اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

کیف‌پول رمزارزی Opera به مرورگر دسکتاپی آن نیز افزوده شد

کاربران می‌توانند با استفاده از اوپرا بصورت مستقیم و با امنیت پرداخت رمزارزی داشته باشند

نکات برگزیده مطلب
  • کمپانی Opera Ltd به تازگی طی بیانیه‌ای اعلام کرده است به دلیل استقبال بالا از کیف‌پول رمزارزی در جدید‌ترین نسخه‌ی این مرورگر و بازخورد‌های بسیار مثبت کاربران صنعت رمزارزی، این کمپانی قرار است نسخه‌ی دسکتاپی این نرم‌افزار را نیز توسعه داده و منتشر کنند.

در ماه جولای کمپانی Opera Ltd یک کیف‌پول رمزارزی به نرم‌افزار مرورگر اینترنتی اندروید خود اضافه کرد که به  API مربوط به Web3 اتریوم متصل است. امروز این کمپانی اعلام کرده که قصد دارد یک نسخه از این کیف‌پول را در نسخه‌ی بعدی مرورگر پی‌سی خود اضافه کند؛ با استفاده از این مرورگر جدید کاربران می‌توانند مستقیما با استفاده از رایانه‌های خود به کیف‌پول اندرویدی دسترسی داشته باشند و عملیات پرداخت را انجام دهند.

کاربران برای اینکه بتوانند با استفاده از رایانه‌های خود به صورت مستقیم پرداخت‌های رمزارزی خود را انجام دهند باید با استفاده از اسکن یک کد QR، دو مروگر دسکتاپ و اندرویدی اوپرای خود را به یکدیگر متصل کنند. زمانی که این کد به درستی اسکن شود، کاربران قادر خواهند بود تنها به کلیک بر روی یک دکمه تمامی فرایند‌های پرداخت مربوط به نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز یا DApps که بر روی بلاک‌چین اتریوم فعالیت می‌کنند را به راحتی انجام دهند.

البته در زمان انجام این پرداخت‌ها یک اعلان یا Notification بر روی نسخه‌ی اندرویدی اوپرا در تلفن‌ همراه نمایش داده می‌شود و از کاربر در رابطه با تمایل و عدم تایید مجوز برای انجام تراکنش یاد شده را سوال خواهد کرد. پس از این مرحله کاربر می‌تواند با استفاده از اثر انگشت خود تایید انجام تراکنش را امضا کند، در این لحظه تراکنش انجام خواهد شد.

کمپانی اوپرا امیدوار است با اضافه شدن قابلیت پرداخت‌های رمزارزی به نسخه‌ی دسکتاپ Opera و نگه داشتن کارکرد‌های ضروری و تنظیمات در کیف‌پول نسخه‌ی موبایلی، پیچیدگی‌های انجام پرداخت‌های رمزارزی را کاهش دهد.

چارلز هامل(Charles Hamel) سرپرست محصولات رمزارزی اوپرا در رابطه با این موضوع گفت:

با اضافه کردن یک کیف‌پول رمزارزی به شکلی مستقیم در مرورگر، ما نیاز کاربران به داشتن افزونه‌های پیچیده و یا نرم‌افزار‌های جداگانه را حذف کرده‌ایم. سوق دادن مرورگر‌های رایانه‌ای به سمت بازار رمزارزها به نوعی دومین حرکت کمپانی Opera در جهت همه‌گیرسازی رمزارزها و تکنولوژی Web 3.0 به شمار می‌آید.

Charles Hamel

کیف‌پول موبایلی محلی برای ذخیره‌ی کلید رمزارزها

باید در نظر داشته باشید که نگهداری تمامی کلید‌های رمزارزی بر روی نسخه‌ی موبایلی کیف‌پول اوپرا و محدودیت دسترسی نسخه‌ی رایانه‌ای تنها به انجام پرداخت‌ها و تراکنش‌ها، باعث افزایش امنیت هرچه بیشتر این کیف‌پول خواهد شد. این افزایش امنیت به این دلیل است که کلید‌های رمزارزی تنها در یک‌ مکان ذخیره شده‌اند وکاربران به جای استفاده از تعدادی کلمه برای دسترسی به این کیف‌پول باید از اثر انگشت خود استفاده کنند.

هامل در ادامه‌ی گفته‌های خود اظهار داشت:

برخی کاربران ترجیح می‌دهند که پرداخت‌های رمزارز و یا ارتباط با نرم‌افزارهای غیرمتمرکز را از طریق رایانه‌ی خود انجام دهند. اکنون آن‌ها می‌توانند با استفاده از همان‌ کیف‌پول که در تلفن همراه خود دارند به راحتی این کار را انجام دهند.

Charles Hamel

این کار یک حرکت جالب برای اضافه کردن قابلیت پرداخت رمزارزی برای مرورگر Opera بوده است اما باید به این نکته هم فکر کرد که آیا نیاز به تایید و نهایی کردن یک تراکنش رمزارزی از طریق تلفن همراه برای کاربران مشکل‌ساز نخواهد بود؟

نظر شما در رابطه با این اقدام کمپانی اوپرا چیست؟ آیا واقعا عدم دسترسی نسخه‌ی دسکتاپ این مرورگر به کلید‌های رمزارزی باعث افزایش امنیت می‌شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bleepingcomputer

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا