اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مدیرعامل صرافی ShapeShift به اتهامات پاسخ داد

اریک وورهیس با انتشار مقاله‌ای، تمام ادعاهای نشریه وال استریت جورنال را رد کرد

نکات برگزیده مطلب

  • اریک وورهیس مدیرعامل صرافی ShapeShift با انتشار مقاله‌ای تمام ادعاهای خبرگزاری WSJ را رد کرد و اعلام نمود که آن‌ها هیچ درک درستی از تراکنش‌های انجام شده روی بلاک‌چین ندارند.

طبق اعلامیه‌های منتشر شده در ۱ام اکتبر، صرافی رمزارزی ShapeShift تمامی گزارشات اخیر وال استریت ژورنال(WSJ) مبنی بر پولشویی و مبادله‌ی غیرقانونی بیش از ۹ میلیون دلار رمزارز از طریق این صرافی را رد کرد.

Shapeshift

در روز ۲۰ام سپتامبر، خبرگزاری WSJ مقاله‌ای تحت عنوان «چگونه‌ پول‌های کثیف در سیاه چاله‌های صنعت رمزارزی پدید می‌آیند» منتشر کرد و در آن ادعا کرده بود که ۸۸/۶ میلیون دلار سرمایه‌ی حاصل از کلاهبرداری از طریق ۴۶ صرافی رمزارزی مختلف جابجا شده و در این بین سهم صرافی رمزارزی ShapeShift حدود ۹ میلیون دلار می‌باشد. خبرگزاری WSJ به منظور تجزیه و تحلیل تراکنش‌های ShapeShift، گزارش داد که یک لیست از ۵۰ تراکنش آخر صرافی ShapeShift را هر ۱۵ ثانیه یکبار از طریق وب‌سایت رسمی این صرافی دانلود و لیست کرده است.

اریک وورهیس(Erik Voorhees) مدیرعامل و بنیانگذار صرافی رمزارزی ShapeShift نیز به این گزارشات واکنش نشان داده و طی یک پست وبلاگی تایید کرد که تیم این صرافی به مدل پنج ماه با خبرگزاری WSJ همکاری کرده است، اما نتایج اعلام شده توسط آن‌ها «ادعا‌های غلط» است زیرا گزارش شده که تمامی اطلاعات ارائه شده توسط صرافی دستکاری شده و یا به شکل بدی ارائه شده‌اند.

در مقاله‌ی مذکور، WSJ بیان می‌کند که «بازیگران بد» از عدم نیاز به تایید هویت در صرافی Shapeshift سوء‌استفاده کرده‌اند و رمزارزهای بیت‌کوین خود را به رمزارزهای غیرقابل ردیابی مانند مونرو(Monero) تبدیل کرده‌اند. آقای وورهیس نیز اتهامات این خبرگزاری را رد کرد و توضیح داده که صرافی ShapeShift به یک برنامه‌ی ضد پولشویی(AML) داخلی مجهز است که «به تکنولوژی بلاک‌چین مجهز است و خیلی کاربردی‌تر از دریافت «نام و آدرس کاربران» عمل می‌کند.

آقای وورهیس در ادامه اعلام کرد که خبرگزاری WSJ در اقدامات گزارشگری خود «پیشاپیش فرصتی برای جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی بالقوه داشته است». در این پست‌ گفته شده که خبرگزاری WSJ برخی اطلاعات جمع‌آوری شده از حساب‌های مشکوک را نادیده گرفته تا «این داستان خود را بسازد». برای این کار، خبرگزاری WSJ ظاهرا فعالیت‌های مشکوک را به صرافی‌های تحت بررسی از جمله ShapeShift اعلام نکرده است، تا آن‌ها بتوانند بلافاصله این حساب‌های مشکوک را مسدود کنند.

طبق گفته‌های آقای وورهیس، ادعاهای خبرگزاری WSJ همگی «کاملا نادرست و فریبنده» هستند، و نویسنده‌ی این مقاله نیز درک درستی از بلاک‌چین و نحوه‌ی فعالیت‌های صرافی ShapeShift نداشته است. وی در پست وبلاگی خود ادعا می‌کند که خبرنگاران WSJ سوابق تراکنش توکن‌های این صرافی را آنقدر اشتباه خوانده‌اند که ۷۰هزار دلار «پول کثیف» را به این صرافی نسبت داده‌اند. وی در ادامه گفت:

حدود ۶۰۰دلار دارایی مشکوک به حساب‌های یک صرافی دیگر منتقل شده است، نه به حساب صرافی ShapeShift. از آنجایی که ShapeShift یکی از مشتریان این صرافی بوده، ۱۰ ماه بعد و طی یک تراکنش کاملا غیرمرتبط، این صرافی دارایی‌های مذکور را به صرافی ShapeShift ارسال می‌کند. نویسنده‌ی مقاله‌ی مذکور نمی‌داند که چطور باید تراکنش‌های بلاک‌چینی را بخواند و بررسی کند، بنابر این آن‌ها فکر کرده‌اند که ۷۰هزار دلار دارایی به شکل «پول کثیف» به صرافی ShapeShift ارسال شده است.Erik Voorhees

آقای وورهیس با بیان این جمله که «ما در تلاش هستیم تا یک پیشقدم در سیستم مالی جدید باشیم، و انتظار نداریم که طرفداران سیستم‌های قدیمی ما را دوست داشته باشند» مقاله‌ی خود را به پایان رساند. وی در نهایت اعلام کرد:

به ما حرکت رو به جلوی خود ادامه می‌دهیم، و به خبرگزاری WSJ نیز پیشنهاد می‌کنیم که عنوان مقاله‌ی خود را به یک چیز دقیق‌تر و هدفمند‌تر، تغییر دهد، کمتر از ۰/۲ درصد از فعالیت‌های انجام شده روی صرافی ShapeShift ممکن است غیرقانونی باشند.Erik Voorhees

نظر شما در رابطه با گفته‌های اریک وورهیس چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع
Cointelegraph
برچسب ها

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن