اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

چراغ سبز قانون‌گذاران سوئیس به صندوق‌های مالی رمزارزی

قانون‌گذاران این کشور به دنبال تسهیل ورود سرمایه‌گذاران به دنیای رمزارزی هستند

نکات برگزیده مطلب
  • اداره‌ی نظارت بر بازارهای مالی سوئیس، در راستای حرکت به سمت تسهیل فعالیت شرکت‌های رمزارزی در این کشور به تازگی مجوز ارائه‌ی طیف وسیعی از محصولات بلاک‌چینی را برای سرمایه‌گذاران سازمانی صادر کرده است.

در یک حرکت که به وضوع نشان دهنده‌ی تصمیم دولت برای تشویق سرمایه‌گذارانی در صنعت رمزارزی است، قانون‌گذاران بازار مالی سوئیس، راه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت سرمایه‌گذاران سازمانی در صنعت رمزارزی را ساده‌تر کرده‌اند.

شرکت مالی رمزارزی Crypto Fund AG که در زوریخ واقع شده، اولین شرکت خواهد بود که چراغ سبز اداره‌ی نظارت بر بازار مالی سوئیس(FINMA) را دریافت کرده است و اجازه دارد طیف وسیعی از محصولات بلاک‌چینی را به سرمایه‌گذاران سازمانی داخل کشور ارائه دهد.

این صندوق سرمایه‌گذاری رمزارزی در اوایل سال جاری توانست مجوز محدودی برای توزیع «صندوق‌های قرضه رمزارزی برون مرزی» بین سرمایه‌گذاران واجد شرایط کسب کند؛ اما این مجوز جدید که از سمت FINMA برای آن‌ها صادر شده، به این صندوق سرمایه اجازه می‌دهد تا به شکل قانونی به عنوان یک کمپانی مدیریت دارایی عمل کرد و در این راستا مشاوره‌ی سرمایه‌گذاری ارئه کرده و مجموعه‌ای از محصولات سرمایه‌گذاری که «قابلیت ردیابی بیت‌کوین و دیگری رمزارزها» را دارند، عرضه نماید.

این صندوق سرمایه در سال ۲۰۱۷ توسط جان برژزک(Jan Brzezek) بانکدار سابق UBS، تحت قوانین سرمایه‌گذاری جمعی سوئیس(CISA) راه‌اندازی شد. آقای برژزک در حالی که در رابطه با تصویب این مجوز جدید از سمت قانون‌گذاران صحبت می‌کرد، اظهار داشت که نمی‌توان بیش از حد بر روی اهمیت دارایی‌های رمزنگاری تاکید کرد، و هدف این کمپانی «سریع در بلوغ» بازار فعال امروز است.

وی در ادامه افزود:

همانطور که در مطبوعات و بیانیه‌ی اخیر شرکت مشاهده کرده‌اید، شناخت نظارتی هنوز هم بالاترین سطح نیاز شرکت کنندگان در صنعت رمزارزی است. Jan Brzezek

ماتیاس مائورر(Mathias Maurer) افسر ارشد عملیاتی کمپانی Crypto Fund AG در بیانیه‌ای اظهار داشت:

این مجوز نشان دهنده‌ی فعالیت‌های حرفه‌ای ما طی ۱۲ ماه گذشته می‌باشد و برای ما یک نقطه عطف محسوب می‌شود. از همه مهم‌تر، ما از همکارانی که فراهم شدن این مجوز را ممکن ساخته‌اند و از FINMA برای همکاری با ما، سپاسگذاریم. Mathias Maurer

کشور سوئیس طی سال‌های گذشته به دلیل قوانین رمزارزی مناسب، همواره مقصد محبوبی برای شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران این صنعت محسوب شده است؛ حال با انتشار مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های منتشر شده توسط قانون‌گذاران این کشور در اوایل سال جاری، سوئیس این مسیر را ادامه داده و سعی دارد تا بر روی توکن‌هایی که به عنوان اوراق قرضه محسوب می‌شوند و نحوه‌ی سازگاری شرکت‌هایی که قصد فعالیت‌های مربوط به ICO را دارند، تمرکز کند.

SEBA Crypto AG که یک استارت‌آپ مستر در زوریخ است، در حال حاضر به دنبال مجوز شروع فعالیت‌های بانکی و اوراق قرضه از سمت FINMA است تا بتواند به عنوان یک بانک رمزارزی قانونی فعالیت‌های خود را آغاز نماید. این استارت‌آپ که توسط گویدو بوهلر(Guido Buehler یکی دیگر از بانکداران سابق فعال در UBS) راه‌اندازی شده است، قصد دارد تا «جای خالی یکی از مهم‌ترین عناصر گمشده‌ی اکوسیستم رمزارزی را پر کند»، زیرا بیشتر بانک‌ها هنوز هم تمایلی به افتتاح حساب بانکی برای کمپانی‌های دخیل در صنعت رمزارزی یا فضای بلاک‌چین ندارند.

نظر شما در رابطه با روند قانون‌گذاری سوئیس چیست؟ آیا این کشور در حال تبدیل شدن به مهد فناوری رمزارزی و بلاک‌چین می‌باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا