اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

۴۹درصد از گره‌های شبکه‌ی بیت‌کوین کش متمرکز است!

گروه هکر Bitpico ادعا می‌کند نیمی از گره‌های این شبکه بر روی تاسیسات Alibaba متمرکز و راه‌اندازی شده است

نکات برگزیده مطلب
  • یک گروه هکر با نام Bitpico اخیرا ادعا کرده است که چیزی در حدود ۴۹ درصد از گره‌های شبکه‌ی رمزارز بیت‌کوین کش به صورت کاملا متمرکز در کنار یکدیگر واقع شده‌اند.

گروهی از هکرها با نام Bitpico چند هفته پس از اینکه اعلام کرده‌ بودند که قصد انجام حملاتی بر روی شبکه‌ی رمزارز بیت‌کوین کش را دارند، این موضوع را افشاء کرده‌اند که این رمزارز ثانویه از متمرکز بودن تعداد زیادی از گره‌ها(Node) رنج می‌برد.

یک تصویر از این اکتشاف گروه  Bitpico در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد ۹۸ درصد از آدرس‌های آی‌پی‌(IP) مربوط به این رمزارز به صورت فیزیکی در نزدیکی یکدیگر واقع شده‌اند.

در پاسخ به این تصویر که نشان‌دهنده‌ی آدرس‌های آی‌پی یاد شده بود، یک کاربر وب‌سایت توییتر اطلاعاتی را منتشر نمود که نشان می‌داد سرور‌های استفاده شده مربوط به این آی‌پی‌ها همگی بر روی یک فارم اَبری مرتبط با خرده‌فروشی بزرگ چینی یعنی شرکت Alibaba واقع شده‌اند.

شبکه‌ی بیت‌کوین کش سالیانه ۱/۲ میلیون دلار برای گره‌ها هزینه می‌پردازد

این گروه هکر پس از این ماجرا برآورد کرد که راه‌اندازی هرکدام از این گره‌ها حدود ۱۰۰ دلار هزینه برای شبکه‌ی بیت‌کوین کش داشته است و این رقم در کنار هزینه‌‌های ماهیانه‌ی این شبکه که حدود ۱۰۰ هزار دلار است قرار می‌گیرد. طبق اعلام گروه Bitpico حدود ۴۹ درصد از تمامی گره‌های شبکه‌ی بیت‌کوین کش بر روی تاسیسات شرکت Alibaba واقع شده‌اند(نیمی از ۹۸ درصد).

مورد دیگری که به عنوان مدرک برای اثبات گفته‌های Bitpico  در رابطه با تمرکز بالا در شبکه‌ی بیت‌کوین کش مورد استفاده قرار گرفت این بود که شبکه‌ی این رمزارز حدود چهار پنجم آدرس‌های آی‌پی مرتبط با این گروه هکر که در آزمایشات استرس نیز مورد استفاده قرار گرفته بودند را مسدود کرد.

با این حال ادعاهای Bitpico پس از انتشار آمار‌هایی از سوی دیگر کاربران به چالش کشیده شد. به عنوان مثال طبق گزارش bchnodes.online گره‌های رمزارز بیت‌کوین کش هم اکنون در ۴۸ کشور مختلف در سراسر گسترش یافته‌اند. طبق این گزارش بالاترین میزان ازدحام مرتبط با گره‌ها مربوط به کشور ایالات متحده است که حدود ۲۸/۲۶ درصد از گره‌ها در آن واقع شده است. رتبه‌ی دوم مربوط به کشور چین است که ۲۲/۵۴ درصد از گره‌ها در آنجا واقع شده است. در نهایت رتبه‌ی سوم مرتبط با کشور آلمان می‌باشد که ۱۰/۹۵ درصد از گره‌ها را در اختیار دارد.

راجر ور خواهد گریست

پس از ایجاد یک وقفه‌ی چند ماهه، در اواخر ماه ژوئن گروه Bitpico اعلام کرد که قصد ایجاد یک حمله با هدف متلاشی کردن شبکه‌ی بیت‌کوین کش را دارند. همانطور که خبرگزاری CCN گزارش داد، این گروه قول داده است که راجر ور(Roger Ver) را به زانو در بیاورد.

در آن زمان گروه Bitpico یک پست توییتری منتشر کرد:

حملات بیت‌کوین کش شروع شده است؛ این حملات تا زمانی که ما طی ماه‌های آینده آن را تقویت کنیم، ادامه خواهد یافت. ما انتظار داریم که طی ۶ هفته حدود ۵ هزار حمله بر روی گره‌های این رمزارز صورت بگیرد، سپس ما اقدام به چند فورک کردن این زنجیره(Chain) خواهیم کرد. @rogerkver حالا خواهد گریست.

Bitpico

با تمام این تفاسیر باید گفت که اعضای گروه Bitpico تنها افرادی نیستند که شبکه‌ی بیت‌کوین کش را به متمرکز سازی متهم کرده‌اند. سال گذشته و در ماه دسامبر نیز نیک زابو(Nick Szabo) به عنوان یکی از توسعه دهندگان بیت‌کوین اتهامات مشابهی را به این شبکه وارد کرده بود. در اوایل سال جاری نیز یک مدیر پروژه در بخش هویت شرکت مایکروسافت(Microsoft) در رابطه با افزایش سایز بلاک‌های شبکه‌ی بیت‌کوین کش به عنوان یک راه برای غیرمتمرکزسازی شبکه، اعتراضات خود را بیان نمود. در آن زمان بیت‌کوین کش قصد داشت تا اندازه‌ی بلاک‌های خود را چهار برابر کرده و از ۸ مگابایت به ۳۲ مگابایت تغییر دهد که این امر در ماه می تحقق پذیرفت.

نظر شما در رابطه با اطلاعات منتشر شده توسط این گروه هکر چیست؟ آیا شبکه‌ی بیت‌کوین کش واقعا متمرکز است و یا این گروه تنها برای اهداف خود اینگونه شایعاتی را منتشر کرده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
www.ccn.com/

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا