اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

سقوط اخیر بازار برای بهبود به ماه‌ها یا حداقل هفته‌ها زمان نیاز دارد

تحلیلگران کمپانی Fundstrat اعلام کرده‌اند که بیت‌کوین و بازار رمزارزی از نظر تکنیکال به محدوده‌ای عمیق سقوط کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • طبق گزارشاتی که روز گذشته منتشر شده است، تحلیلگران شرکت مشاوره‌ی Fundstrat اعلام نموده‌اند که سقوط اخیر بازار رمزارزی به ماه‌ها یا حداقل هفته‌ها زمان برای بهبودی نیاز خواهد داشت و بیت‌کوین نیز پس از شکست خط حمایتی قدرتمند خود یعنی ۶۰۰۰ دلار اکنون به شاخص‌های بسیار عمیقی سقوط کرده است.

 

براساس گزارشاتی که روز گذشته ۱۵ام نوامبر منتشر شده است، طبق اعلام کمپانی مشاوره‌ی Fundstrat Global Advisors، آسیب فنی وارد شده به بیت‌کوین(BTC) پس از سقوط قیمت اخیر در بازار رمزارزی «به ماه‌ها یا حداقل هفته‌ها» زمان برای بهبودی و جبران نیاز دارد.

راب اسلایمر(Rob Sluymer) از کمپانی Fundstrat با انتشار یک بیانیه‌ به مشتریان این شرکت اعلام کرد که سقوط ارزش روز گذشته باعث شد که بیت‌کوین و بازار رمزارزی به یک سطح پایین و عمیق وارد شود، سطحی که حتی شاخص‌های فنی بلند مدت نیز نشانه‌های خوبی از بهبودی در آن ندارند.

آقای اسلایمر از مشاهدات خود نتیجه گرفت که تا قبل از وارد شدن این آسیب «چشم‌گیر» به بیت‌کوین، این رمزارز قادر به حمایت از «شاخص‌های صعودی چند ماهه» و افزایش تدریجی قیمت بود:

سقوط ارزش ناگهانی این هفته باعث ایجاد یک آسیب فنی شدید شد که به احتمال زیاد ماه‌ها یا حداقل هفته‌ها زمان برای ایجاد یک ساختار پایدار قیمت برای حمایت از شاخص‌های صعودی چند ماهه نیاز دارد. Rob Sluymer

روز گذشته، بیت‌کوین که بزرگ‌ترین رمزارز بازار محسوب می‌شود، به صورت ناگهانی با یک کاهش ارزش مواجه شد و برای اولین بار از تاریخ اوکتبر ۲۰۱۷ تا کنون به پایین‌ترین مرز قیمتی خود یعنی رقم ۵۶۰۰ دلار سقوط کرد. این سقوط باعث از بین رفتن خط حمایتی بسیار قوی ۶۰۰۰ دلار و ضربه‌ای به سوابق نوسان چند ماهه‌ی اخیر شد.

سوچیو تسوتسومی(Soichiro Tsutsumi) یک تاجر فعال در بورس eWarrant ژاپن به خبرگزاری‌های محلی اعلام کرده است که شکست خط حمایتی ۶۰۰۰ دلار برای بازیکنان این صنعت یک «علامت خطر» محسوب می‌شود، به ویژه برای کسانی که با «مدل‌های کسب و کار متکی به مشتریان» سروکار دارند.

همچنین گزارش شده که این سقوط ارزش بازار رمزارزی اخیر باعث کاهش ناگهانی سهام شرکت‌های وابسته به این صنعت، از جمله شرکت‌ SBI Holdings ژاپن و Monex Group(این شرکت مالکیت صرافی رمزارزی CoinCheck را بر عهده دارد) شده است. طبق گزارشاتی که اخیرا منتشر شده، هر دو شرکت یاد شده با چیزی در حدود ۲ درصد کاهش ارزش سهام روبرو شده‌اند که بیشترین نرخ سقوط ارزش طی دو هفته‌ی گذشته در بازار‌ توکیو بوده است.

به گفته‌های کارل کوئینتانیلا(Carl Quintanilla) یکی از خبرنگاران شبکه‌ی CNBC که به وسیله‌ی انتشار یک پست توییتری این مورد را بیان کرده بود، تحلیلگران شرکت Fundstrat متعاقبا اظهار داشته‌اند که روند حرکتی بازار برای پایان سال میلادی «بسیار پرتنش خواهد بود، اما شکست نخواهد خورد». براساس گفته‌های آقای کوئینتانیلا، تحلیلگران Fundstrat  ادعا کرده‌اند که انتظار دارند «این صنعت برای رسیدن به یک نتیجه‌ی مناسب ابتدا به سختی ضربه خواهد خورد»، که در نهایت منجر به رشد سهام می‌شود.

اوایل تابستان سال جاری، تام لی(Tom Lee) رئیس پژوهش در Fundstrat دوباره بر پیش‌بینی خود که بیت‌کوین در پایان سال با قیمت ۲۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار مبادله خواهد شد، تاکید کرد. همین اواخر آقای لی بیان کرده بود که او داشته نوسانات بیشتری برای بیت‌کوین داشته است.

در اوایل ماه نوامبر، مایکل نووگراتز(Michael Novogratz) مدیرعامل Galaxy Digital ادعا کرده بود که بیت‌کوین برای دستیابی به قیمت ۸۸۰۰ تا ۹۰۰۰ دلار ابتدا باید از مرز «۶۸۰۰ دلار عبور کند». وی همچنین پیش‌بینی کرده بود که این رمزارز در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۲۰ هزار دلار یا بیشتر خواهد رسید.

نظر شما در رباطه با سقوط اخیر ارزش بازار رمزارزی چیست؟ چه رویدادی باعث ایجاد این وضعیت در بازار رمزارزی شده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی

‫3 دیدگاه ها

  1. با سلام
    به نظرتون این نظریه مبنی بر اینکه ارزش تمامی رمز ارزها به دلیل رشد قارچ گونه و عموما بدون ساز و کار و پشتوانه ای مشخص به مرور رو به کاهش و نزول میباشند چقدر صحت دارد و اینکه با توجه به این مباحث و پیش بینی سقوط ارزش بیت کوین به کانال های زیر ۱۰۰۰ دلار در سال ۲۰۱۹ سرمایه گذاری بلند مدت در بیت کوین هنوز هم توجیه اقتصادی دارد یا خیر؟ باسپاس

    1. تغییر ارزش رمزارزها بیشتر به عرضه و تقاضا مربوطه و داشتن پشتوانه‌ی قوی مورد بعدی برای قیمت‌گذاری اون‌ها محسوب میشه.
      تمام پیش‌بینی‌های ارائه شده حدس و گمان و بررسی بلند‌مدت نمودار‌های فعلی هستند و نمیشه ۱۰۰٪ روی اون‌ها پافشاری‌کرد و کسی از آینده خبر نداره. به این بازار باید به چشم سرمایه‌گذاری بلند مدت نگاه کنید و با بررسی شرایط خودتون بهش وارد بشید. در صورتی که با اطلاعات و آگاهی کامل وارد بازار رمزارزی بشید قطعا سود‌دهی و توجیه اقتصادی خواهد داشت.

    2. سلام
      هیچکس نمیتونه اتفاقاتی که قراره برای بیت‌کوین و سایر رمزارزها بیوفته رو پیشبینی کنه. ولی خیلی از رمزارزها ارزش اصلیشون به قیمتشون نیست، یعنی چه ما خواسته باشیم چه نخواسته باشیم همینطور که داریم جلو میریم مقبولیت بیت‌کوین بیشتر میشه و روز به روز مردم بیشتری در سطح جهان از اون استفاده خواهند کرد و این باعث بالا رفتن قیمت اون خواهد شد(با این که مد نظر ما قیمتش نیست). مسئله‌ای که الان هست اینه که در حال حاضر مردم عادی از بیت‌کوین استفاده‌ی آنچنانی نمی‌کنند و بیشتر دست سرمایه‌دارها و سرمایه‌گذارها هستش. به همین خاطر قیمتشو دست‌کاری می‌کنند تا به سود برسند. در نتیجه این دید که بیت‌کوین به صورت قارچی رشد خواهد کرد اشتباهه چون مردم از اون استفاده خواهند کرد، درست مثل طلا.

      به نظر من سقوط بیت‌کوین به زیر 1000 دلار خیلی احتمالش کمه ولی در حال حاضر به نظر میرسه که گزینه‌ی خوبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت نباشه.

دکمه بازگشت به بالا