اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

67 کیف‌پول 56 درصد از کل کوین‌های بیت‌کوین کش‌ را در اختیار دارند

گزارش‌های اخیر حاکی از استفاده‌ی تجاری کم از بیت‌کوین کش و کاهش 85 درصدی ارزش بازار این رمزارز است

نکات برگزیده مطلب
  • در ابتدای آگوست، بیت‌کوین کش اولین سالگرد تولدش را جشن گرفت. با این وجود، گزارش‌های اخیر مبنی بر استفاده‌ی تجاری کم از بیت‌کوین کش، همراه با کاهش 85 درصدی ارزش بازار این رمزارز، این جشن و خوشحالی را تحث تاثیر قرار داده است.

بیت‌کوین واقعی؟

هم‌اکنون بیش‌تر از یکسال از زمانی که بیت‌کوین کش(Bitcoin Cash) از هسته‌ی بلاکچین بیت‌کوین جدا شد می‌گذرد. این رمزارز هم اکنون با قیمت 552 دلار در زمان نگارش این مقاله معامله می‌شود. طرفداران بیت‌کوین کش شامل راجر ور(Roger Ver)، بیت‌کوین کش را با عنوان «بیت‌کوین واقعی» تبلیغ می‌کردند.

در ماه می، راجر ور در مصاحبه‌ی تلفنی با CNBC ادعا کرد:

این چیزی است که به (بیت‌کوین کش) ارزش بنیادین می‌دهد، می‌توان این رمزارز را در تجارت به منظور پرداخت هزینه‌ها استفاده نمایید. در حالی که، بسیاری از دیگر توکن‌ها تنها به دارایی بسیار پر‌ریسک تبدیل شده‌اند و در واقع هیچ ابزار مفیدی ندارند.

Roger Ver

با این وجود، به‌نظر نمی‌رسد بتوان این ادعا‌ها را در بازار فعلی تعمیم داد. اقتصاددان ارشد خانم کیم گرائر(Kim Grauer) در مصاحبه‌ی تلفنی با بلومبرگ، با بررسی ادعای ور در استفاده از BCH در تجارت به منظور پرداخت هزینه‌ها صحبت را آغاز کرد. او تراکنش‌های 17 صرافی بزرگ را بررسی کرد و متوجه شد:

ارزش تراکنش‌های بیت‌کوین کش از 10.5 میلیون دلار درماه مارچ که در ماکزیمم مقدار قرار داشت به 3.7 میلیون دلار در ماه می کاهش یافت. همچنین تراکنش‌های بیت‌کوین نیز از پیک 412 میلیون دلاری در ماه ستامبر به 60 میلیون دلار در ماه می کاهش داشته است.

Kim Grauer

به علاوه، گرائر می‌گوید پذیرش کم بیت‌کوین کش می‌تواند در نتیجه‌ی تمرکز مالکیت BCH در تعداد زیادی از آدرس‌های کیف پول(Wallet) خارج از صرافی‌ها باشد. او اشاره می‌کند:

تقریبا 56 درصد از بیت‌کوین کش توسط 67 کیف پول کنترل می‌شود که در صرافی‌ها قرار ندارند. از این میان، دو کیف پول حاوی 10 تا 100 هزار بیت‌کوین کش هستند. ثروتمندانی که تعداد زیادی بیت‌کوین کش را نگهداری می‌کنند، کسانی هستند که حجم بالایی بیت‌کوین کش را به خدمات تجاری ارسال می‌کنند.

Kim Grauer 

اگر شبکه‌ی بیت‌کوین و بیت‌کوین کش را به یک بزرگراه به همراه وسایل نقلیه‌ای که روی این بزرگراه در حال حرکت هستند تشبیه کنیم، تفاوت تعداد کوچه‌های هر بزرگراه، تفاوت اندازه‌ی بلاک بین دو زنجیره و تفاوت اندازه‌ی وسایل نقلیه‌ی موجود، اندازه‌ و حجم هر تراکنش را تداعی می‌کند.

به وضوح مشخص است که با وجود کاهش رونق در مارکت بیت‌کوین کش، ظرفیت بالاتر موجود در هر بلاک در مقایسه با بیت‌کوین و حجم کمتر تراکنش‌ها در مقایسه با آن باعث می‌شود این ظرفیت خالی بماند و به شهر ارواح تشبیه شود.

سهم بازار بیت‌کوین کش نیز به طور پیوسته در پی اصلاح قیمت رمزارزها که از انتهای سال 2017 تاکنون ادامه داشته است، تضعیف شده است. با نگاهی به سهم بازار بیت‌کوین انعطاف پذیری آن مشخص می‌شود، چرا که توانسته حداقل سهم 32 درصدی از کل بازار رمزارزها را به 53 درصد در زمان نگارش مقاله برساند.

بیت‌کوین کش همچنین از نظر کاهش ارزش بازار نیز نسبت به بیت‌کوین 6690 دلاری، افت بیشتری داشته است. بیت‌کوین کش پس از فهرست شدن در Coinbase در اواخر سال 2017 به ماکزیمم قیمت 3700 دلار رسید و پس از آن با کاهش قیمت روبرو شده و قیمت آن هم اکنون به 522 دلار رسیده است. یعنی کاهش ارزش بیت‌کوین کش 86 درصد و در مقایسه با بیت‌کوین که تاکنون 68 درصد از ارزش بازار خود را از دست داده است، وزن بیشتری را داراست.

در ابتدای آگوست خبر‌های بد بیشتری در ارتباط با بیت‌کوین کش منتشر شد، توسعه‌ دهنده‌ی «هسته‌ی بیت‌کوین» به آسیب پذیری اجماع(consensus vulnerability) در کد‌های بیت‌کوین کش اشاره کرد که می‌تواند منجر به خسارت‌های بزرگ جبران ناپذیری به بلاکچین بیت‌کوین کش شود.

نظر شما در ارتباط با بیت‌کوین کش چیست؟ آیا بیت‌کوین کش همچنان ارزش بازار خود را از دست خواهد داد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist
دکمه بازگشت به بالا