اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

راه‌اندازی اولین صرافی رمزارزی کاملا قانونی در لیختن‌اشتاین

Blocktrade اولین صرافی با چهارچوب قوانین بازار‌های مالی در اروپا خواهد بود

نکات برگزیده مطلب
  • طبق گزارشات منتشر شده در خبرگزاری Forbes اولین پلت‌فرم صرافی کاملا قانونی صنعت رمزارزی با نام Blocktrade.com به زودی جهت آزمایش راه‌اندازی خواهد شد.

دستیابی به تمامی تاییدیه‌های قانونی قبل از راه‌ اندازی یک صرافی رمزارز یکی از سخت‌ترین کار‌های موجود در این صنعت می‌باشد. وب‌سایت Blocktrade.com که مقر آن در لیختنشتاین(Liechtenstein) واقع شده، توانسته از سوی مقامات بازار‌های مالی(Financial Markets Authority) به عنوان یک عضو European Securities and Markets Authority یا ESMA تاییدیه دریافت کند و قرار است به عنوان اولین صرافی قانونی و تنظیم شده به صورت آزمایش راه‌اندازی و باز شود.

طبق گزارشات منتشر شده از سوی خبرگزاری Forbes و اشاره به مطالب منتشر شده در وب‌سایت رسمی این شرکت، کمپانی یاد شده تحت چهارچوب MiFID II(چهارچوب قوانین بازار‌های مالی) قانون‌گذاری شده است. در این وب‌سایت آمده است:

تا کنون تجارت رمزارزی از دسترس موسسات مالی خارج بوده است. Blocktrade.com اولین محل مبادله‌ی کاملا قانون‌گذاری شده تحت چهار چوب MiFID II است. علاوه‌ بر این، این پلت‌فرم قادر به پردازش بیش از ۱ میلیون مبادله در ثانیه است و عملکرد آن هر روز بهتر نیز خواهد شد.

خبرگزاری Forbes

لوکا گوبو(Luka Gubo) مدیرعامل Blocktrade.com اظهار داشت:

این مورد ایده‌آل‌ترین راه برای قانون‌گذاران سراسر اروپا است تا بتوانند رمزارزها را به عنوان یک کلاس جدید از دارایی در نظر بگیرند و آن‌ را در یک چهارچوب قانونی قرار دهند.

Luka Gubo

Blocktrade.com ابتدا مبادله‌ی بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین، بیت‌کوین کش و XRP را ارائه می‌دهد. در اواخر سال جاری نیز این پلت‌فرم شاخص‌هایی رمزنگاری مبادله شده، توکن‌های امنیتی و دارایی‌های توکنیزه شده را نیز به لیست خود اضافه خواهد کرد. در حال حاضر تنها بخش ثبت نام این صرافی باز است و انتظار می‌رود که این پلت‌فرم در اواسط ماه سپتامبر به صورت کامل راه‌اندازی شود.

به دلیل کمبود شفافیت در امور صرافی‌های قانون‌گذاری نشده که بیش از ۱۷۰ مورد از آن‌ها در حال فعالیت هستند، تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران سازمانی آن‌ها را به نوعی خطرناک می‌دانند. گوبو در رابطه با این موضوع توضیح داد:

هرچند که از سوی مدیران صندوق‌های سرمایه تقاضای زیادی برای سرمایه‌گذاری در صنعت رمزارزی وجود دارد؛ اما اگر یک سرمایه‌گذاری سازمانی بخواهد در رمزارزها سرمایه‌گذاری کند، با یک مشکل اساسی روبرو خواهد شد، سفارش خرید خود را کجا ارسال کند؟ حرف‌های زیادی در رابطه با قیمت‌گذاری رمزارزها وجود دارد، بنابر این در حال حاضر هیچ راهی برای کاهش نوسان قیمت در این صنعت وجود ندارد؛ قانون‌گذاری مناسب تنها راه کاهش این خطر است.

Luka Gubo

او ادامه داد که روز به روز نهاد‌های بیشتری به بازار رمزنگاری وارد می‌شوند و این امر باعث کاهش مقداری از نوسانات خواهد شد که از سوی دیگر تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران سنتی را از بین می‌برد. او همچنین معتقد است که در نهایت مبادله‌ی ICOها به صرافی‌ها افزوده خواهد شد، چونکه تکنولوژی انجام این مورد وجود دارد اما انجام این کار هنوز قانون‌گذاری نشده است.

گوبو در رابطه با دیدگاه بورس اوراق بهادار نسبت به صرافی‌های رمزارزی اظهار داشت:

آن‌ها دیگر صرافی‌های رمزارزی جدید را به چشم رقیب خود می‌بینند. آن‌ها در حال قانون شکنی هستند و یک برتری بزرگ ناعادلانه دارند، زیرا آن‌ها نیازی به پیروی از قوانین ندارند.

Luka Gubo

صرافی‌های رمزارزی قانونی بیشتر و همچنین امکان معرفی یک صندوق مبادله‌ شده‌ی بیت‌کوین(ETF) از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) می‌تواند یک تاثیر بسیار مثبت بر روی صنعت و قیمت رمزارزها داشته باشد.

نظر شما در رابطه با راه‌اندازی اولین صرافی رمزارزی قانون‌گذاری شده چیست؟ آیا این اولین قدم در قانونی شدن تمام فضای صنعت رمزارزی می‌باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Ethereumworldnews

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا