اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

تیم توسعه اتریوم در حال بررسی کد‌های هاردفورک بعدی

این EIPها بر روی افزایش عملکرد شبکه و کاهش هزینه‌های انجام تراکنش تمرکز دارد

نکات برگزیده مطلب
  • طی جلسه‌ای با حضور توسعه‌دهندگان اتریوم گفته شده است که این تیم در حال حاضر بر روی بخش دوم ارتقاء این شبکه برای کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی شبکه مشغول هستند.

توسعه دهندگان رمزارز اتریوم از هم اکنون در حال پیاده‌سازی کد‌هایی برای بروز رسانی بزرگ بعدی شبکه با نام Constantinople هستند.

طبق گفته‌های افراد ذینفع در طی یک جلسه با توسعه‌دهندگان اصلی این شبکه، این بروزرسانی بخش دوم از یک سری ارتقاء است که برای افزایش هرچه بیشتر عملکرد شبکه و کاهش هزینه‌های انجام تراکنش صورت گرفته است و این بروزرسانی نیز تا قبل از کنفرانس اتریوم Devcon4 که در ماه اکتبر برگزار می‌شود، انجام خواهد شد.

گفتنی است که هنوز شماره‌ی دقیق بلاکی که این کد‌ها بر روی آن اجرا خواهند شد، تایید و اعلام نشده است.

یک نقشه‌ی راه نیز برای انجام این ارتقا‌ء پیشنهاد شده است. با پیروی از این نقشه‌ی راه مرحله‌ی پیاده‌سازی تا ۱۳ آگوست ادامه خواهد یافت و پس از آن این کد‌ها برای دو ماه تحت بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند. این آزمایش‌ها شامل راه‌اندازی یک شبکه‌ی آزمایشی مخصوص بروزرسانی Constantinople نیز خواهد بود.

این ارتقاء شامل بهینه‌سازی‌های مختلفی است که با هدف ساخت یک پلت‌فرم کار‌آمدتر و کم‌ هزینه‌تر انجام خواهد شد. Constantinople بخش دوم از ارتقاء دو بخشی شبکه است که همان مراحل Byzantium را تکرار می‌کند. Byzantium در ماه اوکتبر بر روی شبکه‌ی اتریوم فعال شد.

بر اساس گفته‌های ارائه شده در این گفتگوها، در حال حاضر ۴ ارتقاء با محوریت بهبود شبکه‌ی اتریوم(EIPs یا ethereum improvement upgrades) در حال پیاده‌سازی توسط توسعه دهندگان است. پیتر زیلاگی(Peter Szilagyi) مسئول توسعه‌ی محبوب‌ترین کلاینت اتریوم با نام Geth، گفته است که آن‌ها در حال حاضر بسیاری از این تغییرات گفته شده را پیاده‌سازی کرده‌اند. وی در این گردهمایی گفته بود:

بخش اعظمی از EIPها به پایان رسیده است.

Peter Szilagyi

برخی از این ارتقا‌ء‌هایی که به مرحله‌ی پیاده سازی رسیده‌اند عبارتند از EIP 210 که چگونگی ذخیره شدن هش‌های بلاک بر روی اتریوم را سازماندهی می‌کند؛ و EIP 145 که باعث افزایش سرعت حساب‌ها در ماشین مجازی اتریوم یا EVM آن می‌شود. دو ارتقاء دیگر با نام EIP 1014 برای اضافه کردن کانال‌های دولتی و EIP 1052 به عنوان یک کد عملیاتی که توانایی فشرده‌سازی ارتباط قرارداد‌ها را دارد نیز توسط توسعه دهندگان در دست توسعه است.

دو تغییر بزرگ دیگر که عبارتند از ایجاد یک تاخیر برای بمب سختی اتریوم و یک EIP که می‌تواند چگونگی عملکرد قیمت Gas را بهبود می‌بخشید، هنوز برای بحث و گفتگو وجود دارد.

با این حال هنوز تصمیمی در رابطه با سختی شبکه برای ماینینگ که می‌تواند تاثیر زیادی بر دارایی‌های کسانی که اتریوم دارند داشته باشد، اتخاذ نشده است.

هادسون جیمسون به عنوان ناظر این گفتگو به این نتیجه رسید که:

ما امروز قادر نخواهیم بود تا برای این موضوع تصمیم بگیریم.

Hudson Jameson

نظر شما در رابطه با این ارتقاء در شبکه‌ی اتریوم چیست؟ به نظر شما کدام قسمت از این شبکه نیاز به ارتقاء بیشتری دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Coindesk

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا