اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

رمزارز استلار لومنس، اولین پروتکل DLT که توسط شریعت پذیرفته می‌شود

این رمزارز با دیوان بررسی شریعت اسلامی همکاری کرده تا این رمزارز را مورد بررسی قرار دهند

نکات برگزیده مطلب
  • تیم توسعه‌ی رمزارز استلار(Stellar) به تازگی اعلام کرده که برای هرچه بزرگ‌تر شدن اکوسیستم این رمزارز، آن‌ها با SRB همکاری کرده‌اند تا دستورالعمل‌های منطبق با شریعت اسلامی را برای توسعه‌‌ی این رمزارز در مناطق اسلامی دریافت کنند.

بنیاد رمزارز استلار(Stellar) اعلام کرده است که ماموریت آن‌ها ارتقای میزان دسترسی و مشارکت مالی مردم جهان است. این بنیاد اظهار داشت که با ایجاد یک نرم‌افزار عمومی و منبع‌باز، قصد دارد این کار را انجام دهد.

این بنیاد در جهت یک ارتقاء در شبکه، به اداره‌ی بررسی شریعت(SRB یا Shariyah Review Bureau یک سازمان مشورتی دارای مجوز بانک مرکزی بحرین) اجازه داده است مزایا و کاربرد‌های استلار را بررسی کرده و دستورالعمل‌ها و راه‌کار‌های مناسبی برای سازگاری این رمزارز با شریعت و موسسات مالی اسلامی، ارائه دهد.

گرفتن این گواهینامه باعث افزایش کاربرد‌ها و همچنین میزان استفاده از لومن‌ (XLM) را افزایش خواهد داد. این دومین واحد مالی دیجیتال استلار است که شباهت زیادی به رمزارز بیت‌کوین دارد.

استلار در رابطه با همکاری خود با SRB توضیح داد که دریافت این گواهینامه به رشد اکوسیستم این رمزارز در مناطقی که خدمات مالی نیاز به انطباق با اصول تامین مالی اسلامی دارد، کمک شایانی خواهد کرد.

به عنوان مثال موسسات مالی اسلامی در شورای همکاری خلیج(متشکل از کشور‌های بحرین، کویت، عمان، قطر، عرستان سعودی و امارات متحده عربی) و بخش‌هایی از جنوب شرقی آسیا(مانند اندونزی و مالزی) از این پس قادر خواهد بود تا تکنولوژی رمزارز استلار را در محصولات و سرویس‌های اسلامتی خود ادغام و وارد کنند.

تیم توسعه‌ی این رمزارز در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

این مورد یک پیشرفت بزرگ برای شبکه‌ی استلار خواهد بود چونکه این مناطق به نوعی نقطه‌ی پایانی مسیر انتقال پول کارگران خارجی است.

Stellar Development team

نظر شما در رابطه با همکاری رمزارز Stellar برای رسیدن به دستورالعمل‌های اسلامی چیست؟ آیا این روند به همه‌گیر شدن هرچه بیشتر این رمزارز کمک خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
BankingTech

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا