اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

جیانکارلو: ورود سرمایه‌گذاران نهادی باعث بلوغ رمزارزها می‌شود

بررسی گفته‌های ریاست کمیته‌ی مبادلات آتی کالا در آمریکا پیرامون بلوغ صنعت رمزارزی

نکات برگزیده مطلب
  • کریستوفر جیانکارلو رئیس کمیسیون CFTC به تازگی اعلام نموده که سرازیر شدن دارایی سرمایه‌گذاران نهادی به سمت صنعت رمزارزی، منجر به بلوغ این صنعت خواهد شد.

 جی کریستوفر جیانکارلو(J. Christopher Giancarlo) ریاست کمیته‌ی مبادلات آتی کالا در ایالات متحده(CFTC) روز جمعه اعلام کرد که «حرکت سرمایه‌گذاران سازمانی به سمت بازار‌های رمزارزی، به بلوغ این صنعت کمک خواهد کرد».

این قانونگذار روز جمعه در رابطه با فضای رمزارزی و تلاش‌های آژانس CFTC در کنار خبرگزاری Fox Business برای نظارت بر این صنعت صحبت کرد، و اعلام نمود که افزایش قابل ملاحظه‌ای در تعداد سرمایه‌گذاران سازمان و تجار صنعت رمزارزی مشاهده می‌شود. وی همچنین اظهار داشت در صورتی که این رشد چشم‌گیر ادامه یابد، منجر به «بلوغ» بازار رمزارزها خواهد شد.

وی در ادامه افزود:

Christopher Giancarlo

ما هنوز راه زیادی در پیش داریم، مشکلات زیادی در رابطه با این صرافی‌ها وجود دارد، عدم شفافیت، حجم زیادی از منافع متضاد، عدم امنیت سیستم‌ها، مسائل زیادی در رابطه با این مورد وجود دارد. اما همانطور که آگاهید، همانند بسیاری از دیگر موارد، صنعت رمزارزی نیز برای رسیدن به بلوغ خود به زمان نیاز دارد، و به وجود تعداد بیشتری از سرمایه‌گذاران سازمانی به این صنعت، احتمالا شاهد این بلوغ خواهیم بود. Christopher Giancarlo

CFTC
CFTC یک کمسیون قانونگذاری در ایالات متحده محسوب می‌شود

آقای جیانکارلو در صحبت‌های خود همچنین به تلاش‌های آژانس CFTC برای قانون‌گذار بازار مشتقات رمزارزی اشاره کرد و توضیح داد که در این زمینه آژانس CFTC تمام تلاش خود را کرده است.

وی در گفته‌های خود اعلام کرد که اولین نجبه‌ در رابطه با این قانون‌گذاری، فشار است. آقای جیانکارلو در ادامه اعلام کرد که «تعداد زیادی اسکمر و کلاهبردار در این بازار وجود دارد و زمانی که ما آن‌ها را پیدا کنیم، قطعا برخورد‌های شدیدی با آن‌ها خواهد شد؛ مقامات ما در این زمینه توسط دو دادگاه فدرال منطقه تایید شده‌اند».

این پیروزی‌ قانونی طی چند ماه گذشته توسط رای دو قاضی فدرال به صورت مجزا تصویب شده است و به این آژانس قدرت اجرای قانون مبادلات کالا داده شده و اکنون می‌توانند در برابر افراد یا نهاد‌هایی که به واسطه‌ی رمزارزها مرتکب تخلف شده‌اند، برخورد قانونی داشته باشند. ماه گذشته نیز یک قاضی تصریح کرد که در راستای اهداف این قوانین، آژانس CFTC حتی می‌توانند علیه پروژه‌ی My Big Coin و بنیانگذاران آن نیز پرونده تشکیل دهد.

این حکم تنها چند هفته پس از اینکه یک قاضی دیگری در پرونده‌ی دعوی CFTC بر علیه‌ی کمپانی CabbageTech به نفع این آژانس رای داده بود، تصویب شد. طی این دادخواست، آژانس CFTC ادعا کرده بود کمپانی CabbageTech با فروش مشاوره‌های تجاری، در حال کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران است، مشاوره‌هایی که هرگز تحقق نیافت و ارائه نشد.

گفته می‌شود که آقای جیانکارلو اعلام نموده آژانس CFTC با «برداشتن اولین قدم در راستای عدم آسیب‌رسانی» به تکنولوژی‌های جدید، قصد دارد تا در ایالات متحده نوآوری‌های بیشتری در رابطه با محصولات بلاک‌چینی ببیند.

وی در ادامه افزود:

اولین محصولات مربوط به مبادلات آتی بیت‌کوین تحت نظارت ما عرضه شد، و طبق اعلام بانک فدرال سانفرانسیسکو ظهور مبادلات آتی بیت‌کوین باعث از بین رفتن حباب قیمتی صنعت رمزارزی در اواخر سال ۲۰۱۷ شده است. شاید از نظر برخی، اکنون بیت‌کوین توانسته نسبت به دوره‌ی حبابی خود در سال گذشته، یک سطح پایدار از قیمت را ارائه دهد. Christopher Giancarlo

نظر شما در رابطه با گفته‌های رئیس CFTC چیست؟ آیا وجود سرمایه‌ تنها نیاز صنعت رمزارزی برای رسیدن به بلوغ است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Coindesk

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا