اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

ایسوس به گیمرها اجازه‌ی استخراج رمزارز می‌دهد

دارندگان کارت‌های گرافیکی این شرکت می‌توانند در زمان عدم استفاده از رایانه خود، بدون ابطال گارانتی به استخراج رمزارز بپردازند.

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت تایوانی ایسوس(Asus) هم‌اکنون به گیمر‌ها اجازه می‌دهد از قدرت محاسباتی کارت‌های گرافیکی خود در ماینینگ رمزارزها استفاده کنند. طی همکاری ایسوس و یک شرکت تولید کننده‌ی برنامه‌های ماینینگ یکپارچه، صاحبان کارت‌های گرافیکی این شرکت می‌توانند در زمانی که از کارت گرافیکی خود استفاده نمی‌کنند به استخراج رمزارزها بپردازند.

این شرکت روز سه‌شنبه از همکاری با شرکت سازنده‌ی برنامه‌ی ماینینگ Quantumcloud خبر داد. در نتیجه‌ی این همکاری کاربران کارت‌های گرافیکی ایسوس قادر خواهند بود در زمانی که کامپیوتر آن‌ها توسط برنامه‌های دیگر استفاده نمی‌شود با استفاده از این برنامه به صورت پسیو «کسب درآمد» کنند. درآمد‌ها از طریق حساب پی‌پل(PayPal) و یا وی‌چت(WeChat) به کاربران ارسال می‌شود.

بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت Quantumcloud، این برنامه از کارت گرافیک گیمر‌ها برای تجمیع قدرت ماینر‌ها در فضای ابری (حداقل در تئوری) و کسب سود استفاده می‌کند و به کاربران بر اساس قدرت محاسباتیشان درصدی از سود حاصله را تخصیص می‌دهد.

ایسوس تاکید کرد که اطلاعات مالی مشتریان در این برنامه توسط قوانین عمومی حفاظت از داده‌ها(GDPR) محافظت می‌شوند.

این شرکت اعلام کرد:

به منظور حفاظت از داده‌های کاربران، Quantumcloud با پذیرش GDPR راه‌اندازی شده است، در این سیستم نیازی به ایجاد حساب واحد نیست و کاربران می‌توانند از حساب‌های پی‌پل و یا وی‌چت خود برای ورود و دریافت درآمد خود استفاده نمایند. Quantumcloud

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط شرکت Quantumcloud، این شرکت سودآوری کاربران این نرم افزار را تضمین نمی‌کند.

نرخ سودآوری بر اساس عملکرد بازار رمزارزی تغییر کرده و Quantumcloud به هیچ شکلی نمی‌تواند آن را تضمین کرده و یا در آن تاثیر گذار باشد. Quantumcloud

 

معمولا ماینر‌ها به طور فردی و یا با استفاده از استخر‌های ماینینگ(Mining Pools)، و با استفاده از نرم‌افزار‌های اختصاصی از کارت‌های گرافیکی خود برای استخراج رمزارزها استفاده می‌کنند. با این وجود، هم اکنون برخی از رمزارزها همانند بیت‌کوین با استفاده از کارت‌های گرافیکی به طور موثر(سودآور) قابل استخراج نیست(به دلیل سختی بالای شبکه(Difficulty)) و به پردازشگر‌های اختصاصی به نام اسیک(Asic) نیاز دارند.

با کاهش قیمت رمزارزها و سختی بالای شبکه، ماینر‌ها هم اکنون زمان دشواری را سپری می‌کنند. تخمین زده می‌شود صد‌ها هزار نفر در هفته‌های اخیر این صنعت را ترک کنند. شرکت چینی تولید کننده‌ی سخت‌افزار‌های ماینینگ Canaan Creative در روز گذشته قیمت تمامی دستگاه‌های ماینینگ خود را 200 دلار کاهش داد.

بر همین اساس، تقاضای کارت‌های گرافیکی از سوی ماینر‌ها در ماه‌های اخیر کاهش یافته است. شرکت تولید کننده‌ی تراشه‌های گرافیکی انودیا(Nvidia) در ماه آگوست، با انتشار گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم خود «کاهش چشمگیر» فروش محصولات گرافیکی خود را اعلام کرد. دلیل این اتفاق، عمدتا به کاهش تقاضا از سوی ماینر‌ها ارتباط داده می‌شود.

نظر شما در رابطه با همکاری شرکت Asus و Quantumcloud چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Coindesk
دکمه بازگشت به بالا