اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

Square نهمین گواهی BitLicense را دریافت کرد

شرکت تجاری جک دورزی بنیان‌گذار توییتر موفق شد تا مجوز خرید و فروش رمزارزها در نیویورک را بدست آورد

شرکت Square جک دورزی نهمین گواهی BitLicense را دریافت کرد

شرکت پرداخت الکترونیکی Square دومین شرکت تجاری جک دورزی (Jack Dorsey) مدیر عامل توییتر و نهمین شرکتی است که از اداره­ خدمات مالی نیویورک گواهینامه­ BitLicense را دریافت کرده است. خرید بیت‌کوین در اپلیکیشن این شرکت برای اولین بار در دیگر ایالت‌­های آمریکا در ماه ژانویه در دسترس خواهد بود. اما در نیمه اول 2018 بازدهی به­‌سختی هزینه‌­ها را پوشش داده است.

Square نهمین شرکتی که از نیویورک BitLicense دریافت نمود

جک دورزی، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل کنونی توییتر است و به مرز‌ارزها علاقه دارد. او توانست گواهی به‌­کارگیری و فعالیت ارزهای مجازی را در شهر نیویورک برای شرکت دیگرش به نام Square که یک سیستم پرداخت موبایلی است، دریافت کند. شرکت­‌های زیادی موفق به کسب گواهینامه­ BitLicense نشدند، در واقع Square نهمین شرکتی است که این گواهینامه را کسب کرده است. شرکت بوستونی Circle اولین شرکتی بود که در ماه ستامبر 2015 این گواهی را کسب کرد.

شبکه انتقال بر پایه بلاکچین ریپل دومین شرکتی بود که در ماه ژوییه 2016 این گواهی­نامه را دریافت کرد. به دنبال آن Coinbase که یک صرافی رمز‌ارزها است در ماه ژانویه 2017 و نیز در همان سال شرکت ژاپنی bitFlyer چهارمین شرکتی شد که BitLicense را دریافت نمود. شرکت Genesis Global Trading در می 2018 پنجمین و شرکت هنگ گنگی Xapo ششمین شرکتی بود که تنها چند روز قبل از Square این گواهینامه را دریافت کرد.

اداره­ی خدمات مالی نیویورک پیش از ارائه­ این گواهی، بررسی جامعی را از سیاست ضد‌پولشویی، ضد تقلب و سیاست امنیت سایبری این شرکت انجام داده است. گواهی BitLicense برای هر شرکتی که در نظر داشته باشد در زمینه­ دریافت، نگهداری و کنترل رمز ارزها فعالیت کند ضروری است. بدون این مجوز، خرید و فروش، ارائه خدمات صرافی، کنترل، مدیریت و ارائه­ی رمز ارزها نیز ممنوع است.

شرکت Square تجهیزاتی را به شرکت­های کوچک و متوسط می‌­فروشد تا امکان خرید با کارت اعتباری را فراهم آورند. از ماه ژانویه کاربران در چند ایالت آمریکا قادر خواهند بود بیت‌کوین را در اپلیکیشن این شرکت خرید و فروش کنند. دورزی در کنفرانسی که ماه گذشته برگزار شد گفت این حرکتی پر چالشی در این شرکت بوده است. او توضیح داد که عدم وابستگی بیت‌کوین منبع تنشی را برای این شرکت به­‌­جا می‌­گذارد. افزودن این امکان در سه ماهه نخست سال 34.1 میلیون دلار درآمد برای این شرکت داشته اما با در نظر گرفتن 33.9 میلیون دلار هزینه، سود اندکی برای این شرکت باقی مانده است. گزارش در آمد­های اخیر این شرکت در ماه می، علت آن را به نوسانات قیمت بیت کوین نسبت داده است.

دورزی معتقد است که رمز ارزها برای افراد بیشتری فرصت دسترسی به سیستم­های مالی را بوجود می‌­آورند. همچنین گفت که انتظار دارد ظرف مدت 10 سال بیت کوین به تنها ارز جهانی تبدیل شود.

پلتفرم شرکت Square به کاربران اجازه می‌­دهد تا بیت کوین را از اپلیکیشن به دیگر روش­‌های امن نگهداری آن از جمله سخت افزار یا کیف پول کاغذی منتقل کنند. از زمان راه اندازی این امکان، اپلیکیشن این شرکت جزء 25 اپلیکیشن برتر اپ استور شرکت اپل قرار گرفته است.

نظر خود را در رابطه با این دستاورد شرکت Square با من به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
نیوز بی‌تی‌سی
دکمه بازگشت به بالا