اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

بیت‌کوین از مرز ۹هزار دلار عبور نمی‌کند

بررسی صحبت‌های مایکل نووگراتز در اختتامیه‌ی گرد‌همایی Economist Finance

نکات برگزیده مطلب
  • مایکل نووگراتز در اختتامیه‌ی گرد‌همایی Economist Finance اعلام کرد که بیت‌کوین نمی‌تواند در سال جاری از مرز قیمت ۹هزار دلار عبور کند، اما این روند در نیمه‌ی دوم ۲۰۱۹ تغییر خواهد کرد.

مایکل نووگراتز(Michael Novogratz) مدیریت سابق صندوق سرمایه‌گذاری Fortress معتقد است که بیت‌کوین شانس زیادی برای عبور از این رکود و افزایش قیمت ندارد. او در مراسم اختتامیه‌ی گرد‌همایی اقتصادی Economist Finance که روز سه‌شنبه در منهتن ایالات متحده برگزار شده بود عنوان کرد:

من فکر نمی‌کنم که بیت‌کوین بتواند امسال از مرز ۹هزار دلار عبور کند.Michael Novogratz

آقای نووگراتز سال گذشته پیش‌بینی کرده بود که بیت‌کوین در سال ۲۰۱۸ از مرز ۴۰هزار دلار نیز عبور خواهد کرد، اما وی در جدید‌ترین گفته‌هایش پیش‌بینی می‌کند که احتمالا بیت‌کوین پس از پایان سه‌ماهه‌ی دوم سال بعد به قیمت ۱۰هزار دلار خواهد رسید.

بیت‌کوین(BTC) به عنوان بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین رمزارز موجود در بازار رمزارزی، در سال جاری بیش از ۵۳ درصد کاهش قیمت داشته است و در روز سه‌شنبه با قیمت ۶هزار و ۵۴۰ دلار مبادله می‌شد.  با توجه به داده‌های منتشر شده، دو رمزارز اتریوم و ریپل نیز حتی از این هم بیشتر دچار رکود بوده‌اند و در سال ۲۰۱۸ به ترتیب با ۶۵درصد و ۷۶ درصد کاهش ارزش مواجه شده‌اند.

آقای نووگراتز به عنوان یکی از تجار بزرگ گلدمن‌ساکس(Goldman Sachs) اعلام کرد که «بخش اعظمی از این فشار قیمتی به دلیل فروش مالکان در صنعت رمزارزی است که برای جبران خسارت و درآمد صورت می‌گیرد».  کمپانی‌هایی که از لحاظ درآمد بسیار ضعیف بوده‌اند، طی افزایش ارزش و جهش ناگهانی قیمت رمزارز طی سال گذشته، توانستند به رونق و سرمایه‌ی زیادی دست یابند، از این رو برای جبران مواردی همچون پرداخت حقوق، دست به فروش رمزارزهای خود زدند.

اقای نووگراتز در رابطه با صنعت رمزارزی زیاد خوش‌بین نیست، با این حال بانک تجاری Galaxy Digital که تحت مالکیت او، با تمرکز روی صنعت رمزارزی تجارت می‌کند، در ماه آگوست در یک بورس اوراق بهادار کانادایی لیست شد. این بانک در ماه سپتامبر اعلام کرد که بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح قیمت ممکن رسیده است.

آقای نووگراتز روز سه‌شنبه در گرد‌همایی اقتصادی Economist Finance اعلام کرد که پول‌های سرمایه‌گذاران نهادی در سال ۲۰۱۹ به سمت صنعت رمزارزی سرازیر خواهند شد و پیش‌بینی کرد که یک «FOMO» یا «ترس از دست دادن فرصت» برای این نهاد‌ها پیش خواهد آمد، مورد که باعث شد سال گذشته قیمت رمزارز بیت‌کوین به ۲۰هزار دلار برسد.

نظر شما در رابطه با گفته‌های مایکل نووگراتز چیست؟ آیا بیت‌کوین توانایی عبور از مرز ۹هزار دلار را ندارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CNBC

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا