اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تعطیلی معادن ذغال سنگ، تهدیدی برای ماینینگ بیت‌کوین

یکی از سناتور‌های آمریکا اعلام کرد که تعطیلی معادن ذغال سنگ باعث ضربه به صنعت ماینینگ می‌شود

نکات برگزیده مطلب
  • یکی از سناتور‌های ایالات متحده در جدید‌ترین مصاحبه‌ی خود اعلام کرده که معادن تولید ذعال سنگ یکی از معدود منابع ارزان تولید انرژی برای صنعت ماینینگ بیت‌کوین هستند و تعطیلی آن‌ها به این صنعت ضربه‌ی خطرناکی وارد خواهد کرد.

استیو دینز(Steve Daines) سناتور ایالات متحده آمریکا از شهر مونتانا هشدار داده است که تعطیلی طبق برنامه‌ی یک ژنراتور برق ذغال سنگی می‌تواند به کست و کار پر رونق ماینینگ بیت‌کوین در این، ایالت لطمه بزند. طبق گزارشات خبرگزاری‌ محلی، انتظار می‌رود که هر چهار کارخانه‌ی ذغال سنگ شهر Colstrip واقع در Rosebud County تا پایان سال ۲۰۲۷ تعطیل شوند.

از نظر سناتور دینز برای مونتا انرژی کم هزینه‌ یک امر ضروری جهت حفظ و ادامه‌ی جذب شرکت‌های ماینینگ بیت‌کوین جدید است.

سناتور دینز در نشست کمیته‌ی انرژی و منابع طبیعی مجلس سنا گفت:

همانطور که میزان تقاضا برای ماینینگ بیت‌کوین افزایش می‌یابد و عرضه‌ی برق ارزان و قابل اطمینان تولید شده به وسیله‌ی ذغال سنگ رو به کاهش است، این روند می‌تواند تهدیدی برای تولید بیت‌کوین و حتی تهدیدی‌ بزرگ‌تر برای منابع انرژی و قیمت آن در مونتانا محسوب شود.

Steve Daines

هزینه‌های عملیاتی پایین

علاوه بر هزینه‌های کم برای انرژی، دمای طبیعی پایین در این منطقه باعث شده که ایالت مونتانا یکی از مکان‌های مورد علاقه‌ی شرکت‌های ماینینگ باشد، زیرا راه‌اندازی فارم‌های ماینینگ در این مناطق سرد، هزینه‌های مربوط به خنک‌سازی دستگاه‌های استخراج را کاهش می‌دهد. به طور مشخص برخی از بزرگ‌ترین تاسیسات ماینینگ بیت‌کوین آمریکای شمالی  در غرب مونتانا واقع شده‌اند. این تاسیسات شامل شرکت‌هایی همچون CryptoWatt LLC است که تاسیسات آن در شهر Butte(واقع در جنوب غربی مونتانا که بیشتر به عنوان یک مرکز معدن‌کاری شناخته می‌شود) واقع شده و با همکاری و داشتن قرار داد با شرکت تولید ذغال سنگ Colstrip برای تامین ۶۴مگاوات انرژی مورد نیاز، به یکی از بزرگ‌ترین مصرف کنندگان برق در ایالت تبدیل شده است.

طبق گزارشات خبرگزاری CCN، در این منطقه همچنین مرکز داده‌ی بیت‌کوین Bonner نیز وجود دارد که تا همین اواخر یکی از بزرگ‌ترین مراکز جهان محسوب می‌شد. سال گذشته با توجه به مشارکت‌های اقتصادی Missoula(شهری کوچک واقع در غرب مونتانا) با یک استارت‌آپ ابتکاری با هدف ارتقاء فعالیت‌های تجاری در این شهر، انتظار می‌رفت که تاسیسات مرکز Bonner از ۱۲ هزار دستگاه استخراج بیت‌کوین به ۵۵ هزار دستگاه افزایش یابد.

پروژه‌ی Spokane

اسناد مربوط به صنعت رمزارزی ایالت مونتانا این حقیقت را ثابت می‌کند که این ایالت اولین بخش دولتی در ایالات متحده است که به یک عملیات ماینینگ بیت‌کوین وام اهدا کرده است. سال گذشته در ماه ژوئن استیو بول‌لاک(Steve Bullock) فرماندار ایالت مونتانا اعلام کرد که مبلغی معادل ۱۱۲۴۰۳۰ دلار به عنوان کمک برای توسعه‌ی اقصادی منطقه با ایجاد شغل، آموزش کارکنان و برنامه‌ریزی برای رشد اهدا شده که حدود ۴۱۶ هزار دلار آن به پروژه‌ی ماینینگ بیت‌کوین با نام Spokane تخصیص داده شده است.

 در یک گزارش مطبوعاتی از دفاتر بول‌لاک، وی اظهار داشت:

شهر Missoula ۴۱۶ هزار دلار بودجه BSTF(بودجه‌ی توسعه‌ی اقتصادی) برای ایجاد شغل و کمک به پروژه‌ی Spokane دریافت کرده است تا این پروژه را گسترش دهد، پروژه‌ای که به این کمپانی اجازه می‌دهد تا ۶۵ شغل جدید در شهر Bonner ایجاد کند. بودجه‌ی BSTF برای مواردی همچون خرید تجهیزات، ماشین آلات، اسباب، نرم افزار و پرداخت دستمز کارمندان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پروژه‌ی Spokane یک مرکز داده است که خدمات امنیتی برای شبکه‌‌ی بیت‌کوین فراهم می‌کند.

Steve Bullock

نظز شما در رابطه با گفته‌های سناتور استیو دینز چیست؟ آیا منبع انرژی جایگزین ارزان دیگری برای صنعت ماینینگ وجود ندارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا