اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

دوره‌ی آموزشی مفاهیم رمزارزی و بلاک‌چین برای وکلای روسیه

این دوره با هدف آموزش متخصصین قانونی در حوزه بلاکچین و رمزارزها راه‌اندازی شده است

نکات برگزیده مطلب
  • اخیرا بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه اقتصادی روسیه با کمک دو شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات به کسب و کار‌های دیجیتال، اقدام به راه‌اندازی یک دوره‌ی یک ماهه‌ی کرده‌اند که صنعت بلاک‌چین و رمزارزی را به وکیلان آموزش می‌دهد.

آموزش مفاهیم رمزارزی به وکلا

دانشگاه اقتصاد پلخانوف(Plekhanov University of Economics) به عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مرکز آموزشی مرتبط با کسب و کار در روسیه، به تازگی یک برنامه‌ی آموزشی یک ماهه تحت عنوان «مبنای قانونی و عملی کار با پروژه‌های رمزارز و بلاک‌چین» راه‌اندازی کرده است. تمرکز این دوره‌ی آموزشی بر روی موضوعات مربوط به قوانین و مقررات مرتبط با صنعت در حال رشد رمزارزی و همچنین اقدامات اجرای قانونی در روسیه و دیگر حوزه‌های قضایی دیگر است.

دانشگاه اقتصاد پلخانوف
دانشگاه اقتصاد پلخانوف

به گفته‌ی الکساندر ژورولف(Alexander Zhuravlev) یکی از مدیران شرکت حقوقی و یکی از بنیانگذاران این برنامه، اتمام موفقیت‌آمیز این دوره‌ی آموزشی به حقوقدانان اجازه خواهد داد که با محصولات بلاک‌چینی کار کنند. وی همچنین اشاره کرد که شروع ششمین دوره‌ی این برنامه در روز ۲۳ام نوامبر خواهد بود و شامل سرفصل‌هایی از جمله رمزارزها، ارائه‌ی سکه‌های اولیه(ICOها)، صرافی‌های مرتبط با دارایی‌های دیجیتال، قرارداد‌های هوشمند، ماینینگ و استخراج و همچنین پرداختن به اجرای تکنولوژی دفاتر کل توزیع شده(distributed ledger) در بخش‌های عمومی و خصوصی است. روش‌های مبارزه با پولشویی(AML) و فرایند‌های شناخت مشتری(KYC) نیز بخشی از این دوره‌ی آموزشی خواهد بود.

کمپانی IT Technologia که برای شرکت‌های فناوری اطلاعات و پارلمان روسیه مشاوره‌ی حقوقی ارائه می‌کند، از جمله سازمان‌های حاضر در این دوره‌ی آوزشی است. آن‌ها تعدادی سخنران از زمینه‌های مختلف را برای همکاری دعوت کرده‌اند. در این میان می‌توان از کارشناسان حقوقی، افراد دانشگاهی و نمایندگان جامعه‌ی کسب و کار، از جمله آقای لربرت شوپنیک(Gerbert Shopnik) مدیرعامل شعبه‌ی روسیه کمپانی ماینینگ BitFury و آقای الکساندر میخایلوف(Alexander Mikhailov) یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد برند Lavka Lavka(این برند در زمینه‌ی کشاوری مواد غذایی ارگانیک و رستوران‌های زنجیره‌ای فعالیت می‌کند و اخیرا توکن‌های مخصوص خود را صادر نموده است) نام برد.

به عنوان بخشی از این دوره‌ی آموزش «وکالت بلاک‌چین»، شرکت کنندگان از ایالت دوما(Duma) و شورای روسیه، بخش‌های مختلف مجلس قانون‌گذاری روسیه دیدن خواهند کرد و همچنین وکلا با ایده‌ی قانون‌گذاری اقتصاد دیجیتال از جمله صنعت رمزارزی، آشنا خواهند شد. دانشجویان همچنین فرصت آن را دارند که با نمایندگان غول اینترنتی روسیه یعنی گروه توسعه‌ی Mail.ru ملاقات کنند. این وکلا به یک در نهایت به یک انجمن از کارشناسان و متخصصین خواهند پیوست تا بر روی بهبود چهارچوب قانونی بخش فناوری‌های مالی که هنوز در دست توسعه است، کار کنند.

صنعت رمزارزی روسیه هنوز قانون‌گذاری نشده است

پس از پذیرش سه لایحه‌ی مرتبط با صنعت رمزارزی، که اولین درخواست آن در ماه می تصویب شد و نشست پارلمانی آن به زمان دیگری موکول شد، هنوز هم فضای رمزارزی روسیه بی‌قانون باقی مانده است.

با وجود انتقاد‌هایی از سمت نمایندگان صنعت رمزارزی مبنی بر عدم پوشش تمام جنبه‌های مهم صنعت رمزارزی توسط چهارچوب قانونی تحت کنترل دولت، تصمیم‌گیری عمومی در مورد این پیش‌نویس‌ها هنوز هم ادامه دارد. قانون‌گذاران روسیه بخش‌های مهمی همچون رمزارزها، ماینینگ و قرارداد‌های هوشمند را از متون لایحه‌ی اصلی که در لایحه‌ی «قوانین مربوط به دارایی‌های مالی دیجیتال» بود، حذف کرده‌اند.

انجمن بلاک‌چین و صنعت رمزارزی روسیه(RACIB) و(RSPP) نیز پیشنهادات قانونی خود را مطرح کرده‌اند. یک پیش‌نویس جایگزین قاون که توسط RSPP تهیه شده است، برای رمزارزها یک «وضعیت خاص» را ارائه می‌کند. وکیلانی که این دوره‌ی آموزشی را پشت سر گذاشته‌اند، تشویق شده‌اند تا نظرات تخصصی خود را در رابطه با این موارد طی جلسه‌ی پیش رو با قانون‌گذاران ایالات دوما و مجلس روسیه به اشتراک بگذارند.

نظر شما در رابطه با این دوره‌ی آموزشی چیست؟ با نبود یک چهارچوب قانونی در رابطه با صنعت رمزارزی، حضور وکیلان متخصص در این زمینه چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا