اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تبدیل تاسیسات وزارت دفاع آمریکا به مزرعه‌ی ماینینگ

یک شرکت چینی در حال مذاکره برای دسترسی و تغییر کاربری این تاسیسات است

نکات برگزیده مطلب
  • طبق گزارشات منتشر شده، شرکت سرمایه‌گذاری Wuhan General Group در حال مذاکره برای تغییر کاربری تاسیسات وزارت دفاع سابق ایالات متحده به مزارع بزرگ ماینینگ است.

طبق یک اعلامیه‌ی مطبوعاتی که در روز ۱۱ سپتامبر منتشر شده است، شرکت سرمایه‌گذاری Wuhan General Group چین وارد مذاکراتی شده است تا یکی از واحدهای تاسیساتی وزارت دفاع ایالات متحده را به یک مزرعه‌ی ماینینگ تبدیل کند.

طبق این گزارشات، در صورتی که این مذاکرات موفقیت‌آمیز باشند، این شرکت چینی در اواخر ماه اکتبر اولین مجموعه‌ی سفارش شده از ریگ‌های ماینینگ خود را دریافت خواهد کرد و مابقی نیز طی ماه‌‌های آینده به دستشان خواهد رسید. گزارش شده که در زمان تغییر کاربری این تاسیسات، Wuhan General Group برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده تا از برق ارزان، آب و هوای سرد و اینترنت پرسرعت ایالات متحده که از عوامل مهم فرایند ماینینگ هستند، استفاده نماید.

این مرکز داده که ۵۵هزار فوت مربع مساحت و بیش از ۳مگاوات ساعت برق در دسترس دارد، می‌تواند تا ۱۳۰۰ دستگاه ماینینگ اسیک را در خود جای دهد؛ برای سال ۲۰۱۹ نیز برنامه‌ریزی شده که میزان برق در دسترس این تاسیسات به ۳۰مگاوات ساعت افزایش یافته و ۱۲هزار دستگاه ماینینگ دیگر نیز به این مجموعه افزوده شود. براساس براورد‌های این شرکت، این تاسیسات با داشتن ۱۳۰۰ دستگاه ماینینگ خود در مراحل اولیه قادر به کسب درآمد ۳/۵ میلیون دلار در ماه است. رمی کامانه(Ramy Kamaneh) مدیرعامل شرکت Wuhan General Group در رابطه با این موضوع توضیح داد:

ما برنامه‌ریزی کرده بودیم که این تاسیسات را سه ماه پیش بسازیم، اما با پیش گرفتن روندی نزولی توسط بازار رمزارزی، ما یک گام به عقب برداشتیم تا استراتژی‌های خودمان را دوبار ارزیابی و بازنگری کنیم. تصمیم‌گیری در رابطه با انتظار برای رسیدن بازار به یک ثبات نسبی بسیار کار خوبی بود؛ به خصوص با توجه به این مورد که بسیاری از دستگاه‌های استخراج رمزارز دیگر حتی در این وضعیت بازار، سودآور هم نیستند. ما در راستای منافع شرکت و سهامداران آن عمل کردیم و معتقدیم که بازار به پایین‌ترین حد ممکن رسیده و اکنون زمان شروع فرایند سعودی است.

در ماه می یک استارت‌آپ استرالیایی مرتبط با بلاک‌چین IoT و توزیع کننده‌ی سخت‌افزار‌های ماینینگ به نام Royalti Blockchain Group از یک طرح مشترک برای تبدیل یک نیروگاه برق متروکه به یک مجتمع بلاک‌چین یا « Blockchain Applications Complex» رونمایی کرد؛ در حالی که راه‌اندازی یک مرکز استخراج بیت‌کوین(BTC) در همان اطراف به حدود ۲ هکتار زمین نیاز دارد. طبق گزارشات قرار است تا این نیروگاه متروکه برای پروژه‌ی یاد شده برق ارزان تولید کند.

برخی از ایالات‌های آمریکا به دلیل پایین بودن قیمت برق شناخته‌ شده‌اند که این امر باعث شده تا به مقصد خوبی برای کمپانی‌های ماینینگ رمزارز تبدیل شوند. در ماه جولای، قانون‌گذاران دولتی نیویورک یک طرح جدید برای نرخ هزینه‌ی مصرف برق صنایع ماینینگ ارائه کردند که به آن‌ها اجازه می‌دهد برای قرارداد‌های خود به مذاکره بپردازند. همچنین مسئولین منطقه ماسنا(Massena) طرح تعیین تعرفه‌ای را معرفی کرده‌اند که در آن می‌توان به صورت مورد به مورد تعرفه تعیین کرد تا برق مصرفی بقیه مشتری‌ها(ماینر‌ها) به صورت منصفانه محاسبه شود.

نظر شما در رابطه با تغییر کاربری تاسیسات وزارت دفاع ایالات متحده چیست؟ استفاده از امکانات ایالات متحده چه میزان در هزینه‌های ماینینگ برای شرکت‌های بزرگ صرفه‌جویی به همراه دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا