اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

کلاهبرداری ۵۰ هزار دلاری از طریق خودپرداز‌های رمزارزی

کلاهبرداران توانسته‌اند به شیوه‌ای قدیمی از شهروندان استرالیا رمزارز دریافت کنند

نکات برگزیده مطلب
  • کلاهبرداران توانسته‌اند با ترغیب شهروندان استرالیایی به پرداخت مالیات عقب افتاده‌ی خود از طریق دستگاه‌های خودپرداز رمزارزی، بیش از ۵۰هزار دلار رمزارز بدست آورند.

سبک قدیمی کلاه‌برداری

اسکمر‌ها و کلاهبرداران توانسته‌اند با تقلب و فریبکاری، شهروندان استرالیا را مجبور به پرداخت بدهی‌هایی کنند که اصلا وجود خارجی ندارند و بیش از ۵۰هزار دلار پول را طی یک روش قدیمی کلاهبرداری از آن‌ها به سرقت ببرند. خبرگزاری‌های محلی در استرالیا گزارش داده‌اند که حداقل چهار قربانی از ساکنین شهر ملبورن به دام این کلاهبرداری گرفتار شده‌اند.

ظاهرا این کلاهبرداران قربانیان خود را توجیه می‌کنند که یک بدهی مالیاتی عقب افتاده دارند و به آن‌ها اعلام می‌کنند در صورتی که این مبلغ را سریعا از طریق خودپرداز‌های بیت‌کوین موجود در شهر Braybrook پرداخت کنند به حبس و زندان محکوم خواهند شد. در این زمان، قربانی دارایی‌های خود را از حساب بانکی خارج کرده و با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین مذکور، اقدام به ارسال بیت‌کوین به حساب‌های اعلام شده توسط کلاهبرداران می‌کند.

طبق گزارشات منتشر شده توسط پلیس محلی،‌ این نوع کلاهبرداری بیشتر افراد آسیب‌پذیر مهاجر را هدف قرار می‌دهد زیرا اینگونه موارد مالیاتی می‌توانند پرونده‌ی مهاجرت آن‌ها را به خطر بیاندازد.

کاراگاه کاترین لث‌پامر(Katherine Lehpamer) اظهار داشت:

ما معتقدیم که تعداد بیشتری قربانی اینگونه کلاهبرداری‌ها وجود دارند که بنا به دلایلی هنوز سرقت دارایی خود را گزارش نداده‌اند، شاید آن‌ها برای گرفتن ویزای خود اقدام کرده‌اند اما آگاه نیستند که مقامات هرگز به آن‌ها نمی‌گویند که از طریق یک دستگاه خودپرداز پول پرداخت کنید. Katherine Lahpamer

عدم آگاهی کافی

مقامات این کشور تا کنون چندین بار از شهروندان خواسته‌اند که در صورت تماس تلفنی از طرف موسسات مختلف، حتما صحت و قانونی بودن آن تماس را چک کنید.  کاراگاه لث‌پامر در ادامه توضیح داد:

هرکسی که با اینگونه تماس‌ها مواجه می‌شود، باید قبل از پرداخت هرگونه پول یا دادن اطلاعات بانکی یا شخصی، با مسئولین مربوط تماس بگیرد. Katherine Lahpamer

با این حال، نکته‌ی تکان دهنده در اینگونه کلاهبرداری‌ها این است که استرالیا حتی پرداخت مالیات و عوارض به وسیله‌ی رمزارزها را قبول نمی‌کند. هرچند که چندین پروژه در این کشور وجود دارند که به شهروندان اجازه می‌دهند با استفاده از رمزارز اقدام به پرداخت قبوض خود کنند، اما این پروژه‌ها خیلی ساده به عنوان یک واسطه عمل می‌کنند و زمانی که کاربران معادل قبض مورد نظر خود رمزارز پرداخت می‌کنند، پروژه‌ی واسط رمزارز را دریافت کرده و قبض مذکور را از طرف کاربران پرداخت می‌نماید.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ چطور می‌توان آکاهی افراد را در رابطه با اینگونه موارد افزایش داد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا