اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

شبکه‌ی صاعقه(LN) توسط کسب و کار‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد

بیش از یکصد کارآفرین با تضمین استارت‌آپ CoinGate آماده‌ی استفاده و انجام تراکنش در این شبکه شده‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • به تازگی بیش از ۱۰۰ کارآفرین با استارت‌آپ CoinGate همکاری کرده‌اند تا در انجام تراکنش و آزمایشاتی بر روی شبکه‌ی صاعقه(Lighning Network) با یکدیگر همکاری کنند و اشکالات احتمالی آن را مورد بررسی قرار دهند.

یک گروه انتخابی از کار آفرینان، به لطف توافق تجاری با استارت‌آپ CoinGate فرصتی یافته‌اند تا به صورت محدود بتوانند مبادلات و تراکنش‌های خود را از طریق شبکه‌ی صاعقه(Lightning Network) انجام دهند. با توجه به اطلاعاتی که به طور انحصاری در اختیار خبرگزاری CoinDesk قرار گرفته است، استارت‌آپ CoinGate تضمین امنیت آزمایش کنندگان را در صورت بروز هرگونه مشکل در روند تراکنش‌ها، بر عهده گرفته است.

این روند تا کنون توسط چندین کارشناس مورد انتقاد قرار گرفته است چونکه آن‌ها اعتقاد دارند که این سیستم هنوز برای انجام چنین فعالیت‌هایی آماده نیست و استفاده‌ی روزانه از آن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. برخی حتی معتقد هستند که این سیستم برخلاف آنچه فلسفه‌ی کلی بیت‌کوین نامیده می‌شود عمل می‌کند و آن را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

به هر حال رایتیس بلیاسوکاس(Rytis Bieliauskas) مدیرعامل CoinGate به پتانسیل‌های نهفته در این فناوری به عنوان یک تکنولوژی لایه‌ی دوم اعتقاد خاصی دارد. در بیانیه‌ای که برای رسانه‌های منتشر شد او اظهار داشته است که شبکه‌ی صاعقه پتانسیل بسیار بالایی برای بهره‌وری در دنیای تراکنش‌های مالی دارد و این امر باعث شده که برای رسیدن به یک آینده‌ی بهتر، ارزش پذیرش این چنینی ریسکی وجود داشته باشد.

او در ادامه گفت:

شبکه‌های صاعقه یک فناوری بسیار جدید است. بدون شک باگ‌ها و مشکلات در آن وجود خواهد داشت، هم در روند اجرایی ما و هم در خود شبکه‌ی صاعقه این باگ‌ها رویت خواهند شد. این روند نه تنها به ما کمک می‌کند بلکه به دلیل کمک به کل پروتکل اجرایی باعث کمک به جامعه نیز خواهد شد.

Rytis Bieliauskas

داشتن تعامل با جامعه یکی از بخش‌های بسیار مهم در اینگونه پروژه‌ها محسوب می‌شود. پروتکل شبکه‌ی صاعقه به صورت موقت یک حداکثر محدودیت با ارزش ۰/۰۴۲ بیت‌کوین و یا ۳۰۰ دلار مبادله را برای کاربران در نظر گرفته است.

این محدودیت در میزان تراکنش به این دلیل وضع شده است تا در صورتی که در زمان پیاده‌سازی شبکه به صورت عمومی مشکلی رخ داد، میزان ضرر ایجاد شده به منابع پولی به حداقل ممکن برسد.

در رابطه با CoinGate این ریسک توسط آن‌ها در نظر گرفته شده است. علاوه‌ بر این فرایند تبدیل رمزارزها به ارز فیات نیز توسط این کمپانی صورت خواهد گرفت. به این ترتیب تعدادی از کارآفرینان سرشناس تشویق شده‌اند تا در این پیاده‌سازی اولیه شرکت کنند.

توسعه‌ی شبکه‌ی صاعقه هنوز متوقف نشده است و روز به روز روند پیاده‌سازی شبکه بهتر از قبل اجرایی می‌شود. به عنوان یک نمونه از این مورد می‌توان به کیف‌های پول جدید، صرافی‌های رمزارزی و رمزارزهایی که این پروتکل را قبول کرده‌اند، اشاره کرد.

در انتها باید ذکر شود که هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای نسخه‌ی نهایی شبکه‌ی صاعقه در نظر گرفته نشده است و مراحل روند کار و پیشرفت آن نیز در وب‌سایت رسمی شبکه‌ی صاعقه قابل پیگیری است.

نظر شما در رابطه با این آزمایش زود هنگام چیست؟ آیا این شبکه واقعا آماده‌ی پذیرش تراکنش‌ها شده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Ethereumworldnews

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا