اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مدیر فنی Coinbase: بهترین زمان برای ماینینگ خانگی فرا رسیده است

بالاجی سرینیواسان با معرفی پروژه‌ی Coinmine گفت در حال حاضر تعداد زیادی رمزارز وجود دارد که می‌توان از طریق استخراج آن‌ها به سود رسید

نکات برگزیده مطلب
  • بالاجی سرینیواسان، مدیر ارشد بخش تکنولوژی Coinbase، اخیرا از یک استارت‌آپ جدید با نام Coinmine حمایت کرده است و معتقد است که محصول جدید آن‌ها باید به عنوان یک منبع جدید برای افزایش امنیت شبکه‌های مختلف در بازار رمزارزی مورد پذیرش قرار بگیرد.

می‌توان گفت که زمان‌بندی مهم‌ترین مسائل است، حتی در صنعت رمزارزی؛ شاید به همین دلیل است که یکی از پیشگامان ماینینگ بیت‌کوین برای فراگیر شدن صنعت ماینینگ رمزارز در خانه، در حال پشتیبانی از یک استارت‌آپ جدید است. کسب و کار ماینینگ رمزارز سابقه‌ی طولانی در پایان دادن به کار داوطلب‌های تازه‌وارد را دارد، مواردی که برخی از شناخته‌ شده‌ترین نمونه‌های این صنعت هستند(به عنوان مثال می‌توان مواردی همچون Butterfly Labs، Alpha Technology و GAW Miners را نام برد که همگی در جهت فراگیر شدن ماینینگ خانگی تلاش کرده‌اند و در نهایت با شکست سنگینی مواجه شده‌اند).

با این حال، بالاجی سرینیواسان(Balaji Srinivasan) مدیر ارشد بخش تکنولوژی Coinbase نسبت به یک استارت‌آپ جدید به نام Coinmine بسیار امیدوار است و فکر می‌کند که این استارت‌آپ ممکن است تغییر دهنده‌ی وضعیت کنونی باشد. استارت‌آپ مذکور اولین ماینر خانگی خود را در روز چهارشنبه برای پیش‌فروش معرفی کرد.

آقای سرینیواسان در رابطه با این موضوع گفت:

Balaji Srinivasan

تفاوت بزرگ ماینینگ غیرمتمرکز در سال ۲۰۱۸ این است که در حال حاضر تعداد زیادی رمزارز و توکن مختلف در بازار وجود دارد؛ و تقریبا می‌توان با قطعیت گفت که امکان دستیابی به سود از طریق آن‌ها همچنان ممکن است، یا حداقل از طریق دستگاه‌های ماینینگ خانگی غیرمتمرکزی همچون Coinmine استخراج مقدار معقولی رمزارز امکان‌پذیر است. Balaji Srinivasan

با توجه به اینکه آقای سرینیواسان قبلا یک استارت‌آپ بلند پروازانه با نام 21.co راه‌اندازی کرده، این چشم‌انداز او واقعا جالب است.وی در سال ۲۰۱۵ با راه‌اندازی این استارت‌آپ قصد داشت تا دستگاه‌های ماینینگ رمزارز را درون تمام دستگاه‌های روزمره‌ی مورد استفاده‌ مردم(حتی توستر) جای دهد. با توجه به این تجربه‌ی شکست خورده، آقای سرینیواسان در حال حاضر حمایت خود از استارت‌آپ Coinmine را اعلام کرده است، این در حالیست که Coinbase همچنان در رابطه با این موضوع سکوت کرده است.

استارت‌آپ 21.co تلاش کرده بود به وسیله‌ی ساخت دستگاهی با نام «21 Bitcoin Computer» که برای اجرا نرم‌افزار‌های مبتنی بر بیت‌کوین و انجام فرایند ماینینگ طراحی شده بود، یک اکوسیستم ماینینگ خانگی ایجاد کند.

دستگاه‌های کوچک 21 Bitcoin Computer

استارت‌آپ 21.co در سال ۲۰۱۷ پشتیبانی از دستگاه‌های خود را متوقف کرد و پس از آن به پلت‌فرم جدیدی با نام Earn.com تبدیل شد. Earn.com یک کمپانی رمزارزی است که به کاربران خود اجازه می‌دهد با انجام فعالیت‌هایی نظیر پاسخ دادن به ایمیل‌ها و دیگر وظایف ساده، مقداری بیت‌کوین دریافت کنند. زمانی که آقای سرینیواسان این جایگاه شغلی را بدست آورد، پلت‌فرم مذکور نیز پس از مدتی توسط Coinbase خریداری شد.

با تمام این تفاسیر، انتشار این اعلامیه و گفته‌های آقای سرینیواسان نشان می‌دهد که بخش سرمایه‌گذاری Coinbase که Coinbase Ventures نام دارد، اکنون در زمینه‌ی پشتیبانی و حمایت از پروژه‌های کوچک نیز فعالیت می‌کند.

رمزارزهای بیشتر مساوی است با فرصت‌های بیشتر

با این حال، به نظر می‌رسد که دلیل اصلی سرمایه‌گذاری آقای سرینیواسان، اعتقاد او به وجود تنوع در اقتصاد رمزارزی است.

به رغم اینکه کمپانی Coinbase فعالیت ماینینگ ندارد، آقای سرینیواسان معتقد است که صنعت رمزارزی دو تغییر اساس پیدا کرده است که باعث شده فرایند ماینینگ خانگی در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۵ بسیار عملی‌تر باشد.

وی اظهار داشت:

در سال ۲۰۱۵ فقط رمزارز بیت‌کوین سهم قابل توجهی در بازار داشت، بنابراین قابلیت دوام هر نوع رویکرد ماینینگ غیرمتمرکز، بجای در نظر گرفتن صد‌ها دارایی دیجیتال جدید دیگر، تنها در مقایسه با بیت‌کوین سنجیده می‌شد. Balaji Srinivasan

با تشکر از رویدادی که باعث ورود هزاران رمزارز دیگر به بازار شد، علاقه‌مندان به فناوری دیگر مجبور نیستند به صورت ناخواسته علیه Bitmain یا دیگر استخر‌های ماینینگ بزرگ به رقابت بپردازند.

آدام دراپر(Adam Draper) یکی از بنیانگذاران BoostVC نیز زمانی که پشتیبانی از صدمین استارت‌آپ رمزارزی خود را آغاز کرده بود، صحبت‌های و عقاید مشابهی را به اشتراک گذاشته بود. وی متعهد شده بود در سال ۲۰۱۵ از ۱۰۰ استارت‌آپ بیت‌کوینی حمایت کند، اما او همچنین شاهد تغییرات این صنعت و رسیدن به نقطه‌ای که چیز‌های زیاد دیگری جز بیت‌کوین در آن وجود داشته باشد نیز بوده است.

با تمام این تفاسیر، وجود رمزارزهای جدیدی که دارای نوآوری هستند به تنهایی نمی‌تواند دلیلی بر ارزش Coinmine باشد.به گفته‌ی آقای سرینیواسان، بسیاری از رمزارزهای جدید تنها به این دلیل توانسته‌اند ارزش قابل توجه‌ی خود را حفظ کنند که توسط بازار رمزارزی با ارزش شمرده شده‌اند، و این نکته بسیار مهم است.

آقای سرینیواسان استارت‌آپ Coinmine را به چشم یک سرمایه‌گذاری بر روی ظهور رمزارزهای ارزشمند جدید می‌بیند. وی در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

همیشه دارایی یا دارایی‌هایی وجود خواهند داشت که بتوان به واسطه‌ی Coinmine آن‌ها را استخراج کرد و به سود رسید. Balaji Srinivasan

دستگاه‌های ماینینگ Coinmine

تغییر در گذر زمان

به عقیده‌ی آقای سرینیواسان، بروزرسانی‌های Coinmine کلید موفقیت آن خواهد بود. او در رابطه با اینکه Coinmine بتواند در آینده رمزارزهای جدیدی اضافه کند، بسیار خوش‌بین است. آقای سرینیواسان همچنین آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کند که این کمپانی یک نقش اساسی در ظهور توکن‌های جدید بر عهده خواهد داشت. وی در رابطه با این مورد اظهار داشت:

اگر Coinmine بتواند به ابعاد قابل توجهی دست یابد، شاید بتوانید در آینده شاهد ظهور دارایی‌های دیجیتال جدیدی باشید که در مقابل ماینینگ به وسیله‌ی اسیک‌ها(ASIC) مقاومند و تنها برای اجرا شدن توسط Coinmine بوجود آمده‌اند. Balaji Srinivasan

لازم به ذکر  است که این سیستم برای اجرای دو نوع توکن ساخته شده است: Proof Of Work و Proof Of Stake. هرچند که مدل دوم تنها پس از بروزرسانی ارائه شده در سال ۲۰۱۹ فعال خواهد شد. شبکه‌های احتمالی فعالیت Coinmine نیز در وب‌سایت این پروژه لیست شده‌اند که شامل مواردی همچون tezos، casper، dfinity، filecoin، spankchain، polkadot، cosmos و foam می‌باشد.

با این حال کاربران برای رسیدن به این سهولت و راحتی، هزینه‌‌ی بالایی را پرداخت نمایند. آقای فربود نیوی(Farbood Nivi) مدیرعامل Coinmine نیز اخیرا به خبرگزاری‌ها اعلام نموده که Coinmine به صورت خودکار کاربران خود را به استخر‌های ماینینگ متصل می‌کند. وی توضیح داد که این کار باعث ساده‌تر شدن اتصال و راه‌اندازی این محصول می‌شود، اما از طرفی باعث کاهش قابل توجه کنترل کاربر بر روی محصول نیز خواهد شد.

طبق گفته‌‌ی سخنگوی کمپانی Coinmine علاوه بر مورد فوق‌الذکر، این دستگاه ۵ درصد از درآمد حاصل از ماینینگ کاربران را به عنوان دستمز برمیدارد.

همانطور که انتظار می‌رود، علاقه‌مندان به صنعت رمزارزی در رابطه با پتانسیل بازگشت سرمایه‌ی این محصول دچار شک و تردید هستند. به عنوان مثال راب پاوان(Rob Paone) با انتشار یک پست توییتری ادعا کرده بود که با پرداخت ۷۹۹ دلار، کاربران بدون در نظر گرفتن هزینه‌های مربوط به برق تنها می‌توانند به درآمد روزانه‌ی ۵ دلار برسند. وی در پست توییتری خود نوشت که «این پروژه بیشتر جنبه‌ی سرگرمی دارد تا اینکه انتظار دریافت سود یا حتی بازگشت سرمایه‌ را داشته باشیم».

به نظر می‌رسد افرادی که به نظرشان ۷۹۹ دلار سرمایه‌گذاری زیادی نیست اما آنقدر به صنعت رمزارزی مطمئن هستند که فکر می‌کنند در نهایت به سود عالی میرسند(و همچنین علاقه‌ای به یادگیری چگونگی راه‌اندازی ریگ ماینینگ ندارند)، هدف اصلی Coinmine محسوب می‌شوند.

آقای سرینیواسان با این مورد موافق کرد و استدلال کرد که صنعت رمزارزی باید Coinmine را به عنوان یک منبع جدید برای افزایش امنیت شبکه‌های مختلف در بازار بپذیرد.

وی در رابطه با این مورد اظهار داشت:

من معتقدم که ماینینگ غیرمتمرکز یک ایده‌ی بسیار مهم است و ارزش آن را دارد که برای رسیدن به آن دوباره تلاش کنیم. این همان ماینینگی است که ساتوشی در نظر داشت: دستگاه‌های زیادی در سراسر جهان بدون کوچک‌ترین شکست. Balaji Srinivasan

نظر شما در رابطه با گفته‌های بالاجی سرینیواسان چیست؟ آیا رسیدن به درآمد روزانه ۵ دلار ارزش سرمایه‌گذاری بر روی این دستگاه را دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Coindesk

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا