اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

خرید تاسیسات متروکه‌ی شرکت Intel برای ماینینگ

این تاسیسات ۱۳ میلیون دلار خریداری شده‌اند تا برای راه‌اندازی فارم ماینینگ مورد استفاده قرار بگیرند

نکات برگزیده مطلب
  • پس از کبک و نیویورک، Colorado Springs یکی دیگر از مکان‌هایی است که هزینه‌ی مصرف برق در آنجا پایین می‌باشد؛ در این راستا یک کمپانی به نام 3G Venture II با خرید یکی از کارخانه‌های متروکه‌ی شرکت اینتل به مبلغ ۱۳ میلیون دلار، قصد دارد تا یک فارم بزرگ جهت ماینینگ و استخراج بیت‌کوین تاسیس کند.

کمپانی 3G Venture II که در کالیفرنیا فعالیت می‌کند، به تازگی چیزی در حدود ۱۳ میلیون دلار را برای خرید یکی از کارخانه‌های متروکه‌ی شرکت اینتل در جاده‌ی Garden of the Gods شهر کلرادو و تبدیل آن به یک فارم بزرگ ماینینگ، پرداخت کرده است.

جان چن(John Chen) مالک این کمپانی که اهل شهر لس‌آنجلس می‌باشد، گزارش داده که می‌خواهد از این کارخانجات برای ماین و استخراج بیت‌کوین استفاده کند. این کارخانه‌ی متروکه شامل ۳۰ هکتار زمین و بیش از ۷۰۰ هزار فوت مربع ساختمان را شامل می‌شود که او قصد دارد سه ساختمان با مجموع ۸۵ هزار مترمربع را به استخراج بیت‌کوین اختصاص دهد؛ بقیه این زمینه‌ها و ساختمان‌ها برای اجاره به دیگران در نظر گرفته شده است.

میکائیل پالمر(Michael Palmer) به عنوان کارگزار گروه تجاری Quantum که فعالیت‌های بخش املاک و بازاریابی را انجام داده است، توضیح داد که شبکه‌های نصب شده برای نیاز‌های اینتل یکی از اصلی‌ترین دلایل جذب شرکت ماینینگ و خرید آن‌ها شده است. طبق گفته‌های وی، این مجموعه شامل یک ایستگاه برق، دو منبع قدرت جداگانه و یک مالک جدید است که از منطقه‌ی Colorado Springs خواسته تا ظرفیت این منابع تامین انرژی حتی بیشتر شود. علاوه‌ بر این موارد، طبق مطالب عنوان شده در روزنامه‌ی محلی Colorado Springs، ارزان بودن انرژی طی گذر زمان باعث شده تا شرکت‌های بزرگ دیگری نیز به این منطقه نقل مکان کنند و مراکز داده‌ی خود را در این حوالی توسعه دهند؛ از بین این شرکت‌ها‌ی بزرگ می‌توان به Progressive Insurance، FedEx و Walmart اشاره کرد.

آیا یک فارم ماینینگ کافیست؟

اوایل این ماه گزارشات نشان داد که یک شهر کوچک حوالی نیویورک میزبان یکی از مراکز ماینینگ بزرگ که قبلا کارخانه‌ی ذوب آلمینیوم بوده، شده است. طبق گزارشات وعده‌ی انجام این امر به دلیل افزودن ۱۵۰ شغل جدید پس از بازگشایی این تاسیسات جدید بوده است که می‌توانسته به اقتصاد محلی کمک کند. با این حال به نظر می‌رسد که در Colorado Springs شور و شوق کمتری در رابطه با این صنعت نوپا وجود دارد، چونکه احتمالا فرصت‌های شغلی زیادی پس از راه‌اندازی این تاسیسات ایجاد نخواهد شد.

دیرک درپر(Dirk Draper) به عنوان مدیرعامل اتاق بازرگانی و صنایع EDC در Colorado Springs اعلام کرد که این گروه به دنبال ماینر‌ها نیست، بلکه تنها پس از اینکه مشتری علاقه‌ی خود را به خرید زمین‌های اینتل نشان داد با وی همکاری کردیم. علاوه بر این موارد، اتاق بازرگانی و صنایع EDC هیچ برنامه‌ای برای جذب کمپانی‌های بیشتر به این منطقه ندارد. وی در ادامه افزود:

Dirk Draperما درک می‌کنیم که برخی از بخش‌های جامعه می‌توانند از افزایش میزان مصرف برق این کاربران نفع ببرند و از این موضوع حمایت می‌کنیم، اما تمرکز اصلی ما بیشتر روی بخش اشتغال‌زایی و استخدام است.

Dirk Draper

آیا افزایش تمایل شرکت‌های بزرگ برای ایجاد فارم‌های ماینینگ و ورود آنها به صنعت رمزارزها، نشان‌دهنده‌ی آینده‌ی روشن این صنعت و افزایش همه‌گیر شدن آن است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا