اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مایکروسافت سیستم اجماع Proof of Authority را برای Azure منتشر کرد

سیستم "اثبات اعتبار" نیاز به ماینینگ نخواهد داشت و برای اعتبار سنجی اعضاء به کار می‌رود

نکات برگزیده مطلب
  • مایکروسافت مکانیسم اجماع دیگری برای مشتریانی که اپلیکیشن‌هایی بر پایه‌ی اتریوم بر روی سرویس پردازش ابری Azure ایجاد می‌کنند و علاقه‌ای به ماینینگ ندارند، منتشر ‌کرد.

یکی از مهندسین نرم‌افزار Azure، کدی بورن(Cody Born) در پستی نوشت: مکانیسم Proof of Authority(اثبات اعتبار) فرآیند ماینینگ بر اساس سیستم Proof of Work(اثبات کار) که در بلاکچین‌های عمومی رایج است را جایگزین می‌کند. با این وجود تنها در سناریوی شبکه‌ی مجاز(در بلاکچین خصوصی و یا شرکتی که در آن تنها دعوت‌شوندگان به بلاکچین ممکن است به عنوان گره(node) شرکت داشته باشند) قابل اجرا است.

بورن می‌گوید Proof of Authority به مشتریان Azure اجازه‌ی تایید کارآمدتر تراکنش‌ها و حفظ سطح بالاتری از امنیت را می‌دهد. اگر چه اتر پایه ارزشی ندارد.

او توضیح می‌دهد:

پروتکل جایگزین، Proof of Authority برای شبکه‌های مجاز که در آن تمامی شرکت‌کنندگان در اجماع شناخته شده و قابل اطمینان هستند، بسیار مناسب‌تر است. Proof of Authority بدون نیاز به ماینینگ بسیار کارآمد بوده در حالی که تلرانس خطای بیزانتین(Byzantine fault tolerance) را همچنان حفظ می‌کند.

Cody Born

سیستم اجماع Proof of Authority اساسا به حضور دعوت شوندگان به شبکه به منظور اثبات مشارکت آن‌ها در شبکه‌ی غیر متمرکز نیاز دارد.

«هر یک از شرکت‌کنندگان در اجماع،  چندین گره‌(Node) که از طرفشان اجرا شده است را نمایندگی می‌کنند.» هدف این است که اگر یکی از گره‌ها خاموش شود، شرکت‌کنندگان در اجماع  همچنان بتوانند حضور خود را در شبکه حفظ کنند.

لازم به ذکر است که Proof of Authority هم اکنون تکنولوژی جدیدی بوده و اولین بار توسط توسعه‌دهندگان Parity بوجود آمد و در بلاکچین VeChain گسترش یافت.

بر اساس آن، سرویس ابری Azure مایکروسافت(Microsoft) در ماه می راه‌اندازی شد، ابزاری که به منظور تسهیل ایجاد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بر روی پلتفرم محاسبات ابری طراحی شده است.

نظر شما در زمینه‌ی استفاده از Proof of Authority بجای Proof of Work در بلاکچین چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Coindesk
دکمه بازگشت به بالا