اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تلگرام سرویس تایید ICO راه‌اندازی می‌کند

این سرویس‌ می‌تواند از فرایند‌های مختلفی برای انجام امور تایید هویت استفاده کند

نکات برگزیده مطلب
  • سرویس پیام‌رسان تلگرام به تازگی امکان جدیدی را روز پنج شنبه راه‌اندازی کرده است که Telegram Passport نام دارد و به نوعی یک روش تایید مجوز برای خدماتی است که نیاز به شناسایی یا KYC دارند.

نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام که توسط دوستدار بیت‌کوین، پاول دوروف(Pavel Durov) رهبری می‌شود، بخش زیادی از تعداد کاربران اولیه خود را مدیون رمزارزهاست. نرم‌افزار تلگرام به صورت روزانه توسط جامعه‌ی رمزارزی به عنوان یک کانال ارتباطی برای فروش توکن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و این امر باعث شده در زمان قطعی برخی سرویس‌های این پیام‌‌رسان، کاربران صنعت رمزارزی دچار مشکل شوند.

Telegram Passport یک سرویس‌ جدید و ابتکاری از سوی این پیام‌رسان است که با هدف تایید امور توسعه داده می‌شود. واضح است که این سرویس‌ جدید یک تلاش برای وارد شدن به بازار سرویس‌های تایید است، بازاری که توسط دو استارت‌آپ Civic(CVC) و Thekey(TKY) غبضه شده بود.  این سرویس به عنوان بخشی از برنامه‌های تلگرام در کنار راه‌اندازی بلاک‌چین و عرضه‌ی یک توکن بومی در نرم‌افزار پیام‌رسان بوده است.

این ابتکار عمل ابتدا در یک پست وبلاگی منتشر شد و تلگرام از یک‌پارچگی سرویس‌ خود در epayments.com رونمایی کرد، وب‌سایتی که کاربران از هم‌اکنون می‌توانند سیستم تایید آن را مورد آزمایش قرار دهند. در وب‌سایت رسمی تلگرام همچنین یک صفحه‌ی آزمایشی ایجاد شده است که کاربران می‌توانند چگونگی استفاده از این  سرویس‌ تایید هویت جدید را در این صفحه به صورت عملی و آموزشی تجربه کنند.

گزینه‌های تایید هویت عبارتند از پاسپورت، گواهینامه‌ی رانندگی، صورت‌حساب خدمات، اعلامیه‌های بانکی و سلفی؛ روش‌های متداولی که شرکت کنندگان در ICO به آن عادت خواهند کرد.

روش استفاده از Passport ساده است اما می‌تواند امن باشد؟

تلگرام به شدت با مقامات روسی درگیر یک مبارزه‌ی قانونی است که طی آن مقامات و سرویس‌های مخفی روسیه درخواست دسترسی امن و کاملی به داده‌های کاربران این کشور و احتمالا کاربران دیگر کشور‌ها را داشته‌اند. شرکت تلگرام که متعلق به پاول دوروف است، به شدت در برابر این گونه درخواست‌ها مقاومت نشان داده، اما بازهم برخی از کاربران این نرم‌افزار پیام‌رسان با وجود وعده‌هایی در رابطه با رمزنگاری بودن اطلاعات به صورت End to End بازهم به صورت ذاتی در مورد ارائه‌ی برخی اطلاعات شخصی خود به این پلت‌فرم نگران هستند.

این ICOها این امکان را به تلگرام می‌دهند که شرکت‌کنندگان را در فعالیت‌های تامین مالی و فروش دخیل کند و به وسیله‌ی آن هزینه‌ی مسئولیت ذخیره‌ی داده‌ها و اطلاعات را کاهش دهند. با استفاده از بات‌های برنامه‌نویسی شده، احتمالا می‌توان کاربران شرکت‌کننده در برنامه‌ی Telegram Passport را انتخاب و در Whitelist(لیست مجاز) قرار داد. گذشته از خطر و مسئولیت تلگرام در رابطه با انبوه اطلاعات حساس، این احتمال زیاد است که در آینده فروشندگان غیر مجازی اقدام به فروش حساب‌های تایید شده‌ی تلگرام را بفروشند! با هر مشکلی که تکنولوژی حل می‌کند، یکی دیگر به وجود می‌آورد!

نظر شما در رابطه با روش جدید ارائه شده توسط تلگرام چیست؟ آیا این روش می‌تواند فرایندی امن باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا