اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

۲۵۰ میلیون دلار حجم مبادله‌ی تقلبی در صرافی Bithumb

یک کاربر با استفاده از مبادلات جعلی اقدام به فرایند پولشویی در این صرافی کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • گزارشات نشان می‌دهد که یکی از کاربران صرافی رمزارزی Bithumb روزانه معادل ۲۵۰ میلیون دلار حجم مبادله‌ی تقلبی ایجاد می‌کند و با استفاده از طرح بازپرداخت ۱۲۰درصدی این صرافی، روزانه به درآمد بالایی دست یافته است.

الکس کروگر(Alex Krüger) یک اقتصاددان و تحلیل‌گر صنعت رمزارزی به تازگی کشف کرده است که یک کاربر در بزرگ‌ترین صرافی رمزارزی کره‌ی جنوبی یعنی Bithumb اقدام به دستکاری‌هایی کرده است. آقای کروگر روز یک‌شنبه با انتشار یک پست توییتری اعلام کرد که حدود ۲۵۰ میلیون دلار «حجم مبادله‌ی تقلبی» به صورت روزانه در صرافی Bithumb جابجا می‌شود، که دقیقا هرروز صب ساعت ۱۱ به وقت کره این عمل صورت می‌گیرد.

طبق گفته‌های این تحلیل‌گر آرژانتینی صنعت رمزارزی، یک کاربر خاص از روز ۲۵ آگوست تا کنون هر روز از این شیوه برای ایجاد حجم مبادله‌ی جعلی در صرافی Bithumb استفاده کرده است. کروگر توضیح داد که «صرافی Bihumb تا ۱۲۰درصد از تمام هزینه‌های معاملاتی که توسط کاربران پرداخت می‌شود را از طریق کانال‌های Airdrop به آن‌ها بازپرداخت می‌کند. محدودیت مبادله‌ی روزانه‌ای این صرافی برای بازپرداخت حدود ۱ میلیارد ون(معادل تقریبی ۹۰۰ هزار دلار) می‌باشد.

صرافی رمزارزی Bithumb هزینه‌های مبادلاتی را با کسر ۰/۱۵درصد از ارزش هر مبادله‌ی انجام شده بر این پلت‌فرم، جمع‌آوری می‌کند. این عمل به کاربران اجازه می‌دهد که سودی معادل ۰/۱۸ درصد کل حجم مبادله‌ی انجام شده در این صرافی را بدست آورند.(۰/۱۵درصد ضربدر ۱۲۰درصد= ۰/۱۸ سود خالص)

پول‌شویی: وارد کردن دو سفارش متقابل

در صورتی که یک کابر تصمیم بگیرد با خودش مبادله انجام دهد، این فرایند به او دو برابر مقدار گفته شده یعنی ۰/۳۶ درصد سود اهدا خواهد کرد. آقای کروگر طی یک پست توییتری به صورت خلاصه توضیح داد که این کار طیق کوچکی از «تجارت پول‌شویی» با «وارد کردن دو سفارش محدود متقابل» امکان‌پذیر است و کل هزینه‌های مربوط به طرفین این مبادله(که هردو به یک کاربر مربوط می‌شود) حدود ۰/۳ درصد خواهد بود. پس از اضافه نمودن میزان ۱۲۰درصد به این مورد، این سود به ۰/۳۶درصد برای تمامی مبادلات تبدیل خواهد شد.

آقای کروگر اشاره کرد که اگر یک کاربر بخواهد به تنهایی اقدام به جمع‌آوری این ۱ میلیارد ون(ارز فیات کره‌ی جنوبی) بکند، تنها به وسیله‌ی روش اعلام شده این امر امکان پذیر خواهد بود. با این حال، برای انجام چنین مبادله‌ای، که در اکثر مواقع غیرقانونی محسوب می‌شود، این کاربر باید ۲۷۸ میلیارد ون مبادله کند، رقمی که معادل ۲۵۰ میلیون دلار خواهد بود.

آقای کروگر متوجه شده است که این دقیقا همان کاری است که یک کاربر از هفته‌ی گذشته شروع به انجام آن کرده است و هر روز این کار را تکرار می‌کند. به عنوان نتیجه‌ی مبادلات تقلبی این کاربر، صرافی رمزارزی Bithumb هرروز معادل ۲۵۰ میلون حجم مبادله‌ی تقلبی طی ۲۴ ساعت تجربه می‌کند.

به اولین نفر، اول رسیدگی ‌می‌شود

از آنجایی که این صرافی رمزارزی کره‌ای هرروز براساس «اولین نفر، اولین خدمات»(هرکس که زودتر اقدام کند سریع‌تر روند فعالیت‌های او پرداز می‌شود) بازپرداخت‌های خود را انجام می‌دهد، این کاربر دقیقا راس ساعت ۱۱ به وقت کره ۲۵۰ میلون دلار مبادله انجام می‌داده است. آقای کروگر با انتشار یک نمودار مربوط به الگوی میزان تجارت در صرافی Bithumb در توییتر خود اعلام کرد که:

توجه کنید که چطور ۳۱هزار بیت‌کوین(معادل ۲۵۲ میلیارد ون) دقیقا راس ساعت ۱۱ مبادله می‌شود. باقیمانده‌ی این رقم که ۲۶ میلیارد ون است در رمزارزهای دیگری مبادله می‌شود.

Alex Krüger

نمودار ارائه شده که نشان می‌دهد هرروز راس ساعت ۱۱ حجم مبادله‌ی تقلبی ایجاد می‌شود

آقای کروگر همچنین اظهار داشت که صرافی Bithumb در حال حاضر یک «کمپین بازاریابی پرخرج» را بکار گرفته است. پس از کم کردن هزینه‌های مربوط به مبادلات، افرادی که اقدام به پول‌شویی کرده‌اند می‌توانند به صورت روزانه تا ۱۵۰هزار دلار و در مجموع طی این برنامه‌ی ارائه شود توسط صرافی ۴/۵ میلیون دلار درآمد خالص داشته باشند.

طبق گزارشات منتشر شده در ماه آگوست، Crypto Exchange Ranks یا CER که یک گروه تحقیقاتی می‌باشد، به این نتیجه رسیده که چندین صرافی رمزارز اقدام به دستکاری حجم مبادله‌ی پلت‌فرم خود کرده‌اند. اسامی این پلت‌فرم‌ها BitForex، CoinEx و FCoin معرفی شده است.

نظر شما در رابطه با این حجم مبادله‌ی تقلبی چیست؟ چه راهکار‌هایی برای مقابله با انجام اینچنین فرایند‌های پولشویی وجود دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptoglobe

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا