اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

حساب کاربری Bitmain در پیام‌رسان WeChat مسدود شد

این پیام‌رسان به دلیل «نقض قوانین و انتشار اخبار جعلی» این کار را انجام داده است

نکات برگزیده مطلب
  • طبق گزارشات خبرگزاری‌های محلی در پکن، پیام‌رسان WeChat به تازگی کانال رسمی فروش محصولات کمپانی Bitmain را به اتهام نقض قوانین و نداشتن مجوز‌های لازم برای فعالیت، مسدود کرده است.

طبق یک اعلامیه‌ی رسمی که روز سه‌شنبه ۱۰ سپتامبر در کانال رسمی Bitmain منتشر شده، پلت‌فرم رسانه‌های اجتماعی WeChat که توسط کمپانی Tencent توسعه یافته و در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر چینی دارد، کانال‌های فروش رسمی شرکت Bitmain که بزرگ‌ترین تولید کننده سخت‌افزار‌های استخراج بیت‌کوین(BTC) در جهان می‌باشد را مسدود کرده است. در زمان نگارش این مقاله دیگر کانال‌های ارتباطی این کمپانی بزرگ در پیام‌رسان WeChat، از جمله کانال خدمات پس از فروش و حساب رسمی این شرکت، همچنان فعال هستند.

کانال رسمی فروش شرکت Bitmain که در پیام‌رسان WeChat با نام «antminersale» فعالیت می‌کرد، در حال حاضر دیگر محتوایی را نشان نمی‌دهد و در عوض یک اخطار نقض قوانین را به نمایش گذاشته است. در این اخطار آمده است:

در پی شکایت‌های کاربران، WeChat اقدام به بررسی شبکه‌ی مذکور نموده و به این نتیجه رسیده است که این حساب کاربری بدون داشتن مجوز‌های لازم و هرگونه گواهی‌نامه‌ای، اقدام به انتشار و توزیع اطلاعاتی مربوط به کسب و کار‌ها خود کرده است.WeChat 

نمایی از اخطار نقض قوانین در کانال مسدود شده

منابع خبری مختلف توانسته‌اند خود را به نمایندگی خدمات مشتریان شرکت Bitmain برسانند و در رابطه با این موضوع از آن‌ها سوال کنند؛ در پاسخ Bitmain مسدود شدن کانال رسمی فروش خود در این پیام رسان را انکار نکرده است، اما تاکید نموده که حساب رسمی این شرکت به همراه حساب مربوط به خدمات پس از فروش، هنوز مسدود نشده و کاملا در دسترس قرار دارند.

به نظر می‌رسد که این اقدام پیام‌رسان WeChat به نوعی پس‌لرزه‌ی فرایند مسدود‌سازی حساب‌های مرتبط با صنعت رمزارزی در روز ۲۲ آگوست است، چونکه ظاهرا این پیام رسان طی هفته‌ی جاری نیز چندین حساب کاربری صنعت رمزارزی دیگر را نیز مورد هدف مسدود‌سازی قرار داده و حالا همه‌ی این کانال‌ها اطلاعیه‌ی نقض قوانین یکسانی را به نمایش گذاشته‌اند.

منابع خبری در چین تصریح کرده‌اند که حساب‌های مسدود شده‌ی دیگر با عنوان «اخبار جعلی» یا با عناوین دیگری همچون انتشار اطلاعات کلاه‌برداری پیرامون ICOها مسدود شده‌اند. در بیم این حساب‌های مسدود شده می‌توان به Kuangresearch، Dianbichengjin، Fcoin Community و Delphy اشاره کرد.

طبق گفته‌های شخصی که مدیریت حساب «Crypto Mad Man» را تحت نام شناسایی «shuzihuobiqushikuangren» در نرم‌افزار WeChat بر عهده دارد، به نظر می‌رسد که طی این موج مسدود‌سازی حساب‌های مربوط به صنعت رمزارزی، حساب‌هایی که به شرکت‌های بزرگ مربوط هستند به شکل چشمگیری نسبت به حساب‌های شخصی افراد، بیشتر در معرض مسدودسازی قرار دارند. منابع خبری مستقر در چین گزارش داده‌اند که حساب رسمی مربوط به این کانال که یک کانال پیش‌بینی قیمت رمزارزها است و توسط یک شخص ادامه می‌شود هنوز به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد در حالی که حساب‌کاربری زیرمجموعه‌ی آن که توسط کمپانی برای تبلیغ ارزهای ثانویه‌ی جدید مورد استفاده قرار می‌گرفت، مسدود شده است.

طبق گزارشات روز ۲۱ آگوست، پیام‌رسان WeChat قبلا هم تعداد زیادی از حساب‌های مربوط به شرکت‌های صنعت رمزارزی و بلاک‌چین را به صورت دائمی مسدود کرده بود. در این میان می‌توان به حساب رسمی CoinDaily، Deepchain و خبرگزاری صرافی Huobi اشاره کرد که همگی به اتهام انتشار اخبار کاذب و نقض مقررات، طی ماه جاری مسدود شده‌اند.

از آن زمان تاکنون دو کمپانی بزرگ چینی Baidu و Alibaba نیز به عنوان بخشی از برنامه‌ی ممنوعیت صنعت رمزارزی در سراسر کشور، به Tencent پیوسته‌ند تا مطابق با مواضع سخت‌گیرانه‌ی پکن، اقدامات ضد صنعت رمزارزی جدید خود را، تحمیل کنند.

نظر شما در رابطه با موضع‌گیری‌های پیام‌رسان WeChat چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا