اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

۹۰درصد کاهش ارزش برای سرمایه‌گذاران ICOهای آلمانی

توکن‌های متعلق به استارت‌آپ‌های آلمانی، بیش از ۹۰درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • گزارشات نشان می‌دهند که توکن‌های مربوط به ICOهای آلمانی بیش از ۹۰ درصد ارزش خود را از دست داده‌ و باعث ضرر سرمایه‌گذاران شده‌اند.

 

گزارشات منتشر شده در روز دوشنبه ۱ام اوکتبر حاکی از آن است که سرمایه‌گذارانی که در ICOهای آلمانی شرکت کر‌ده‌اند، تا ۹۰درصد از سرمایه‌ی خود را از دست داده‌اند.

یک مجله‌ی کسب و کار آلمانی به نام WirtschaftsWoche مقایسه‌ی ساده‌ای بین قیمت کنونی صدور توکن توسط  ICOهای متعلق به استارت‌آپ‌‌های آلمانی و قیمت‌های اوایل سپتامبر ۲۰۱۸ داشته است. این گزارشات نشان می‌دهد که با وجود یک سقوط ۹۰ درصدی در ارزش، توکن‌های متعلق به استارت‌آپ‌های آلمانی حتی بیشتر از رمزارزهای بزرگی همچون بیت‌کوین(BTC) و اتریوم(ETH) ارزش خود را از دست داده‌اند.

مجله‌ی WirtschaftsWoche به این نتیجه رسید که تا کنون، تنها هشت استارت‌آپ مستقر در آلمان، توانسته‌اند روند ICO خود را با پایان برسانند و تکمیل کنند. تعداد زیادی از ICOهای آلمانی، توسط شرکت‌های مستقل قانونی از دور خارج شده‌اند. توکن‌های گروه مالی Naga که در بورس اوراق بهادار فرانکفورت نیز به ثبت رسیده‌اند، توسط Naga Development Association Ltd بازخرید شده و در کشور بلیز صادر می‌شوند.

در میان صادر کنندگان متعدد توکن‌های آلمانی، تنها پلت‌فرم مالی Neufund و نرم‌افزار خرید Wysker موفق به حفظ ارزش توکن‌های خود شده‌اند. پنج پروژه‌ی دیگر از جمله استارت‌آپ‌های مالی فرانکفوت با نام Savedroid و Iconiq Lab نیز به ترتیب ۴۰ و ۹۲ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.

تابستان گذشته، انجمن صنعت فناوری اطلاعات Bitkom گزارش داد که استارت‌آپ‌ها مرتبط با فناوری آلمانی همچنان ترجیح می‌دهند که از یک پیشنهاد عمومی اولیه(IPO) کلاسیک به جای راه‌اندازی یک ICO برای افزایش و جمع‌آوری سرمایه استفاده کنند. در یک نظرسنجی که بین ۳۰۲ استارت‌آپ فناوری اطلاعات و اینترنت انجام شد، ۲۲ درصد در پاسخ‌های خود اعلام کردند که قصد دارند IPO ارائه کنند، در حالی که تنها ۳ درصد از آن‌ها اعلام کرده‌ بودند قصد جمع‌آوری سرمایه‌ از طریق ارائه‌ی توکن و ICO را دارند.

نظر شما در رابطه با کاهش ارزش شدید ICOها در آلمان چیست؟ چه دلیلی برای این سقوط ارزش وجود دارد؟ نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا