اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

افزایش چشم‌گیر ارزش سهام شرکت Overstock

پس از سرمایه‌گذاری GSR Capital در صرافی متعلق به شرکت Overstock، ارزش سهام این شرکت به شدت افزایش یافت

نکات برگزیده مطلب
  • پس از آنکه کمپانی GSR Capital مبلغی بیش از ۱۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در صرافی کوچک tZERO که زیرمجموعه‌ی کمپانی Overstcock است، انجام داد گزارشات حاکی از آن است که ارزش سهام کمپانی Overstock سریعا ۱۲/۵ درصد افزایش داشته است.

کمپانی Overstock مدتی کوتاهی است که صرافی خود را با نام tZERO راه‌اندازی کرده است و طبق گفته‌های این شرکت هدف از این حرکت “ارائه‌ی شفافیت و کارایی در بازار‌های سرمایه‌گذاری” است. صرافی tZERO اخیرا یک قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک با بازار دیجیتال BOX ایجاد کرده است و Overstock امیدوار است که نتیجه‌ی این روند، راه‌اندازی اولین صرافی قانونی مرتبط با توکن‌های سهام باشد.

جزئیات اهداف

صرافی tZERO در حال حاضر برای تامین مالی این پروژه یک ارائه‌ي توکن سهام(STO یا Security Token Offering) راه‌اندازی کرده است. البته سرمایه‌‌گذاری شرکت GSR Capital برای خرید ۱۶۰ میلیون دلار از توکن‌های tZERO باعث شد تا این صرافی پایان برنامه‌ی STO خود را تا ششم آگوست به تعویق بیاندازد. در حال حاضر توکن‌های tZERO در یک فروش خصوصی و با برچسب قیمت ۱۰ دلار برای هر توکن به فروش می‌رسند.

طبق گزارشات منتشر شده از سوی کمپانی Overstock، بیش از هزار خریدار از ۳۰ کشور جهان در این فروش توکن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. پاتریک بایرن(Patrick Byrne) موسس و مدیرعامل شرکت Overstock و همچنین رئیس اجرایی صرافی tZERO در جمع سرمایه‌گذاران اینگونه صحبت کرد:

Patrick Byrneمن می‌خواهم باز‌هم از سرمایه‌گذاران استراتژیک خودمان برای پشتیبانی مداوم و همچنین تیم tZERO برای نوآوری در ساخت یک توکن سهام مناسب، تشکر کنم.

Patrick Byrne

پتانسیل عظیم نهفه در بلاک‌چین

بایرن یکی از قدیمی‌ترین طرفداران صنعت رمزارزها بوده است و کمپانی Overstock به عنوان یک خرده‌فروشی بزرگ نیز یکی از اولین شرکت‌هایی بود که بیت‌کوین را به عنوان یکی از روش‌های پرداختی پذیرفت.

بایرن در رابطه با این موضوع گفت:

سال‌ها قبل ما پتانسیل تغییر‌ دهنده‌ی نهفته در بلاک‌چین را دیدیم و از آن زمان تا کنون سعی می‌کردیم به شکل علمی صرافی tZERO را به شکل یک موسسه بسازیم که هدف آن ارئه‌ی کارآمدی و شفافیت به بازار سرمایه‌ی خارجی و داخلی بوده است.

Patrick Byrne

کمپانی GSR Capital یک شرکت سرمایه‌گذاری است که هدف آن کمپانی‌هایی با فن‌آوری نوآورانه و جدید است. مقر اصلی این شرکت در پکن، هنگ کنگ و ایالات متحده قرار دارد. در مارس ۲۰۱۸ خبرگزاری رویترز گزارش داد که کمپانی Capital GSR احتمالا بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در شرکت خودروسازی National Electric  Vehicle Swedenکه عمدتا خودرو‌های الکتریکی تولید می‌کند، سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری در tZERO برای شرکت GSR هیچگونه اوراق قرضه و یا حق رأیی در پی نخواهد داشت، اما GSR در سود افزایش قیمت سهام tZERO سهیم خواهد شد. در این معامله حدود ۱۰ درصد از درآمد ناخالص صرافی tZERO به شکل توکن هر سه ماه یکبار به افراد نگه‌دارنده‌ی توکن‌ها پرداخت می‌شود.

گزارش‌های NASDAQ نشان می‌دهد که سهام کمپانی Overstock تحت نام OSTK در روز جمعه ۲۹ ژوئن بیش از ۱۲/۵ درصد افزایش ارزش داشته است. البته با پایان روز حدود نیم درصد از این ارزش کاسته شد.

گزارشات حاکی از آن است پس از اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) در ماه مارس شروع به بررسی فروش و ارائه‌ی توکن‌ها از سوی tZERO کرده است، سهام کمپانی Overstock  به شدت کاهش پیدا کرده بود. البته با در نظر گرفتن این موضوع که مدتی است SEC به صورت ویژه تمرکز خود را به ICOها و کمپانی‌های مرتبط با رمزارزها معطوف کرده است، می‌توان گفت که مورد ذکر شد غیر معمول نیست.

نظر شما در رابطه با سرمایه‌ی‌کذاری GSR Capitals چیست؟ آیا اینگونه سرمایه‌گذاری‌های عظیم نشان دهنده‌ی آینده‌ی روشن صنعت رمزارزها و همچنین افزایش قیمت آن‌‌ها در بلند مدت است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا