کرده است، باید در پروتکل خود تغییرات و بهبود‌های اساسی ایجاد کند.

طبق معمول این پست توییتری آقای رایت واکنش‌های منفی زیادی به همراه داشته است و یکی از کاربران اعلام نموده که او در ۲ سال آینده به زندان خواهد افتاد. اما واکنش‌های مثبتی نیز در این بین وجود دارد، مثلا یکی از کاربران اعلام نموده که رمزارز BitCoin SV تنها به یک کسب و کار بزرگ نیاز دارد تا فراگیر شده و روند سلطه بر جهان را آغاز نماید. کاربر دیگری با نام The Bitcoin Tramp در جواب پست توییتری آقای رایت نوشته است:

پیش‌بینی کردن هزینه‌های لازم برای رسیدن به ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی طی ۲ سال کار بسیار سختی است اما با در نظر گرفتن نرخ‌های فعلی، یک کاربر تجاری باید تنها برای هزینه‌های مربوط به ذخیره‌سازی، ۳۰۰ دلار در ساعت پول اضافه پرداخت نماید(این رقم بر اساس تعرفه‌های استاندارد موجود در این صنعت که ۰/۰۵ دلار برای هر گیگابایت می‌باشد، اعلام شده است). شاید بتوان با انجام خرید‌های مقیاس بزرگ این رقم را به میزان ۴۰ درصد کاهش داد، اما با این وجود چشم‌اندازهای پیش رو احتمال ارائه‌ی هرگونه قیمت پایین‌تر برای خدمات گره‌ی کامل در Bitcoin SV را از بین می‌برد.

تحقق این هدف دوساله‌ی آقای رایت نیز به عوامل متعددی بستگی دارد که همگی باید طبق برنامه پیش بروند، و اگر این اتفاق رخ دهد، بخش قابل توجهی از تراکنش‌های جهان بر روی یک بلاک‌چین انجام خواهد گرفت، که برای کل صنعت رمزارزی یک اتفاق مثبت خواهد بود.

با تمام این تفاسیر، غیرمتمرکزسازی برای بسیاری از افرادی که در صنعت رمزارزی دخیل هستند یک امر مهم محسوب می‌شود و هرچه هزینه‌های مشارکت در آن افزایش یابد، چشم‌انداز وقوع این غیرمتمرکز‌سازی کمرنگ‌تر خواهد شد.

نظر شما در رابطه با گفته‌های آقای رایت و پست توییتری او چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا