اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

۲۳/۵۸ درصد از سرمایه‌گذاران رمزارزی دچار ضررهای بزرگی شده‌اند

گزارش ماهانه موسسه OK Blockchain Capital تداوم روند نزولی بازار را نشان می‌دهد

نکات برگزیده مطلب
  • گزارشاتی که اخیرا توسط OK Blockchain Capital برای ماه سپتامبر منتشر شده، نشان می‌دهد که روند نزولی بازار رمزارزی همچنان ادامه دارد و بیش از ۲۳ درصد از سرمایه‌گذاران صنعت رمزارزی در این ماه با زیان مالی مواجه‌ شده‌اند.

ماه سپتامبر هم با روند نزولی و رکود بازار رمزارزی برای تجار و سرمایه‌گذاران بسیار ناامید کننده بود. طبق گزارشات جدید ماه سپتامبر که توسط OK Blockchain Capital(بخش مرتبط با سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال که تحت مالکیت صرافی OKEx فعالیت می‌کند) در روز ۲۵ام اکتبر منتشر شده است، بازار رمزارزی همچنان روند نزولی خود را در این ماه ادامه داده و هیچ نشانه‌ی امیدی برای بازگشت قیمت‌ها به تجار نشان نداده است. حدود ۵/۱۹ درصد از افراد حاضر در بازار رمزارزی در این مدت از این صنعت خارج شده‌اند. با این حال، حجم مبادلات در اواخر این ماه دوباره افزایش پیدا کرد.

وضعیت ناپایدار در بازار رمزارزی

گزارشات منتشر شده توسط OK Blockchain Capital شامل یک نظرسنجی در رابطه با تمایل برای سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزی بود که از ۱۶ سوال کلی تشکیل شده بود و توسط ۲۱۲ شرکت کننده به آن‌ها پاسخ داده شد. در این سوالات از سرمایه‌گذاران میزان درآمد و ساختار این ماه(میزان سود و زیان)، پیش‌بینی‌های ماه آینده و شش‌ماهه‌ی بعدی، برنامه‌های تنظیم موقعیت ماهانه و دیگر موارد این چنینی که به بازار رمزارزی مربوط می‌شوند، سوال شده است.

طبق نتایج بدست آمده از این نظر سنجی، حدود ۲۵/۴۷ درصد از سرمایه‌گذاران با زیان‌های مالی کم مواجه شده‌اند، در حالی که ۲۳/۵۸ درصد دیگر در بازار رمزارزی دچار ضرر مالی زیادی شده‌اند. برای ۲۴/۵۳ درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظر سنجی، وضعیت نسبتا خنثی بوده است و در این بین تنها ۳/۳ درصد از سرمایه‌گذاران در این بازار به سود‌های کلان دست یافته‌اند. با این حال، حتی با نزولی بودن تحرکات بازار رمزارزی، حدود ۶۹ درصد از این شرکت کنندگان اعلام کرده‌اند که در بلند مدت، نسبت به آینده‌ی صنعت رمزارزی خوش‌بین هستند.

سه رمزارزی که این شرکت کنندگان بیشتر در اختیار داشته‌اند عبارتند از بیت‌کوین(BTCاتریوم(Eth) و رمزارز EOS(با نماد EOS). بیش از ۴۲/۹۲ درصد از سرمایه‌گذاران، به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌ی خود از توکن‌ها نگهداری می‌کنند.

این صنعت شاهد رویداد‌های بزرگی بوده است

طبق گزارشات ماه سپتامبر OK Blockchain Capital، یکی از بزرگ‌ترین رخداد‌های این ماه بمب سختی(Difficulty Bomb) اتریوم بوده است. از لحاظ سیاست‌های مرتبط با صنعت رمزارزی نیز تصویب قوانین جدید استخراج رمزارزها در ایران و درخواست بانک مرکزی هند برای لغو ممنوعیت رمزارزها در این کشور از جمله مهم‌ترین تیتر‌های خبری این ماه بوده‌اند. همچنین فشار ژاپن و ایالات متحده برای ارتقاء و تقویت قانون‌گذاری‌های مربوط به این صنعت مورد بحث بوده است.

روند فعلی سرمایه‌گذاری‌های رمزارزی نیز در این گزارشات بسیار برجسته بوده است. به عنوان مثال، ۵۷/۰۸ از سرمایه‌گذاران در پلت‌فرم‌های مرتبط با توکن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، در حالی که ۳۷/۲۶ درصد از سرمایه‌گذاران در پلت‌فرم‌های مرتبط با صنعت بازی و گیمینگ سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اینترنت اشیاء(IoT)، رسانه‌های اجتماعی و صنعت مالی نیز با داشتن ۳۳/۹۶، ۱۹/۸۱ و ۱۸/۴ درصد از سرمایه‌گذاری‌های باقی مانده، به ترتیب سه جایگاه بعدی را در اختیار داشته‌اند.

نظر شما در رابطه با آمار گزارش شده چیست؟ این روند نزولی در بازار رمزارزی تا کی ادامه خواهد یافت؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Blokt

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا