اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

دریافت رمزارز در مقابل تولید محتوا ممکن شد

تولید کنندگان محتوای اینترنتی اکنون به واسطه‌ی Coil می‌توانند رمزارز دریافت کنند

نکات برگزیده مطلب
  • کاربران با استفاده از افزونه‌ی Coil می‌توانند علاوه بر دسترسی به محتوای مورد نظر خود، با استفاده از رمزارز XRP به تولید کننده‌ی محتوا کمک مالی کنند.

به نظر می‌رسد که از این پس افرادی که در فضای اینترنت و در پلت‌فرم‌هایی همچون یوتیوب اقدام به تولید محتوا می‌کنند، می‌توانند رمزارز ریپل(XRP) را به طور مستقیم از طرفداران و کاربران خود دریافت کنند.

طبق گفته‌های اسفن توماس(Stefan Thomas) مدیر داخلی سابق Ripple Labs، اکنون به واسطه‌ی پروژه‌ی Coil، پذیرش هدایای رمزارزی در مقابل ساخت محتوا، امکان‌پذیر شده است. کمپانی ریپل که مقر اصلی آن در سانفرانسیسکو واقع شده است، به تازگی یک افزونه نرم‌افزاری برای مرورگر‌های اینترنتی منتشر کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت مستقیم با استفاده از رمزارزهای XRP به سازندگان محتوا کمک مالی اهدا کنند. با اینکه به وضوح می‌توان فهمید که ایده‌ی این فرایند از پروژه‌ی Changetip که اکنون از بین رفته است، گرفته شده اما می‌توان گفت که Coil توانسته با معرفی خود به عنوان یکی از جایگزین‌های تبلیغات تحت وب، به پیشرفت مناسبی دست یابد.

آقای توماس در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

برای چندین دهه مردم در رابطه با پتانسیل‌های پرداخت‌های کوچک(micropayments) برای حمایت از تولید کنندگان محتوای اینترنتی صحبت می‌کردند، که این امر باعث می‌شد ما نتوانیم از تبلیغات تحت‌وب جدا شویم. شرکت‌های دیگر «سرویس‌های اشتراکی» را ایجاد کردند تا محتوا را دسته‌بندی کند؛ اما پرداخت‌های کوچک و سرویس‌های اشتراکی(subscription) همیشه به عنوان یک سیستم بسته ساخته شده‌اند که قادر به تحت کنترل گرفتن حجم عظیم محتوای تحت وب نبوده‌اند.Stefan Thomas

زمانی که صحبت از پرداخت به وب‌سایت‌ها با استفاده از درآمد‌های اینترنتی به عنوان یک استاندارد مبتنی بر Interledger است که مرورگر‌های اینترنتی را قادر به پرداخت وجه ‌می‌کند، به نوعی پروژه‌ی Coil اولین مورد در این زمینه است. Coil برای رسیدن به این هدف ‌با برخی از بزرگ‌ترین نام‌‌های صنعت اینترنت جهان مانند یوتیوب، ویکی‌پدیا، Twitch، Internet Archive و Beat همکاری خواهد کرد.

coil

پروژه‌ی Coil دارای امکانات زیادی برای پذیرش عمومی در آینده است، مخصوصا در رابطه با محتوای مبتنی بر سرویس‌های اشتراکی توانایی‌های بالایی از خود نشان داده است. با نگاهی کوتاه به انجمن‌های مختلف اینترنتی می‌توانید ببینید که بحث پیرامون وب‌سایت‌هایی که برای ارائه‌ی محتوا به کاربران سرویس‌های اشتراکی را ارائه می‌کنند، زیاد است. استفاده از این سرویس‌های اشتراکی به کاربران اجازه می‌دهد که بصورت نامحدود به محتوای موجود در این وب‌سایت‌ها دسترسی کامل داشته باشند، با این حال واقعیت این است که کاربران به ندرت از تمام ظرفیت‌های بسته‌ی خریداری شده‌ی خود استفاده می‌کنند. تنها راه حل پیشنهاد شده برای مقابله با این مشکل نیز فقط پرداخت وجه برای مشاهده‌ی هر محتوا به صورت جداگانه است.

Coin یک مورد استفاده در این زمینه ارائه کرده است، این پروژه خودش را به عنوان یک افزونه‌ی نرم‌افزاری برای مرورگر‌های اینترنتی معرفی کرده است که محتوای تحت وب را در ازای پرداخت XRP برای کاربران آزاد می‌کند، فرقی هم ندارد که محتوای مورد نظر متن، صوت، فیلم یا هرچیز دیگری باشد.

یکی از کاربران وب‌سایت Reddit زمانی که در حال اشاره به ویژگی‌های Coil و دور زدن سد پرداخت و عدم نمایش تبلیغات در فضای مجازی بود، اظهار داشت:

پلت‌فرم‌های Spotify، Uber و تبلیغاتی اینترنتی را در نظر بگیرید، حال فکر کنید که این تبلیغات دیگر وجود نخواهند داشت. این تازه نقطه‌ی آغازی «اینترنت ارزشی» است. پروژه‌ی Coil بسیار بزرگ است و به همان اندازه که به ریپل توجه کرده‌ایم، سزاوار توجه است.Redditor comment

Coil می‌تواند با همکاری مرورگر Brave مقابل روش‌های پرداختی کوچک مقابله کند. شاید در آینده این پروژه دیگر تنها یک افزونه نباشد و خودش به یک مرورگر کامل تبدیل شود که سرویس‌های مشابه Coil با استفاده از توکن‌های BAT ارائه کند. طبق آمار غیر رسمی مرورگر Brave اکنون چیزی بیش از ۴ میلیون کاربر فعال دارد. این مرورگر همچنین به ویژگی‌هایی همچون تمرکز روی حریم خصوصی و مسدودسازی خودکار آگهی‌های تبلیغاتی مجهز شده که باعث افزایش جذابیت‌ آن برای کاربران صنعت رمزارزی شده است. تیم توسعه‌دهنده‌ی این پروژه انتظار دارد تا پایان سال جاری بیش از ۵ میلون کاربر را جذب کند.

در انتها باید گفت که بازار رمزارزی هنوز جوان است و فضای زیادی برای نوآوری و پروژه‌های جدید وجود دارد. با اینکه Coil به صورت رسمی عرضه شده است اما می‌تواند با بروز رسانی‌های بعدی خودش را توسعه دهد. با این حال، این افزونه می‌تواند روند رشد استفاده از رمزارز XRP و تقاضای بالا برای آن را در کنار پتانسیل‌های موجود، دو چندان کند.

نظر شما در رابطه با Coil چیست؟ این افزونه چه پتانسیل‌های دیگری برای فضای رمزارزی در خود دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا