اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

ترون، یا اتریوم؟ مسئله این است.

بررسی ویژگی‌های ترون در مقابل سایر رقبا از جمله اتریوم با توجه به راه‌اندازی Tronbet

نکات برگزیده مطلب
  • ترون(Tron)، رمزارز غیر متمرکزی است که به نظر می‌رسد نسبت به سایر رقبای رمزارزی، با شتاب بیشتری در حال پیشرفت است. این رمزارز به تازگی رکورد تعداد تراکنش روزانه‌ی جدیدی را ثبت کرده است که از تعداد تراکنش‌های روزانه‌ی شبکه‌ی اتریوم بیشتر است. ویژگی‌ها، پتانسیل و دستاورد‌های ترون نسبت به سایر رقبا، از جمله اتریوم در این مقاله مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

 

به نظر می‌رسد ترون به رویای شکست رمزارزهای بزرگ همانند بیت‌کوین و اتریوم و تبدیل شدن به بزرگترین پلتفرم دارایی‌های دیجیتالی در جهان نزدیک می‌شود. این پلتفرم بلاکچینی با همکاری با برخی توسعه دهندگان و برنامه نویسان، استراتژی‌های قابل پیاده‌سازی را طراحی کرده است.

باز بودن مشارکت در پلتفرم ترون، آن را قادر می‌سازد عملکرد وسیعتری نسبت به دیگر پلتفرم‌های بلاکچینی داشته باشد. همچنین این توانایی را به ترون می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی غیر متمرکز بر پایه‌ی بلاکچین معرفی نماید که می‌تواند سرعت اجرای فرآیند در سیستم‌ها را افزایش دهد.

راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی و برنامه‌های کاربردی بیشتر در بلاکچین ترون، به کارایی ترون افزوده و آن را بالاتر از اتریوم قرار می‌دهد. هم‌اکنون، ترون از نظر تعداد تراکنش‌های روزانه‌ در 18‌ام این ماه اتریوم را پشت سر گذاشت و رکورد 599,354 را ثبت کرد، درحالی که تعداد تراکنش‌های روزانه‌ی اتریوم 565,791 بود.

این گزارش، آشکار کرد که تقریبا 77 درصد از این تراکنش‌ها برپایه‌ی قرارداد‌های هوشمند هستند؛ یعنی توسط برنامه‌های غیر متمرکز(DApp) و Tronbet که اخیرا راه‌اندازی شده است، ایجاد می‌شوند.

Tronbet در اولین روز انتشارش به 10 هزار کاربر دست یافت، گزارش اخیر توئیتری نشان می‌دهد که Tronbet به نقطه‌ی عطف 500 هزار کاربری با بیش از 300 میلیون TRX که توسط کاربران به‌دست آمده، رسیده است.

TRONbet.ioبه نقطه‌ی عطف بزرگی دست یافته است! بیش از 500 هزار کاربر و بیش از 300 میلیون $trx که توسط کاربران حاصل شده است. از شما جامعه‌ی #TRON  و #ANTE  متشکریم! به‌روز رسانی‌های بیشتری در راه است! با ما در ارتباط باشید! Justin Sun’s Tweet

جاستین سان(Justin Sun)، بنیانگذار ترون، کارایی TRX را تایید کرد و گفت: «این تنها شروع کار است»، سان به عنوان یکی از بنیانگذاران‌ سرسخت پروژه‌های رمزارزی با ترسیم اهداف عالی برای پلتفرمش شناخته می‌شود.

همیشه به نظر می‌رسد او مصمم است روش انجام فرآیند‌ها در سیستم اینترنت را تغییر دهد، اگرچه در بعضی مواقع جامعه‌ی رمزارزی را سردرگم می‌کند؛ همانند به راه انداختن شایعه‌ی همکاری با baidu در هفته‌ی گذشته که بعدا مشخص شد تنها فروش محاسبات ابری بوده و همکاری در سطح بلاکچین صورت نگرفته است.

چند ماه قبل سان در زمان مقایسه‌ی ترون و اتریوم، اعلام کرد که ترون 80 بار سریعتر است:

ترون ۸۰ برابر سریع‌تر از اتریوم است. بیت‌تورنت(BitTorrent) با داشتن ۱۴ سال سابقه‌ی فعالیت به عنوان یک سرویس جهانی به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در بیش از ۱۳۸کشور جهان، سرویس‌ ارائه کرده است. با تلفیق این دو با یکدیگر شما به بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین شبکه‌ی Peer to Peer جهان دست خواهید یافت! #TRONBT $TRX Justin Sun

ترون چگونه می‌تواند از اتریوم بهتر عمل کند

شبکه‌ی ترون سریعتر است، چرا که می‌تواند بیش از 2 هزار تراکنش را در هر بار پردازش کند در حالی که اتریوم تنها می‌تواند 25 تراکنش را پردازش کند. در روز دوشنبه، شبکه‌ی ترون عملکرد بهتری را نسبت به اتریوم از خود به نمایش گذاشت، در حالی که اتریوم در حدود 600 هزار تراکنش را در یک روز پردازش کرد؛ ترون پردازش تعداد بیشتری را انجام داد.

بیت‌کوین و اتریوم همواره با مساله‌ی توانایی پردازش حجم بالایی از تراکنش‌ها مواجه بودند. سیستم بلاکچین ترون با افزایش تراکنش‌ها عملکرد بهتری دارد بنابراین این پلتفرم حتی می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین و اتریوم داشته باشد.

بر اساس گفته‌های سان، اتفاقی که هم اکنون شاهد آن هستیم تنها بخش کوچکی از اهدافی است که ترون قصد دارد به آن‌ها دست یابد.

آیا ترون خواهد توانست در آینده اتریوم و یا حتی بیت‌کوین را پشت سر بگذارد؟ آیا جاستین سان گفته‌های خود را عملی خواهد کرد؟  نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
ZYcrypto

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام چطور میشه ترون تهیه کرد؟
    به جز خرید میشه اون رو استخراج کرد یا چیز دیگه؟

    1. سلام
      نخیر ترون قابل استخراج نیست و باید خریده بشه. ولی با خرید و Stake کردنش، شبکه به شما مقداری به صورت سود در بازه‌های زمانی مختلف پرداخت خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا