اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

پلتفرم بلاکچینی Klaytn به صورت آزمایشی منتشر شد

کمپانی Kakao در نظر دارد پلتفرم بلاکچینی خود را تا فصل زمستان سال ۲۰۱۹ منتشر کند

نکات برگزیده مطلب
  • Kakao که غول پیام رسانی کره جنوبی است، روز دوشنبه نسخه‌ی آزمایشی از پلتفرم بلاکچینی خود را روز دوشنبه 8 اکتبر منتشر کرد. این کمپانی در نظر دارد در فصل اول سال 2019، انتشار رسمی آن را آغاز کند.

 

پلتفرم بلاکچینی کمپانی Kakao که Klaytn نام دارد، محصول شرکت زیر مجموعه‌ی این کمپانی با نام Ground X است. توسعه‌دهندگان این پلتفرم هم اکنون با تمرکز‌ بر روی برنامه‌های کاربردی غیر‌متمرکز(DApp)، به‌همراه 10 شریک داخلی و خارجی، اکوسیستم جدید را آزمایش می‌کنند.

خبرگزاری کره‌ای Herland گزارش کرد: نشستی در معرفی Klaytn، در زمان برگزاری رویدادِ هفته‌ی بلاکچین سانفرانسیسکو در تاریخ 10 اکتبر برگزار خواهد شد.

این خبر‌گزاری به نقل از مدیر عامل Ground X، جیسون هان(Jason Han) می‌گوید: «برای همگانی شدن بلاکچین، به سرویس عملی بر بستر بلاکچین نیاز است، تا در نتیجه‌ی (استفاده از) آن، فواید تکنولوژی بلاکچین (برای عموم) تایید گردد.» او افزود:

برای دستیابی به این هدف، کمپانی Ground X، Klaytn را طراحی کرد که محیطی ساده و کاربرپسند برای مصرف‌کننده‌ی نهایی، سرویس دهندگان و توسعه دهندگان فراهم می‌کند. Jason Han

 

محیط کاربری این پلتفرم در واقع بسیاری از ویژگی‌های استاندارد پلتفرم‌های بلاکچینی همانند کیف پول‌ها، آدرس‌ها و کلید‌های خصوصی(private keys) را حذف کرده است، همچنین توسعه‌دهندگان به انتقال توکن‌ها درون این پلتفرم سرعت بخشیده و به گفته‌ی آن‌ها این پلتفرم انجام 1500 تراکنش در هر ثانیه را امکان پذیر می‌سازد. از آنجایی که حفظ کلید‌های خصوصی مشکل بسیاری از کاربران مبتدی در حوزه‌ی بلاکچین است، حذف آن به شرط حفظ امنیت در محیط پلتفرم می‌تواند برای تازه واردان به این عرصه مفید باشد.

کمپانی Kakao با تعریف پروژه‌های بلاکچینی در بخش‌های مختلفی از این کمپانی و همچنین شرکت‌های تابعه‌ی آن، در حوزه‌ی بلاکچین بسیار فعال شده است.

Ground X در ماه مارس و در هنگامی که استفاده از پیشنهاد اولیه‌ی سکه(ICO) به منظور جمع‌آوری سرمایه از طریق توزیع توکن را انکار کرد، برنامه‌های خود را اعلام کرد.

نظر شما در مورد پلتفرم بلاکچینی شرکت Ground X یعنی Klaytn چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph
دکمه بازگشت به بالا