اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

نسخه‌ی بتای کیف‌پول‌ Trinity Desktop برای IOTA منتشر شد

بنیاد IOTA توضیحات کاملی در رابطه با این محصول جدید ارائه کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • به تازگی نسخه‌ی بتای عمومی کیف‌پول رمزارزی Trinity Desktop برای IOTA منتشر شده و بنیاد آیوتا نیز با مقایسه‌ی این نسخه با نسخه‌ی موبایلی آن به تشریح برخی ویژگی‌های منحصر به فرد آن پرداخته است.

 بنیاد IOTA در تاریخ ۲۵ آگوست ۲۰۱۸ اعلام کرد که نسخه‌ی بتای عمومی کیف‌پول Trinity Desktop برای سیستم‌ عامل‌های ویندوز و مک منتشر خواهد شد. نسخه‌ی موبایلی کیف‌پول Trinity برای رمزارز IOTA توسط فردی به نام چارلی وارلی(Charlie Varley) در حالی که در کارشناسی ارشد رشته علوم کامپیوتری در کالج لندن مشغول به تحصیل بوده و به صورت خودآموز برنامه‌نویسی یاد گرفته است، تحت نظارت دکتر نوین راماچاندرام(Navin Ramachandran) از بنیاد IOTA، ساخته شده است. چارلی وارلی پس از پایان تحصیلات خود در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۱۸ به بنیاد IOTA پیوست.

کارکرد ترینیتی در مک
کارکرد ترینیتی در مک

در ژانویه ۲۰۱۸ بنیاد IOTA پروژه‌ی Trinity را تحت کنترل خود گرفت و یک آزمایش رسمی روی نسخه‌ی آلفا برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS این کیف‌پول با بیش از ۲۵۰ کاربر، آغاز نمود. این روند منجر به تمرکز هرچه بیشتر بنیاد IOTA روی امنیت و ایمنی این کیف‌پول شد. سپس در تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۱۸ بنیاد IOTA اعلام کرد از آنجا که کدهای Trinity دچار تغییرات ساختاری زیاده شده است، قبل از ارائه‌ی نسخه‌ی بتای عمومی این کیف‌پول، انجام بررسی و رسیدگی به نسخه‌ی موبایل آن توسط یک شرکت خارج از بنیاد به امری ضروری تبدیل شده است. این فرایند بررسی و بازبینی که توسط یک شرکت امنیت فناوری اطلاعات آلمانی با نام Accessec صورت خواهد گرفت، از ماه مارس ۲۰۱۸ شروع می‌شود.

روز ۲۹ می ۲۰۱۸ نسخه‌ی بتای کیف‌پول Trinity Mobile برای سیستم‌ عامل‌های انروید و iPhone معرفی شد.

کارکرد ترینیتی در آیفون
کارکرد ترینیتی در آیفون

سپس در تاریخ ۷ جولای ۲۰۱۸ از طریق یک پست وبلاگی با عنوان « Trinity wallet — Summer update»(کیف‌پول Trinity- بروز رسانی تابستانی) وضعیت کیف‌پول دسکتاپی Trinity مشخص شد. در این پست آمده است:

نسخه‌ی دسکتاپی این کیف‌پول با بیش از ۵۰۰ عضو انجمن که اقدام به بررسی دقیق و گزارش هرگونه اشکالات آن کرده‌اند، برای ماه‌ها تحت مرحله‌ی الفا بوده است. اگر از کار با کیف‌پول Trinity Mobile لذت برده‌اید، قطعا از کارکردن ریچارد گریویس(Rihards Gravis که در انجمن‌های مختلف تحت نام iota.dance شناخته می‌شود) بر روی نسخه‌ی دسکتاپ کیف‌پول Trinity شگفت زده خواهید شد. این کیف‌پول یک برنامه‌ی کامل با قابلیت‌های فراوان و یک رابط کاربری زیبا است که عملیات تولید seed، ذخیره‌ی seed و همچنین ارسال و دریافت رمزارز IOTA را به شکلی بی‌نظیر و ایمن، ممکن می‌سازد. با پیاده‌سازی یکی از آخرین و جدید‌ترین ویژگی‌های امنیتی با نام SeedVault، ما اکنون می‌توانیم این نرم‌افزار را برای بازرسی و بررسی ثانویه(که توسط شرکت آلمانی Accessec GmbH انجام می‌شود) ارائه کنیم.

IOTA Foundation blog post

مهم‌ترین موردی که می‌توان در این گزارشات دید، این است که نسخه‌ی دسکتاپی کیف‌پول Trinity در مقابل نسخه‌ی موبایلی یا Trinity Mobile دارای امکانات بسیار بیشتری است.

در نهایت تیم IOTA امروز اعلام کرد که نسخه‌ی بتای عمومی نرم‌افزار و کیف‌پول Trinity Desktop از هم اکنون برای دانلود در وب‌سایت رسمی Trinity قابل دسترسی است. در زمان عرضه، بنیاد IOTA یک‌باز دیگر توضیح داده که بخش امنیتی این نرم‌افزار تحت یک بازرسی و بررسی ثانویه قرار گرفته است. تمامی کد‌های نسخه‌ی موبایل و نسخه‌ی دسکتاپی کیف‌پول Trinity منبع باز بوده و بر روی صفحه‌ی Github بنیاد IOTA قابل دسترسی است.

طبق نقشه‌ی راه ارائه شده برای آخرین نسخه از کیف‌پول‌های Trinity به نظر می‌رسد که ویژگی‌هایی همچون node quorum، کد QR رمزنگاری شده، remainder chaining، پشتیبانی از چند زبان، انتقال داخلی، جستجوگر Tangle و ارتباط عمیق یا Deep linking برای هر دو نسخه‌ی دسکتاپ و موبایل، یکسان است. طبق گزارش بنیان IOTA ویژگی‌هایی همچون پشتیبانی از کیف‌پول‌های سخت‌افزاری Ledger Nano S، پشتیبانی از کیف‌پول‌های Trezor و پشتیبانی از فرایند YubiKey 2FA، تنها برای نسخه‌ی دسکتاپی این کیف‌پول در نظر گرفته شده‌اند.

نظر شما در رابطه با کیف‌پول جدید آیوتا چیست؟ آیا امکانات و امنیت این کیف‌پول جدید راضی کننده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
cryptoglobe.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام نسخه دسکتاپ ورژن 2.5.7 غیر فعال شده؟؟؟ مال من وصل نمیشه.// نسخه جدید ترینیتی دسکتاپ رو میشه نصب کرد؟؟؟ راهنمایی لفرمایید ممنون میشم

    1. سلام
      آخرین نسخه‌ی بتای این کیف‌پول رو می‌تونید از این لینک دانلود کنید: https://bit.ly/2QgwchX
      در اتصال مشکلی نداره، مگر اینکه تنظیمات اینترنت شما مشکلی داشته باشه.
      موفق باشید

دکمه بازگشت به بالا