اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

گزارش جدید اداره‌ی مبارزه با مواد مخدر آمریکا(DEA) در مورد بیت‌کوین

فعالیت‌های مجرمانه تنها ۱۰ درصد از تراکنش‌های بیت‌کوین را تشکیل می‌دهند

نکات برگزیده مطلب
  • علاقه‌مندان به رمزارزها مدتهاست استدلال می‌کنند که متهم کردن بیت‌کوین در استفاده در فروش مواد مخدر و پولشویی ناعادلانه است. به تازگی آن‌ها اطلاعات اداره‌ی مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده‌ی آمریکا(DEA) را در پشتیبانی از ادعای خود در دست دارند.

 

لیلیتا اینفات(Lilita Infante) مامور ویژه‌ی DEA، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت که فعالیت‌های مجرمانه در حدود 10 درصد از تراکنش‌های بر روی زنجیره‌ی بیت‌کوین(Bitcoin) را در بر می‌گیرد و نسبت به سال 2013 که این نسبت 90 درصد بود کاهش یافته است، درست پیش از این‌که دولت ایالات متحده‌ی آمریکا، بازار سیاه Silk Road را از بین برد.

این بدان معنا نیست که مجرمان کمتری از بیت‌کوین به منظور تامین فعالیت‌های غیرقانونی خود استفاده می‌کنند. اینفات می‌گوید که حجم تراکنش‌های مجرمانه «به شدت افزایش یافته» اما با رشد رمزارزها به‌ کلاس‌های دارایی بیشتر، این نسبت تقسیم شده است. او گفت حدس می‌زند فعالیت مجرمانه با دیگر موارد استفاده‌ جایگزین شده است.

«در طول این سال‌ها حجم فعالیت‌های مجرمانه، به شدت افزایش یافته است، همچنین میزان معاملات و ارزش دلاری آن نیز به شدت افزایش یافته است، اما نسبت آن کاهش یافته است.» اینفایت به نشریات گفت که «اکثر تراکنش‌ها به منظور نگهداری و افزایش قیمت در آینده استفاده می‌شود.»

 

دولت کِبِک در ابتدای سال جاری گزارشی را منتشر کرد که در آن نتیجه‌گیری شده بود، شهرت بیت‌کوین به عنوان پول بازار سیاه در واقعیت اثبات نشده است.

دانشمند ارشد شهر کِبِک رمی کویریون(Remi Quirion) در مقاله‌ای که اصل آن به فرانسوی نگارش شده است می‌گوید«بیت‌کوین فراتر از قانون نیست حتی برای معاملات غیرقانونی نقش آهنربا را ندارد(جذاب نیست)، بیت‌کوین تنها بخش کوچکی از پول غیرقانونی که در سراسر جهان معامله می‌شده است را تشکیل می‌دهد. دلیل استفاده از آن این است که: برای هر کسی می‌تواند بدون برجای گذاشتن ردپا، تراکنش انجام دهد»

انفایت در مصاحبه‌ی دیگری اشاره می‌کند: از آنجایی که تراکنش‌های رمزارزها، بدون سانسور هستند، سازمان‌های اجرای قانون می‌توانند داده‌های بلاکچین را به منظور ردگیری فعالیت‌های مجرمانه تحلیل نمایند.

«بلاکچین در حقیقت به ما ابزار‌های زیادی ارائه می‌کند تا بتوانیم مردم را شناسایی نماییم» او گفت «من واقعا از آن‌ها می‌خوام به استفاده از آن ادامه دهند.»

اینفایت اضافه می‌کند که در حالی که رمزارزهای با مرکزیت پنهان بودن همانند مونرو و زی‌کش ممکن است گزینه‌های جذاب جایگزین بیت‌کوین باشند. هم اکنون بسیار کوچک بوده و نقدشوندگی کمی دارند تا به ابزار پرداخت موثر برای تشکیلات مجرمانه تبدیل شوند. او همچنین گفت که ماموران DEA «هنوز راه‌هایی برای ردیابی» این تراکنش‌ها نیز در اختیار دارند، اگرچه او وارد جزئیات این روش‌ها نشد.

فکر می‌کنید بیت‌کوین و سایر رمزارز‌ها ابزاری برای فعالیت‌های مجرمانه هستند یا تنها یک تکنولوژی جدید که به کمک آن می‌توان تراکنش‌های جهانی را تسهیل نمود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN
دکمه بازگشت به بالا