اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

افزایش محبوبیت بلاک‌چین در بین شرکت‌های بزرگ

آمار نشان می‌دهد که محبوبیت بلاک‌چین ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است

نکات برگزیده مطلب
  • آمار بدست آمده توسط یکی از محققین صنعت رمزارزی نشان می‌دهد که میزان تمایل شرکت‌های بزرگ به استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین حدود ۱۱ افزایش داشته است.

طبق گزارشات منتشر شده در روز ۱۱ سپتامبر، تحقیقات جدید یکی از محققان صنعت رمزارزی با نام Juniper House نشان می‌دهد که تمایل شرکت‌های بزرگ به استفاده از بلاک‌چین طی سال جاری ۱۱ درصد افزایش یافته است.

این آمار‌های بدست آمده از پرسشنامه‌ها تحت نام «توسعه، درآمد و طرز برخورد» هستند و نشان می‌دهند که ۶۵ درصد از شرکت‌های بزرگ(که هرکدام چیزی در حدود ۱۰هزار نفر کارمند دارند) در نظر دارند که از بلاک‌چین استفاده کنند و یا به صورت مشغول استفاده از آن هستند که این امر نشان دهنده ۱۱ درصد افزایش نسب به ۵۴درصد در سال گذشته می‌باشد.

تجزیه و تحلیل بیشتر داده‌ها نشان می‌دهد که تقریبا یک چهار شرکت‌ها از مفهوم Proof Of Concept بلاک‌چین عبور کرده و در حال آزمایشات و بازاریابی تجاری هستند. محدوده‌ی بالقوه‌ی کاربرد این تکنولوژی نیز گسترش یافته است و تنها ۱۵درصد از شرکت‌ها کاربرد‌های مرتبط با بلاک‌چین و مربوط به پرداخت‌ها ارائه‌کرده‌اند، این رقم در سال گذشته ۳۴ درصد بوده است.

این گزارشات نشان می‌دهد که علاقه‌ی چشم‌گیری در حوزه‌های لجستیک، اعتبار و قرارداد‌های هوشمند از سمت این شرکت‌ها وجود دارد.

حتی با وجود اینکه اتریوم(ETH) طی روز‌های گذشته در بازار روندی نزولی داشته است،‌ یافته‌های Juniper نشان می‌دهد که نزدیک به نیمی از شرکت‌های پاسخگو به این پرسشنامه، در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از پتانسیل‌های استاندارد‌سازی این پلت‌فرم برای راه‌اندازی نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز(dApp) اختصاصی خود بر روی بلاک‌چین اتریوم هستند.

آمار نشان می‌دهد شرکت‌هایی که قبلا بیش از ۱۰۰هزار دلار سرمایه‌گذاری در بلاک‌چین داشته‌اند، در نظر دارند که حداقل همان میزان سرمایه‌گذاری را طی سال آینده نیز داشته باشند. Juniper اشاره کرد که این مورد نشان دهنده‌ی بازخورد‌های اولیه بسیار مثبت در مورد سرمایه‌گذاری در این فناوری بوده است و کافی است تا این شرکت‌ها تعهدات فعلی خود را برای تداوم توسعه‌، تقویت کنند.

با این حال، جیمز موآر(James Moar) به عنوان همکار Juniper در نگارش این تحقیقات، با اشاره به چالش‌های بالقوه ناشی از ادغام بلاک‌چین‌ها در سیستم‌های قدیمی، اشاره کرد:

یافته‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های نیاز دارند تا به صورت همزمان سیستم جدید را در کنار سیستم‌های قدیمی در یک دوره‌ی طولانی مدت راه‌اندازی کنند، زیرا این کار تنها راه حل کردن مشکلاتی است که شاید در آینده بوجود آید.James Moar

جالب اینجاست که در میان غول‌های فناوری جهان، کمپانی IBM محبوب‌ترین شرکت ارائه کننده‌ی راه‌حل‌های بلاکچینی شناخته می‌شود. آمار نشان می‌دهد که ۶۵درصد از شرکت‌‌ها کمپانی IBM را به عنوان «راحترین‌ترین و سریع‌ترین انتخاب» نامیده‌اند. رقیب کمپانی IBM شرکت مایکروسافت است که با ۷درصد رای توانسته جایگاه دوم را کسب کند.

یک نظرسنجی بزرگ نیز که اخیرا توسط Big Four انجام شده، نشان می‌دهد که در میان کسب و کار‌هایی که با اجرای راه‌حل‌های بلاک‌چینی در چرخه‌ی محدود سنتی خود سروکار دارند، ۷۴درصد اعلام کرده‌اند که تیم اجرایی آن‌ها معتقد است که برای استقرار و استفاده از این راه‌حل‌ها یک «پرونده‌ی تجاری قانع کننده» وجود دارد.

نظر شما در رابطه با نتایج این نظرسنجی چیست؟ استفاده از بلاک‌چین چه تاثیری بر روند کسب و کار این شرکت‌ها داشته است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا