اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

تاکنون 46 میلیون دلار در دو DApp اتریوم به‌دام افتاده است

به نظر می‌رسد که دو بازی Fomo3D و PoWH3D کلاه‌برداری بوده و اتریوم‌های جمع شده را هرگز پس نخواهند داد

نکات برگزیده مطلب
  • شبکه‌ی اتریوم از طرف دو برنامه‌ی غیرمتمرکز(DApp) ضربه خورده است. دو برنامه‌ی غیر متمرکزی که در هفته‌ی گذشته با دارا بودن تراکنش‌هایی حتی بالاتر از IDEX و حجم معاملات 180 هزار اتریوم در طول هفت روز، موفقیت زیادی داشته و به سرعت فراگیر شدند. تنها یک مشکل در آن‌ها وجود دارد، هر دوی این برنامه‌ها کلاهبرداری(پانزی-هرمی) بوده و تقریبا تمام شرکت کنند‌گان در آن‌ها، بازنده خواهند بود!

طرح‌های هرمی در اتریوم موجب ضرر افراد زیادی شده است

سرنخ در آدرس exitscam.me که Fomo3D در آن قرار دارد می­‌باشد. این بازی محصول گروهی از توسعه‌دهندگان است که برای نام گروه خود از Brendan Fraser و The Barber meta-meme الهام گرفته­‌اند و توضیح دلیل آن خارج از بحث مقاله است. در بازی Fomo3D شانس بسیار کمی برای برنده شدن وجود خواهد داشت. چرا که با پایان یافتن موجودی اتریوم(Ethereum) شخص به­‌دام افتاده در این بازی چهره­‌ای شبیه به عکس زیر خواهد داشت.

گیمر‌ها حتی با وجود اطمینان زیاد از نابود شدن پولشان، اتریوم خود را به Fomo3D و PoWH3D می‌فرستند. این بازی همانند بسیاری از طرح‌های واضح کلاهبرداری در سرمایه‌گذاری‌ها که در شبکه‌ی اتریوم غالب می‌شوند قبل از فراگیر شدن در برد پیغام‌های 4chan آورده‌اند. «143,903 تراکنش. 134,660.14 اتریوم. ما رکورد‌های بلاکچین را شکستیم، ما به کمک هر عضوی از اکوسیستم در حقیقت بالاترین ترافیک غیر متمرکز بازی‌های مشابه را در طی 24 ساعت در بلاکچین به نمایش گذاشتیم. این اتفاق توسط تیم توسعه دهنده «شگفت انگیز» خوانده شده است.»

بخشی از سایت Fomo3D

بازی با طمع انسانی

Fomo3D یک شغل عجیب و غریب در فضای رمز ارزها و ICO است. توسعه‌‎دهندگان بازی توضیح می‌دهند «هر بازیکن را در موقعیت وحشتناک و وسوسه‌کننده قرار داده تا در صورت برد با مقدار قابل توجهی اتریوم واقعی که می‌تواند زندگی هر کسی را تغییر دهد از بازی خارج شود. این بازی به طور کامل بر روی طمع انسان عمل می‌کند بطوری که هر شخص درگیر در بازی سعی در کسب سود داشته باشد.» بازیکن‌ها باید یک کلید(کوپن یا بلیط که در این بازی به آن کلید گفته می‌شود) را با اتریوم خریداری نمایند. پس از آن 24 ساعت زمان وجود دارد تا بازیکن دیگری کلیدی را خریداری کند و شرایط ریست شود(به حالت اولیه برگردانده شود). در صورت عدم خریداری کلید توسط شخص دیگری پس از گذشت 24 ساعت آخرین کسی که کلید را خریداری نموده است برنده کل مبالغ جمع‌آوری شده می‌شود. در حال حاظر مقدار جایزه نزدیک به 10 میلیون دلار رسیده است!

با هر بار خرید کلید، صاحب آن شانس فرضی بدست می‌آورد. مهم نیست برنده شدن مقدار بسیار زیاد رمزارزها چه احساسی را ایجاد می‌کند، ثابت شده است که وسوسه‌ی این افراد برای خرید کلید‌ها به اتمام نخواهد رسید. قابل تصور است که این بازی ممکن است هیچ‌گاه به پایان نرسد و تبدیل به سیاه چاله‌ای شود که تمامی اتریوم‌ها را بلعیده و حتی موجب کاهش کل اتریوم‌های استخراج شده و در گردش (Total circulating supply) نیز شود. همچنین قابل تصور است که افزایش ارزش مقدار جایزه می‌تواند در نهایت یک استخر ماینینگ را به رد کردن تراکنش‌های ارسالی به آدرس‌های Fomo3D به منظور تصاحب جایزه ترغیب کند.

دو طرح غیر متمرکز سرمایه گذاری اتریم که هر دو به کلاهبرداری اتریوم می‌پردازند

بعلاوه با میلیون‌ها دلاری که در قراردادهای Fomo3D قفل شده است، این طرح، بزرگترین طرح دارای اشکال ساختاری در جهان است. متخصصان قرارداد‌های هوشمند در گذشته به طور دقیق کد‌های این تیم را برای حملات احتمالی بررسی کرده و به نتایج جالبی رسیده‌اند. در حالی که توجه قماربازان، حسابرسان قرارداد‌های هوشمند و استخر‌های ماینینگ بر روی Fomo3D قرار دارد، علی رغم امتیازات و نظرات منفی کاربران فروم‌ها، آن‌ها مشغول پیاده‌سازی و اجرای طرح کلاهبرداری اتریوم بعدی خود هستند: فومو فایو.

ترس از فومو

توسعه دهندگان فومو فایو(Fomo Five) توضیح می‌دهند که: «این یک قرارداد فوموی معکوس است بطوری که درآن زمان‌سنج بطور معکوس شمارش کرده و هر خرید هر کلید به اندازه‌ی 1 ثانیه به زمان‌سنج اضافه می‌کند. در نهایت یک نهنگ بزرگ (اصلاحی است که برای دارندگان مقادیر عظیم رمزارز استفاده می‌شود) می‌تواند ترغیب شود تا با جارو کردن کل مبالغ جمع شده، سود سرشاری داشته باشد، همچنین هر کسی که زودتر به آن وارد شده است، مبلغ قابل توجه و عظیمی را به عنوان جایزه دریافت خواهد کرد.
«اگر به منظور موقف کردن این بازی فورک اتریوم اجرا شود، شما بسیار عصبانی خواهید شد» جمله ای است که به شعار فومو فایو تبدیل شده است. Fomo3D و اجتماع وابسته به آن با استرس شبکه‌ی اتریوم را آزمایش کرده و سناریو‌هایی خلق می‌کنند که بنیانگذار آن هرگز آن سناریوها را پیش بینی نکرده است. هر کسی و در هر جایی که می‌خواهد مقدار قابل توجهی اتریوم خارج از این بازی‌ها در بیاورد. اکثریت قماربازان صرف نظر از تعداد انگشت شمار کسانی که زودتر از بقیه وارد این بازی شدند، هر آنچه که صرف این بازی نمودند را از دست می‌دهند. به نظر می‌رسد وقتی شخصی برای بازی به فضای رمز ارزها وارد می‌شود، فومو در هر زمانی دلیل آن باشد.

فکر می‌کنید Fomo3D به پایان خواهد رسید؟ یا این بازی بصورتی طراحی شده است که برای همیشه ادامه داشته باشد؟ نظر خود را بصورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com

‫2 دیدگاه ها

  1. واقعا هر روز منتظرم که ببینم از بلاکچین و مخصوصا قرارداد هوشمند چه ایده هایی ظهور میکنه.

    بلاکچین عجیه ، قرارداد هوشمند عجیب تر ، ولی ایده هایی که تو قرارداد هوشمند پیاده میشه خیلی خیلی عجیب تر

    بنظر من این ایده اصلا ککلاهبرداری نیست. هرکسی که تو این dapp ها وارد میشه میدونه سیستمش چیه.

    من این خبر رو که خوندم از ایده ای که دادن سرم سوت کشید.

    1. دقیقا نسبت به طمع انسانی طراحی شده، مثل بازی‌هایی که توی خیلی از کازینو‌ها پیدا میشه…

دکمه بازگشت به بالا