اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

سونی در حال توسعه‌ی یک کیف‌پول سخت‌افزاری برای رمزارزها

این کیف‌پول از تکنولوژی NFC پشتیبانی کرده و کلید خصوصی کاربران را به صورت آفلاین نگه‌داری می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • کمپانی سونی اخیرا اعلام کرده است که یک تکنولوژی جدید در کیف‌پول‌های سخت‌افزاری مرتبط با رمزارزها توسعه داده است که می‌تواند به ذخیره‌سازی امن‌تر و مطمئن‌تر رمزارزها و دیگر دارایی‌های دیجیتال کمک کند.

 

کمپانی بزرگ سونی(Sony) اخیرا یک تکنولوژی جدید را توسعه داده است که به عقیده‌ی آن‌ها می‌تواند به ذخیره‌ کردن دارایی‌های کاربران صنعت رمزارزی به شیوه‌ای امن‌تر، کمک کند. طبق گزارشات منتشر شده، این تکنولوژی به زودی در سراسر جهان توزیع خواهد شد.

این کمپانی ژاپنی طی هفته‌ی جاری اعلام کرد که بخش آزمایشگاه‌های تکنولوژی رایانه‌ای آن‌ها(Sony CSL) توانسته‌ یک کیف‌پول سخت‌افزاری رمزارزی توسعه دهد که می‌تواند بیت‌کوین و دیگر دارایی‌های رمزارزی را در یک محیط امن آفلاین ذخیره‌سازی کند.

بر خلاف دیگر کیف‌پول‌های رمزارزی سخت‌افزار مانند Trezor One و Ledger Nano S، که برای اتصال به رایانه‌ی کاربر یا تلفن همراه او باید از یک ورودی USB استفاده کنند، کیف‌پول Sony CSL کلید‌های خصوصی کاربران را بر روی یک IC بدون دسترسی ذخیره می‌کند، این امر به کاربران اجازه می‌دهد تا به سادگی با استفاده از یک تلفن همراه مجهز به تکنولوژی NFC تراکنش‌های خود را تایید کنند.

سونی در بیانیه‌ای اعلام نمود:

این کیف‌پول سخت‌افزاری کارت IC بسیار کوچک، قابل حمل و مفید است، همچنین برخلاف کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری معمولی موجود در بازار که از USB برای اتصال به رایانه‌ی کاربر استفاده می‌کنند، روش دیگری برای این محصول در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، امکان تولید ایمن و ذخیره‌ی یک کلید خصوصی به وسیله‌ی یک ماژول ضد ضربه بسیار قابل اعتماد در کارت IC نیز وجود دارد. Sony’s Statement

در این بیانیه‌ی همچنینی اشاره شده که این نوع کارت کیف پول دارایی «چند برنامه‌ی کاربری» نیز خواهد بود، از جمله مواردی که به کاربران اجازه می‌دهد برای امضا و تایید یک تراکنش بلاک‌چینی، از اطلاعات شخصی خود استفاده کنند.

شاید مهم‌ترین نکته این باشد که بخش تحقیق و توسعه‌ی تکنولوژی رمزارزی کمپانی سونی بیشتر از یک پروژه‌ی تحقیقاتی ساده عمل می‌کند، یا همانطور که در اغلب موارد می‌توان دید، این شرکت سعی دارد تا خودش را به عنوان یک نوآور و پیشرو در فناوری پیشرفته‌ی بلاک‌چین معرفی کند؛ حتی اگر قصد نداشته باشد تحقیقات خود را به شکل محصولات و نرم‌افزار‌های کاربردی به دنیای واقعی معرفی کند.

اوایل سال جاری، کمپانی سونی یک حق ثبت اختراع مرتبط با یک سیستم که از تکنولوژی بلاک‌چین برای مدیریت حقوق دیجیتال(DRM) استفاده می‌کرد را ارائه کرد بود. طی ماه جاری یک نسخه‌ی تولید شده از این سیستم را عرضه کرد که بر اساس پلت‌فرم DRM کنونی بخش Sony Global Education شرکت سونی ساخته شد تا برای اشتراک‌گذاری اطلاعات آموزشی مورد استفاده قرار بگیرد.

در جدید‌ترین بیانیه‌ی این شرکت، آن‌ها اعلام کرده‌اند که می‌خواهند تا در زمینه‌ی «تجاری سازی» کیف‌پول رمزارزی جدید خود، با هدف نهایی گسترش فن‌آوری بلاک‌چین کار کنند.

این کمپانی اعلام نموده که:

Sony CSL مسیر خودش را به سمت تجاری‌سازی تکنولوژی کیف‌پول‌های سخت‌افزار ادامه خواهد داد، این روند به انجام تراکنش‌های امن و مطمئن دارایی‌های دیجیتال، از جمله رمزارز کمک خواهد کرد. هدف از این کار تصویب و گسترش تکنولوژی بلاک‌چین است. Sony

شما در رابطه با این محصول جدید چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا