اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

هشدار کارشناس امنیتی گوگل در مورد رمزارزها

در سرویس‌های چت عمومی هرگز از دارایی‌های دیجیتال خود سخن نگویید!

نکات برگزیده مطلب
  • مارک ریشر(Mark Risher)، رئیس مدیریت محصولات، احراز هویت، امنیت حساب‌های کاربری و اسپم گوگل اخیرا توصیه کرد که سرمایه‌گذاران رمزارزها در زمینه‌ی محل نگهداری آنلاین رمزارزهایشان خودنمایی نکنند.

در فضای آنلاین خودنمایی نکنید

مارک ریشر سرپرست بخش امنیت گوگل، در مصاحبه‌ با CNBC به معامله‌گران در خصوص آشکار کردن اطلاعات کیف پول‌های رمزارزی در اینترنت هشدار داد.

آقای ریشر هشدار داد، در معرض نمایش قرار دادن ثروت مجازی، خطر جذب حملات سایبری و هدف قرار گرفتن آن کیف پول‌ را به همراه دارد. آقای ریشر اظهار داشت که ردپای بسیاری از این دسته حملات را می‌توان در پستی که قربانی در یک مسیج برد عمومی ارسال کرده و موجب جلب توجه اسکمر‌ها شده است، جستجو کرد.

او گفت:

آن‌ها از شخصی با مرتبه‌ی پایین‌تر برای دستیابی به هدف‌های با ارزش بالاتر استفاده می‌کنند، همانند یک شخصیت سیاسی. یا احتمالا در هنگامی که در مسیج برد عمومی درباره‌ی بیت‌کوین بحث می‌کنید شما را زیر نظر داشته‌اند. Mark Risher

افزایش آمار فریب اسکمر‌های آنلاین

ریشر همچنین هشدار داد که بسیار از مهاجمان قربانیان خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی هدف قرار می‌دهند. این شبکه‌ها به اسکمر‌ها امکان انجام تحقیق در مورد هدفشان را می‌دهد. ریشر گفت: «ممکن است فکر کنید مهاجمان به شکل عمومی از شما آقا یا خانم سوالاتی را می‌پرسند، اما حقیقت این است که بسیاری از این مهاجمان تحقیقات بسیار جدی را بر روی قربانیانشان انجام می‌دهند.»

در ابتدای سال جاری گزارش شد که یوتیوبر‌های رمزارزی به طور فزاینده‌ای توسط مهاجمان مورد هدف قرار می‌گیرند. پیتر سدینگتون(Peter Saddington)، صاحب کانال یوتیوب «Decentralized TV» اظهار داشت، در انتهای سال 2017 حساب او هک شد، او می‌گوید:

«شما باید به عنوان یک یوتیوبر بسیار مراقب باشید. در روزهای اول من از یوتیوب برای نشان دادن معاملاتم استفاده کردم و متوجه شدم که ایده‌ی خوبی نبوده است.»

آقای سدینگتون ادعا می‌کند که بسیاری از یوتیوبر‌ها «با ارتکاب اشتباه، روش صحیح را یاد گرفته‌اند. هیچ بانکی وجود ندارد که به آن مراجعه کرده و بگوییم: بانک گرامی، اموال من به سرقت رفته است لطفا آن را به من بازگردانید. ما دیگر در این سیستم مالی قرار نداریم، اگر شما بیت‌کوین خود را از دست بدهید، 100 درصد تقصیر شماست.»

پاسخ شما به توصیه‌های آقای ریشر چیست؟ نظرات خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com
دکمه بازگشت به بالا