اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

ارائه حساب‌های مخصوص کسب و کار‌های بلاک‌چینی توسط بانک آلمانی

Solarisbank اولین بانک ارائه دهنده‌ی حساب‌های مخصوص شرکت‌ها و مشتریان مرتبط با رمزارزها

نکات برگزیده مطلب
  • پس از بسته شدن حساب‌های بانکی متعلق به شرکت‌های مرتبط با صنعت بلاک‌چین و رمزارزها و ایجاد دردسر‌های فراوان برای این کمپانی‌ها، حال به نظر می‌رسد که یک موسسه مالی آلمانی با نام Solarisbank به شرکت‌ها و مشتریان رمزارزی سرویس‌های ویژه‌ای را ارائه کرده و حساب‌های بانکی مخصوص برای آن‌ها افتتاخ می‌کند.

طی چندسال گذشته صنعت رمزارزها توانسته به محبوبیت بسیار زیادی دست یابد، اما به نظر می‌رسد که صرافی‌های رمزارزی و شرکت‌های کارگزاری که در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند با شرکت‌ها و ارائه دهندگان خدمات بانکی دچار مشکل هستند. بانک‌ها و سایر شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات مدیریت مالی تقریبا تمامی همکاری خود را با اینگونه شرکت‌ها متوقف کرده‌اند و حساب‌های مالی این کسب و کار‌ها رمزنگاری را بسته‌اند؛ این فرایند باعث شده که شرکت‌های مرتبط با بلاک‌چین برای پیدا کردن یک شرکت بانکی قابل اعتماد با مشکلاتی روبرو شوند. حال به نظر می‌رسد که یک کمپانی مرتبط با تکنولوژی‌های مالی در آلمان با نام Solarisbank قصد دارد سرویسی با نام Blockchain Factory راه‌اندازی کند که طی آن کمپانی‌های مرتبط با رمزارزها می‌توانند با این کمپانی که درک درستی از تکنولوژی رمزنگاری دارد، یک همکاری بانکی مناسب داشته باشند.

Solarisbank در این ضمینه توضیح داد:

سرویس Blockchain Factory توسط کمپانی Solarisbank راه‌اندازی شده است تا به شرکت‌هایی که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم با تکنولوژی بلاک‌چین در ارتباط هستند خدمات مالی و بانکی ارائه کند. به عنوان مثال یکی از این خدمات می‌تواند “حساب مخصوص کمپانی‌های بلاک‌چینی” باشد که به وسیله‌ی آن کمپانی‌های بلاک‌چینی می‌توانند به راحتی فرایند‌های بانکی خود را انجام دهند. علاوه بر این مورد، این سرویس‌های برای بازارهای جهانی رمزنگاری نیز در دسترس خواهد بود تا خرید و فروش ارزهای فیات نیز راحت‌تر صورت بگیرد. در این زمینه حساب‌های اعتماد خودکار یا Automated Trust Account راه‌اندازی شده است که نوعی حساب سپرده‌ی خودکار برای بازار‌های رمزارزی است.

Solarisbank

تقاضای زیاد دنیای بلاک‌چین برای داشتن یک همکار بانکی مجاز

کمپانی Solarisbank از زمان شروع کارش در مارس ۲۰۱۶ تا کنون به خوبی فعالیت‌های خود را مدیریت کرده است و در ماه اوکتبر همان سال توانست با کمپانی بزرگ Mastercard به یک همکاری استراتژیک دست یابد تا طی آن یک مدل جدید از فرایند‌های بانکداری را بسازد. ماه مارس گذشته Solarisbank توانست طی یک دوره‌ی تامین مالی سری B از شرکت‌هایی مانند ABN amro، SBI Group، Visa، BBVA و Lakestar بیش از ۷۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند.

رولند فولز(Roland Folz) به عنوان مدیرعامل Solarisbank توضیح داد:

از سوی صنعت بلاک‌چین تقاضای زیادی برای یک شریک مجاز وجود دارد که بتواند یک پل قانونی و تکنولوژیکی به سمت صنایع بانکداری سنتی ایجاد کند. به عنوان یک شرکت فناوری که مجوز بانکی دارد، ما اینجاییم تا یک همکاری عادی داشته باشیم.

Roland Folz

یک آینده‌ی دوگانه

این شرکت فناوری مالی برای اولین بار با شرکت دیگری به نام VPE Bank همکاری خود را آغاز کرده است؛ هر دو شرکت قصد دارند تا به تاجران سازمانی رمزارز ارائه کنند. علاوه‌ بر این، Solarisbank قصد دارد با شرکت‌های رمزارزی که با کارت‌های بدهی و فعالیت‌های بانکی در مدل کسب و کار خود سروکار دارند نیز همکاری کند.

پیتر گروسکوف(Peter Grosskopf) به عنوان مدیر بخش تکنولوژی در Solarisbank توضیح داد:

جهان ارزهای فیات به این زودی منحل نخواهد شد. ما در حال حرکت به سمت یک آینده‌ی ترکیبی هستیم که بلاک‌چین باید خودش را در آن ثابت کند. با این حال ما شاهد درهم گسیختگی این مدل‌های تجاری هستیم و می‌خواهیم با کمک به این صنعت آینده‌ی آن را شکل دهیم.

Peter Grosskopf

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا این حرکت Solarisbank نشان‌دهنده‌ی شروع درک تکنولوژی بلاک‌چین توسط بانک‌ها است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا