اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

توقف فروش موقتی وال Mt.Gox

جزئیاتی جدید در رابطه با جبران خسارت مشتریان Mt.Gox

نکات برگزیده مطلب
  • به تازگی اسنادی در وب‌سایت رسمی صرافی Mt.Gox منتشر شده است که روند پیگیری و پروسه‌ی پرداخت خسارت به مالباختگان این صرافی را شرح داده است.

صرافی ژاپنی Mt.Gox قرار است در ازای هر بیت‌کوین فقط ۴۵۰ دلار به کسانی که در آن حساب داشته‌اند پرداخت کند. دادگاه ناحیه‌ی توکیو دستور داد تا روند بررسی ورشکستگی این صرافی متوقف شود و پروسه‌ی بازسازی مدنی آن آغاز گردد.

اسنادی که امروز بر روی وب‌سایت رسمی Mt.Gox منتشر شده است، برنامه زمانی و روند چگونگی توسعه‌، ادامه‌ی توانبخشی مدنی و باز پرداخت خسارت به مالباختگان این صرافی را نشان می‌دهد. سیستم “ادعای خسارت و ورشکستگی” این صرافی نیز موقتا به حالت تعلیق در آمده است.

این خبر‌های خوب به نظر می‌رسد که بر بازار رمزارزها تاثیر مثبت گذاشته و ما شاهد یک افزایش قیمت برای بیت‌کوین هستیم.

بر اساس گزارشات منتشر شده توسط یوجی ناکامورا(Yuji Nakamura) خبرنگار خبرگزاری بلومبرگ که در توکیو مستقر است، اصلی‌ترین نکته در این روند این است که نوباکی کوبایاشی(Nobuaki Kobayashi) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌داران و معتمد صرافی Mt.Gox حداقل تا زمانی که طلبکاران و دیگر مشتریان این صرافی تا اواسط سال ۲۰۱۹ به طلب خود نرسند، اقدام به فروش بیت‌کوین‌ نخواهد کرد.

در بخشی از این سند که برای توضیح تاریخ دقیق فروش و توزیع بیت‌کوین(و فورک‌های آن) نگارش شده، آمده است:

در حال حاضر هیچ‌گونه تصمیم‌گیری در رابطه با فروش بیت‌کوین و دیگر رمزارزها، اتحاذ نشده است.

اسناد منتشر شده در وب‌سایت Mt.Gox

در وب‌سایت این صرافی توضیح داده شده که طلبکاران و مالباختگان مجبورند تا اکتبر ۲۰۱۸ یکبار دیگر ادعای خود را مطرح کنند. با تمام این تفاسیر، صرافی Mt. Gox هنوز کنترل ۱۳۷۸۹۰۹۶ بیت‌کوین(چیزی در حدود ۸۸۰ میلیون دلار) و یا ۰.۸۰۷ درصد تمامی بیت‌کوین جهان را در اختیار دارد، که با در نظر گرفتن این موضوع می‌توان گفت که توزیع این سرمایه به داخل بازار قطعا تاثیری قابل توجهی بر بازار رمزارزها در سال آینده خواهد داشت.

نهنگ در حال دیده‌ بانی است

کوبایاشی به عنوان “نهنگ بیت‌کوین صرافی “Mt.Gox نامگذاری شده است چونکه او از دسامبر ۲۰۱۷ تا فوریه ۲۰۱۸ چیزی بیش از ۴۰۰ میلیون دلار بیت‌کوین و بیت‌کوین کش مبادله کرده است. به همین علت برخی او را به دلیل چرخش‌های به وجود آمده در بازار و کاهش‌ ارزش در این دوره مورد سرزنش قرار داده‌اند؛ اما او هرگونه تاثیر‌گذاری بر روی قیمت بیت‌کوین را رد کرده است.

در رابطه با این موضوع در اسناد منتشر شده‌ی امروز نیز اینگونه توضیح داده شده است:

در رابطه با فروش انجام شده از دسامبر ۲۰۱۷ تا فوریه ۲۰۱۸، پس از مشورت با ۶ متخصص تراکنش‌های رمزارزی،‌ بیت‌کوین و بیت‌کوین کش به روش‌های معمولی و در صرافی بفروش نرسید، بلکه به طریقی فروخته شد که علاوه‌ بر اطمینان از امنیت مبادله تا حد ممکن، هیچ‌گونه تاثیری بر روی قیمت‌های بازار نداشته باشد.

اسناد منتشر شده در وب‌سایت Mt. Gox

با این وجود، بازرگانان برای پیش‌بینی زمان بازدهی و تغییرات احتمالی بازار، به دقت تحرکات صرافی Mt. Gox را زیر نظر گرفته‌اند. در انتها نیز باید یادآوری کنیم که گردهمایی بعدی طلبکاران برای گزارش میزان پیشرفت پروسه‌ی بازسازی مدنی(دریافت خسارت) برای تاریخ ۲۶ دسامبر ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده است.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا پس از گذشت این مدت طولانی، حق مشتریان این صرافی نیست که بجای دریافت ۴۵۰ دلار برای هر بیت‌کوین، خسارت خود را برپایه‌ی قیمت روز بیت‌کوین دریافت کنند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا