اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تحسین رمزارزها در صحن مجمع عمومی سازمان ملل متحد

نخست وزیر مالت در سخنرانی سازمان ملل خود، رمزارزها را «پول آینده» خواند

نکات برگزیده مطلب
  • جوزف مسکات(Joseph Muscat)، نخست وزیر مالت از فرصت سخنرانی در سازمان ملل برای صحبت در زمینه‌ی بلاکچین و رمزارزی استفاده کرد و آن‌ها را «بخش اجتناب ناپذیری» از آینده‌ی دیجیتالی پیشِ رو نامید.

مسکات، روز 27 سپتامبر، در سخنرانی خود در 73مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از حرکت مالت به سوی تبدیل شدن به جزیره‌ی بلاکچین(Blockchain Island) سخن گفت و افزود قانون‌گذاری در یک تکنولوژی که از گذشته وجود دارد و با وجود خلاء قوانین فعالیت می‌کند، اولویت جهانی است.

مجلس مالت سه لایحه در ارتباط با رمزارزی، بلاکچین و فناوری دفتر کل توزیع شده(DLT) در ماه ژوئن تصویب کرد. پس از آن تعدادی از شرکت‌های رمزارزی (شامل صرافی بایننس(Binance) با امضای تعدادی توافقنامه‌ی همکاری با بورس اوراق بهادار مالت) تجارتشان را به جزیره‌ی مالت منتقل کردند.

مسکات در این سخنرانی به مسائل جهانی همانند مهاجرت اشاره کرد، او با لحنی قاطعانه در مورد تکنولوژی گفت:

بلاکچین رمزارزها را به بخش اجتناب ناپذیری از آینده‌ی پولی تبدیل می‌کند، بدلیل این‌که تکنولوژی اشاره شده امکان جداسازی کسب‌ و کار‌های خوب و بد را میسر می‌سازد، (نسبت به سیستم مالی کنونی) بسیار شفاف‌تر است. Malta’s Prime Minister

 

علاوه بر این نخست وزیر مالت نتیجه‌گیری کرد که تکنولوژی دفترکل توزیع شده در دسترسی به سوابق پزشکی بیماران، تایید به مقصد رسیدن کمک‌های بشر دوستانه و به حسابرسی شرکت‌ها و دولت‌ها کمک می‌کند.

در حالی که کشور مالت رهبری تنظیم قوانین برای بلاکچین و رمزارزها را به‌دست گرفته، دیگر کشور‌ها در پی ایجاد چهارچوب قانونی بر شرکت‌هایی که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند هستند، اما قصد ندارند موجب توقف نوآوری و تجارت شوند.

برای مثال کشور برمودا(Bermuda)، امیدوار است با ایجاد ثُبات قانونی در وضع قوانین جدید که تحت شرایطی و با کسب اطمینان، اجازه‌ی ارائه‌ی پیشنهاد اولیه‌ی سکه(ICO) را می‌دهد، شرکت‌های بسیاری را به این جزیره جذب نماید. همچنین تیم مجهزی را به منظور توسعه‌ی تجارت رمزارزی تشکیل داده است.

در اتحادیه‌ی اروپا نیز قوانین جدیدی در حوزه‌ی رمزارزی وضع شده است، همچنین یک قانون‌گذار استاندارد‌هایی برای پیشنهاد اولیه‌ی سکه ارائه کرده است که به پروژه‌های فروش توکن اجازه‌ می‎دهد در کل حوزه‎‌ی یورو فعالیت نمایند.

آیا استقبال برخی کشور‌ها از تکنولوژی بلاکچین و رمزارزها، آینده‌ی بهتری را برای این تکنولوژی رقم خواهد زد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Coindesk
دکمه بازگشت به بالا